Ga naar inhoud
  • 0

HOW TO: Passat B7 spiegels: kappen en LED


MarcelTDI170

Vraag

Wilde deze post eigenlijk in de 'how to' plaatsen, maar daar heb ik blijkbaar geen rechten voor.

 

Ik heb zojuist mijn zwarte spiegelkappen vervangen voor de aluminium alltrack kappen (ik vind dat ze dit bij iedere passat standaard zouden moeten doen ;)) en meteen led verlichting meegenomen in de spiegelverlichting. Was binnen een paar minuten gedaan, dus ik dacht laat ik dit eens delen:

 

1: Draai je spiegel omlaag. Je kunt er dan met een plat (liefst hard kunsttof) voorwerp tussen om de spiegel (voorzichtig) los te wrikken. Doe dit met beleid, mocht hij toch breken; spiegels zijn vrij goed verkrijgbaar bij de sloop.

post-23265-0-29265600-1434100136_thumb.jpg

 

2: Vervolgens haal je de kabeltjes van de spiegelverwarming en eventueel dimmende spiegel los.

post-23265-0-30792900-1434100147_thumb.jpg

 

3: Om de binnenste zwarte kap los te halen schroef je deze twee torx los.

post-23265-0-22951800-1434100156_thumb.jpg

 

4: Dan kun je de zwarte kap losklikken. Let op met het kleine knipperlicht glaasje aan de binnenkant van je spiegel. Probeer deze een beetje in te drukken terwijl je de kap los haalt. Mocht hij toch afbreken hou in de gaten waar hij heen springt, want je kunt hem later wel van buitenaf weer terugzetten en met een klein beetje secondelijm op de zwarte kap plakken

post-23265-0-18235700-1434100165_thumb.jpg

 

5. Dan kun je de buitenste spiegelkap er af halen door deze met beleid naar de de voorkant van de auto en naar boven te bewegen. Deze stap hoeft uiteraard niet als je alleen het lampje gaat vervangen.

post-23265-0-07269700-1434100174_thumb.jpg

 

6. Dan kun je de behuizing van het lampje loswippen door er een wat scherper voorwerp aan de voorkant onder te steken en omhoog te wippen.

post-23265-0-61910700-1434100188_thumb.jpg

aangepast door MarcelTDI170
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb ind alleen die ledjes gekocht. Via de link die in deze post staat. via Ali heb je ind ook complete sets... maar dan nog moet de spiegel uit elkaar dus dacht ik dan kan ik net zo goe alleen de leds doen

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ind alleen die ledjes gekocht. Via de link die in deze post staat. via Ali heb je ind ook complete sets... maar dan nog moet de spiegel uit elkaar dus dacht ik dan kan ik net zo goe alleen de leds doen

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

bij zowel volledige units als alleen ledjes moet de spiegel uit elkaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

10x T10 Canbus led lamp 194 168 W5W 5630 5730 12LED SMD t10 led Auto Side Wedge Gloeilamp Foutloos Auto klaring licht

http://s.aliexpress.com/MrammuIb

(from AliExpress Android)

 

Kom deze tegen, maar meteen 10 stuks. Kan ze niet per stuk vinden...? Iemand misschien linkje?

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Doe je er meteen resistors bij of zijn deze storing vrij?

 

Alhoewel brand nu toch een lampje op dash dus maakt geen ruk uit. Laat maar

Als t goe is storings vrij

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

10x T10 Canbus led lamp 194 168 W5W 5630 5730 12LED SMD t10 led Auto Side Wedge Gloeilamp Foutloos Auto klaring licht

http://s.aliexpress.com/MrammuIb

(from AliExpress Android)

 

Kom deze tegen, maar meteen 10 stuks. Kan ze niet per stuk vinden...? Iemand misschien linkje?

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

 

dan koop je er toch gewoon 10 ?? ze passen ook in de units van de voetverlichting en in het handschoenkastje,

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Fopperr

 

Hier heb je de How-to

mag ik je een tip meegeven als het enkel gaat om het vervangen van de spiegelkap,

dan volg je best deze handleiding niet..als je deze handleiding volgt dan breekt het glaasje van het knipperlicht zeker af wat door de zwarte kap steekt, zeker als het je eerste keer is dat je deze handeling doet.

Spiegelglas en schroeven en dergelijke mogen allemaal blijven zitten als enkel de spiegelkap gewisseld moet worden. Wil je ook de instapverlichting wijzigen naar bvb led ofzo dan kan niet niet veel anders dan deze te volgen maar als dit buiten de orde is dan laat je alles gewoon zitten en demonteer je alleen de kap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Naar mijn ervaring moet je de kap omhoog kunnen bewegen om hem los te krijgen. Daarvoor zal het zwarte kunstof volgens mij toch losmoeten. Mocht het glaasje breken kun je m altijd terug nog eenvoudig terug lijmen.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Klopt had ik ook... kreeg m anders ook niet los nie... dus toxh het zwarte kapje uit eindelijk ook gedaan...

 

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag de kap er nog af gehad zonder eender wat los te maken en ja de kap is nog heel en erop monteren ging ook nog probleemloos.

Ik zeg niet dat je het niet mag los maken maar wil maar zeggen dat je zo 95% kans hebt dat het knipperlicht blokje afbreekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden