Schippersss Geplaatst 28 september, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 28 september, 2015 Vanavond (20:30 npo1) wijt radar een item aan het hoog olieverbruik bij de t(f)si motoren van vag. http://www.radartv.nl/mobiel/uitzending/archief/detail/aflevering/28-09-2015/hoog-olieverbruik-tfsi-motor/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Diver Geplaatst 28 september, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 28 september, 2015 Ga zeker fff kijken Jan Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
martijn v o Geplaatst 28 september, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 28 september, 2015 Ik ook. De mijne (weliswaar geen TS(f)I is natuurlijk weer een uitzondering. Vorige keer olie vervangen bij 245.000 nu 272.000 en niets bijgevuld. Staat nog op een kwart boven minimum. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Diver Geplaatst 28 september, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 28 september, 2015 Ik ook. De mijne (weliswaar geen TS(f)I is natuurlijk weer een uitzondering. Vorige keer olie vervangen bij 245.000 nu 272.000 en niets bijgevuld. Staat nog op een kwart boven minimum. Het kan dus wel Jan Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Harold Geplaatst 28 september, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 28 september, 2015 Ben blij toe dat ik de passat 1.8 tfsi die ik destijds op het oog had heb laten staan. ... En dat Pon een lastige importeur is, dat is al veel langer duidelijk. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
ATS Geplaatst 28 september, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 28 september, 2015 was te verwachten en ik heb helemaal beeld bij hoe en waarom de dame haar audi inruilde voor een mazda. bij mij nu nog geen olie verbruik. naar hou het bij. maar wel mooi dat pedro eff in beeld kwam 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Schippersss Geplaatst 28 september, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 28 september, 2015 Wel een mooie oplossing van Hartog tuning, voor 2900,- een revisie met nieuwe zuigers. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ozzy Geplaatst 28 september, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 28 september, 2015 (aangepast) Wel een mooie oplossing van Hartog tuning, voor 2900,- een revisie met nieuwe zuigers. Ik vind jouw oplossing beter (en leuker) 28 september, 2015 aangepast door Ozzy40 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Schippersss Geplaatst 28 september, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 28 september, 2015 Voor zolang het duurt dan he Ozgur. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Diver Geplaatst 29 september, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 29 september, 2015 Ik ga geen dingen goed praten, maar heb het ook niet te maken met de soort olie die er in de auto gegooid wordt. Soms wordt er door mensen gekozen voor een goedkopere olie die ook problemen kan geven. Een maat van mij werkt in een garage en het is niet de eerste auto die gespoeld moet worden om dat er verkeerde/goedkope olie gebruikt is. Jan Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
prince2010 Geplaatst 29 september, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 29 september, 2015 Als je de uitzending terugkijkt weet je genoeg!???? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Diver Geplaatst 29 september, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 29 september, 2015 @@prince2010 Je heb helemaal gelijk hoor ik ben ook blij dat ik geen tfsi motor heb, maar iedere probleem heeft 2 kanten. Punt blijft dat het slecht is van Volkswagen, en zeker geen reclame. grt Jan Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
ATS Geplaatst 29 september, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 29 september, 2015 En slecht voor pon. Want die komt niet eens opdagen. Werd ook goed duidelijk dat pon je in je hemd laat staan. Maar dat wisten sommige al.... Verstuurd van mijn SM-G900F met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
prince2010 Geplaatst 29 september, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 29 september, 2015 @@Diver Dat mensen soms de dikte troep aan olie erin gooien ben ik ook met je eens hoor!! Als ik sommige collega's hoor... 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
TinusTG Geplaatst 30 september, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 30 september, 2015 Ik heb een 2 liter TFSI uit 2007, die zou volgens het verhaal nergens last van moeten hebben.. dus wel.. en er wordt door sommige garages zelfs geadviseerd om wat dikkere olie er in te gooien (5W40 of 10W40 zelfs). Mogelijk laat ik Hartogtuning eens kijken.. ik weet nog niet of de reparatie gaat bij mijn motor..Het olie verbruik ligt rond de 1 op 1500/2000 km. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dragon76 Geplaatst 30 september, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 30 september, 2015 Ik heb ook een 2.0tfsi uit 2006 en is getuned maar ik heb geen last van overmatig olie verbruik,ik vervang de olie en filter altijd om de max 15000km. en in de periode tussen de beurten door misschien 2 , heel soms 3 keer bijvullen een half litertje. Ik gebruik castrol magnetic professional 5w40. Km stand is inmiddels 214*** Gr Jeroen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
TinusTG Geplaatst 1 oktober, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 1 oktober, 2015 Ik heb ook een 2.0tfsi uit 2006 en is getuned maar ik heb geen last van overmatig olie verbruik,ik vervang de olie en filter altijd om de max 15000km. en in de periode tussen de beurten door misschien 2 , heel soms 3 keer bijvullen een half litertje. Ik gebruik castrol magnetic professional 5w40. Km stand is inmiddels 214*** Gr Jeroen Ga ik die ook eens proberen.. Die van mij krijgt zijn beurten ook altijd op tijd. Ik heb nog 2 liter 5W30 staan, die maak ik eerst op.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
R-line Geplaatst 15 oktober, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 15 oktober, 2015 Heeft dit ook betrekking op de TSI modellen uit die periode, TFSI en TSI wordt nogal eens met elkaar verward?? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Schippersss Geplaatst 15 oktober, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 15 oktober, 2015 Tsi en tfsi uit die periode zijn het zelfde. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
TinusTG Geplaatst 16 oktober, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 16 oktober, 2015 Ik heb nu 1000 km , normaal (redelijk rustig) gereden en hij heeft bijna niets gebruikt. Flink doorhalen is dus niet goed voor het oliegebruik . Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Schippersss Geplaatst 16 oktober, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 16 oktober, 2015 OW heb juist als ik hem goed belast weinig verbruik. In het nieuwe rijden modus gaat hij juist verbruiken. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ozzy Geplaatst 16 oktober, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 16 oktober, 2015 OW heb juist als ik hem goed belast weinig verbruik. In het nieuwe rijden modus gaat hij juist verbruiken. Hoe weet jij dat nou, jij kan het nieuwe rijden niet eens toepassen gekkie Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Schippersss Geplaatst 16 oktober, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 16 oktober, 2015 Oh ja zeker wel. Toen hem nog standaard was. 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Frenkyx Geplaatst 23 december, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 23 december, 2015 Ik heb deze uitzending ook gezien en kende de problemen niet. Ik heb zelf een 2.0 tfsi (of turbo fsi zoals het op de afdekplaat staat ) uit 2006 (105.000 km) maar hoef daar tussen beurten maar een halve liter bij te vullen. Ik rijd voornamelijk kleine stukken stadsverkeer dus lijkt me dan wel acceptabel. Hier op het forum lees ik er verder ook niet veel over alleen iemand met een CC 1.8 met overmatig olie verbruik. Ik kijk een beetje rond voor een opvolger en kwam daarbij een 3AA uit 2012 tegen met een 2.0 tfsi maar dat is dus een motor uit de verdachte periode 2009-2012. Mensen met problemen zie je natuurlijk meer op de forums dan mensen die geen problemen hebben maar ik vraag me dan toch af of er nog meer mensen op dit forum zijn die problemen hebben met een 2.0tfsi? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten