Ga naar inhoud
  • 0

schokken bij optrekken passat 2.0 tdi ( 170 pk )


smartieke

Vraag

hallo allemaal,...

 

Als ik tegenwoordig optrek met mijn wagen, dan gebeurt het dat de auto, ofwel ene hele grote snok geeft en dan doortrekt, of een paar kleinere schokken na elkaar en dan pas doortrekt.

 

Waar zou dit aan kunnen liggen, heb al vanalles gelezen, maar toch graag jullie mening aub....

 

Heb hem ook laten chippen, normaal zou hij dan ongeveer 210pk moeten kunnen hebben maar maximum eruit te krijgen is 185 pk, kan ook dit hiermee te maken hebben ?

 

 

 

Auto is van 2007 en heeft 140.000 km

 

groetjes

 

steve

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Laten uitlezen denk ik en analytisch gaan zoeken.

Uitlezen/meten:

- timing

- verstuiverwaarden

- storingen aanwezig?

- temperatuursensor

- accu

- turbodruk

- luchtflow

Zoeken:

Brandstofprobleem (pomp in de tank, brandstoffilter)

Luchtlekkage in slangen

Luchtfilter

 

Om maar wat te noemen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ah ok niet wat ik dacht dan.

als het motorisch is weet ik het niet.

ik dacht tweemassa vleigwiel evt die geeft schokjes Maar doet natuurlijk niets aan het blok.

heb je en 2.0tdi pd?

kann dan nl wel van nokkenassen komen,heb deze blok in de Audi gehad en dit probleem daar wel eens mee gehad nl,was een zaak van de nokkenas naar min een te zetten ipv op nul.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hey Smartieke,

 

Ik heb hetzelfde probleem met mijn vw caddy (2008) het is een 1.9tdi en is ook gechipt (140pk).  de garage heeft mijn auto uitgelezen en bleek dat het mijn toerentalsensor was. ze hebben dan een nieuwe sensor, koppeling en ambriage gestoken. Een weekje heb ik het probleem niet gehad maar dan is hij het terug beginnen doen (enkel als hij warm staat). auto terug laten uitlezen en hij geeft weer de toerental sensor als fout. 

Is het probleem bij u opgelost? zoja wat was er dan mis want mijn garagist weet het niet meer wat het probleem nog kan zijn.

 

mvg B

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden