Ga naar inhoud

Item bij radar over olieverbruik vag motoren.


Schippersss

Aanbevolen berichten

Wel een mooie oplossing van Hartog tuning, voor 2900,- een revisie met nieuwe zuigers.

Ik vind jouw oplossing beter (en leuker) :mrgreen:

aangepast door Ozzy40
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga geen dingen goed praten, maar heb het ook niet te maken met de soort olie die er in de auto gegooid wordt. Soms wordt er door mensen gekozen voor een goedkopere olie die ook problemen kan geven. Een maat van mij werkt in een garage en het is niet de eerste auto die gespoeld moet worden om dat er verkeerde/goedkope olie gebruikt is.

 

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een 2 liter TFSI uit 2007, die zou volgens het verhaal nergens last van moeten hebben.. dus wel.. en er wordt door sommige garages zelfs geadviseerd om wat dikkere olie er in te gooien (5W40 of 10W40 zelfs).

Mogelijk laat ik Hartogtuning eens kijken.. ik weet nog niet of de reparatie gaat bij mijn motor..Het olie verbruik ligt rond de 1 op 1500/2000 km.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een 2.0tfsi uit 2006 en is getuned maar ik heb geen last van overmatig olie verbruik,ik vervang de olie en filter altijd om de max 15000km. en in de periode tussen de beurten door misschien 2 , heel soms 3 keer bijvullen een half litertje. Ik gebruik castrol magnetic professional 5w40. Km stand is inmiddels 214***

 

Gr Jeroen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een 2.0tfsi uit 2006 en is getuned maar ik heb geen last van overmatig olie verbruik,ik vervang de olie en filter altijd om de max 15000km. en in de periode tussen de beurten door misschien 2 , heel soms 3 keer bijvullen een half litertje. Ik gebruik castrol magnetic professional 5w40. Km stand is inmiddels 214***

 

Gr Jeroen

Ga ik die ook eens proberen.. Die van mij krijgt zijn beurten ook altijd op tijd. Ik heb nog 2 liter 5W30 staan, die maak ik eerst op..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

OW heb juist als ik hem goed belast weinig verbruik. In het nieuwe rijden modus gaat hij juist verbruiken.

Hoe weet jij dat nou, jij kan het nieuwe rijden niet eens toepassen gekkie :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Ik heb deze uitzending ook gezien en kende de problemen niet. Ik heb zelf een 2.0 tfsi (of turbo fsi zoals het op de afdekplaat staat :-) ) uit 2006 (105.000 km) maar hoef daar tussen beurten maar een halve liter bij te vullen. Ik rijd voornamelijk kleine stukken stadsverkeer dus lijkt me dan wel acceptabel. Hier op het forum lees ik er verder ook niet veel over alleen iemand met een CC 1.8 met overmatig olie verbruik. Ik kijk een beetje rond voor een opvolger en kwam daarbij een 3AA uit 2012 tegen met een 2.0 tfsi maar dat is dus een motor uit de verdachte periode 2009-2012. Mensen met problemen zie je natuurlijk meer op de forums dan mensen die geen problemen hebben maar ik vraag me dan toch af of er nog meer mensen op dit forum zijn die problemen hebben met een 2.0tfsi?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden