prh Geplaatst 17 juni, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 17 juni, 2015 Vanmorgen melding olielampje en piepen. Gelijk motor uit en naar garage gebracht. Kan morgen pas uitelkaar gehaald worden. Hopelijk is er geen verdere schade. In dat geval is alleen een nieuwe oliepomp voldoende? Heeft nu 300.000 gelopen en ga er geen dure ombouw in laten zetten. Is een 2.0 tdi bpm Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 eerse032 Geplaatst 17 juni, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 17 juni, 2015 Hoi prh, Is het nog de originele pomp, of heeft ie al een modificatie gehad? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 prh Geplaatst 17 juni, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 17 juni, 2015 Nee dat denk ik niet geen boekje en ook geen sticker bij reserve wiel. Ook geen andere pakking gezien bij carterpan. Als de stift helemaal rond is. Kan je die dan gewoon vervangen en draait de olie pomp weer mee? Stel dat dit het probleem is. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Wouter24 Geplaatst 17 juni, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 17 juni, 2015 Wat is duur? http://www.vagtechniek.nl/garage/prijslijst/ombouw-balansasmodule/ Heb je geen nieuwe wagen voor. Kan ook de ketting zijn die naar z'n grootje is. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 eerse032 Geplaatst 17 juni, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 17 juni, 2015 Mee eens! Als er verder geen schade is, zou ik em laten maken. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 prh Geplaatst 17 juni, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 17 juni, 2015 Auto heeft al 300.00km gelopen. Ga er denk ik geen 20.000 meer in rijden. Dus vind dat wel duur voor een auto van €3-4000,- Maar met een nieuwe stift zou het dus opgelost kunnen zijn. Als er geen andere schade is. Voor alleen de stift hoeft de distributie er toch niet af? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jaap Geplaatst 17 juni, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 17 juni, 2015 Als je geluk hebt en het is alleen de stift dan hoeft alleen het carter er onderweg. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 eerse032 Geplaatst 18 juni, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 18 juni, 2015 300.000 is nog niet het einde hoor! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 prh Geplaatst 18 juni, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 18 juni, 2015 Garage heeft auto gestart maar geen melding meer? Nog geen olie druk gemeten dus dat wil ik zelf straks doen. Heb al een stift gehaald en pakking dus hoop dat het daarmee is opgelost. Ben benieuwd of ik een ketting tegenkom. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 eerse032 Geplaatst 18 juni, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 18 juni, 2015 Ben benieuwd, hou ons o de hoogte Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jaap Geplaatst 18 juni, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 18 juni, 2015 Als die nu geen melding meer geeft zou ik voordat je begint te demonteren de oliedruk meten. Als de stift echt rond is dan zou je nu nog steeds de melding moeten hebben. Dus het lijkt me dat er iets anders aan de hand is. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Lucas Geplaatst 18 juni, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 18 juni, 2015 Oliedruk melding krijg je pas op toeren. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 prh Geplaatst 18 juni, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 18 juni, 2015 (aangepast) Druk is 0,0. Komt ook bijna geen olie eruit als je de sensor eruit draait. Carter is er bijna af. Krijg die 2 half bij het vliegwiel er niet uit. Grrrr 18 juni, 2015 aangepast door prh Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 prh Geplaatst 18 juni, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 18 juni, 2015 Wat zat die Carter vast in de kit. Pffff Asje wou er niet fijn uit maar uiteindelijk kwam die. Hartstikke rond. En kwam ook tandwielen tegen ???? Asje met schroefdraad dus lijkt mij de eerste. Kan die dus 300.000km mee. Van de week vond ik wel dat de motor wat meer tokkelte. Misschien was die toen al bijna op z'n eind. Morgen weer alles terug plaatsen en hopen dat ie nu weer pompt. Blijft de andere kant waar het asje ingaat wel goed? Heb trouwens wel veel olie lekkage bij de slangen vooral na de turbo. Gebruikt ook veel olie 5-6000km. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 rob 44 Geplaatst 19 juni, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 19 juni, 2015 je kunt mazzel hebben met dat asje,ik heb een Audi gehad met die Motor,er kwam op audiforum elke week eentje voorbij met altijd schade,ook zuigers verbrand en Noem Maar op,je hebt enorm mazzel als er geen schade is, veel geluk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 19 juni, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 19 juni, 2015 Turbo nog ok? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 prh Geplaatst 19 juni, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 19 juni, 2015 (aangepast) Hij maakt verder geen raar geluid. Maar dat merk ik dan vanavond wel. Moet ik eerst nog wat controleren ? Oliepomp uitelkaar halen? Zeef spoelen? 19 juni, 2015 aangepast door prh Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 19 juni, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 19 juni, 2015 Nou dat hoor je niet hoor. Ligt eraan wanneer en hoe hij kapot is gegaan. Als dat tijdens het starten is gebeurd kan het meevallen, maar als het tijdens het trappen gebeurd in de hoge toeren, dan ben ik er wel bang voor. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 prh Geplaatst 19 juni, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 19 juni, 2015 Nee reed rustig net van huis weg 40-50 km/h Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 eerse032 Geplaatst 19 juni, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 19 juni, 2015 op de foto te zien is het nieuwe asje ook langer? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 prh Geplaatst 19 juni, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 19 juni, 2015 Druk meter is een beetje wazig maar met gas geven is er wel druk. Moeilijk af te lezen ivm schaalverdeling. Gaat met klein beetje gas al omhoog. Bij 1800 toeren ging die piepen. Toen sensor er weer in gedraaid en weer toeren draaien en piept nu niet meer. Morgen even stuk rijden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 eerse032 Geplaatst 20 juni, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 20 juni, 2015 Spannend hoor, veel succes! Ben benieuwd Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 prh Geplaatst 20 juni, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 20 juni, 2015 Paar km gereden en geen problemen. Genoeg turbodruk. Heb het idee dat blok nu rustiger is. Alsof het asje wat tikkerde 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 rob 44 Geplaatst 20 juni, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 20 juni, 2015 heel goed dat te horen,en met die km stand. knappe motor Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 eerse032 Geplaatst 20 juni, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 20 juni, 2015 gelukkig maar, hou het oliepeil nog maar ff in de gaten. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 21 juni, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 21 juni, 2015 Dat van dat rustiger lopen zei @@Fopperr ook toen ik bij zijn BMP motor het asje had vervangen(uit voorzorg) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
prh
Vanmorgen melding olielampje en piepen. Gelijk motor uit en naar garage gebracht.
Kan morgen pas uitelkaar gehaald worden.
Hopelijk is er geen verdere schade. In dat geval is alleen een nieuwe oliepomp voldoende?
Heeft nu 300.000 gelopen en ga er geen dure ombouw in laten zetten.
Is een 2.0 tdi bpm
Link naar reactie
Delen op andere sites
26 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten