Ga naar inhoud
  • 0

LED in mistlampen Passat 3C (2010)


Willems

Vraag

Kan ik mijn huidige HB4 55w lampen vervangen door LED's zonder Canbus-foutmeldingen te krijgen? Ik gebruik mijn mistlampen als DRL en bochtrijverlichting. Ik heb een setje Cree-LED's te koop gezien die maar liefst 4500 Lm zouden leveren; persoonlijk zet ik hier echter vraagtekens bij maar wil dit wel eens proberen. 

 

Tevens wil ik één mistlamp vervangen wegens een gebroken glas. Ik krijg de zwarte afdekplaat er niet af. Heb eerst het schroefje losgedraaid en toen geprobeerd los te trekken. 1 lipje is inmiddels afgebroken, het andere gescheurd. Wat doe ik fout?

 

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

je gaat sowieso weerstanden moeten plaatsen, anders idd canbus miserie. 

 

normaal als je het schroefje los hebt, kan je dat roostertje er met beleid wel uithalen. Sowieso altijd voorzichtig zijn met kunststoffen bij koud weer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb volgens mij 30watt powerleds. Perfect voor drl. Heb wel weerstanden moeten gebruiken.

 

Kapjes verwijderen is idd schroefje losdraaien en met beleid eruit trekken. Daarachter vind je een stalen beugel waar je de weerstanden aan vast kunt maken (kunststof smelt door de warmte van de weerstand).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heren, bedankt voor jullie reactie. Als ik een weerstand moet gebruiken ontgaat me even het voordeel van een LED-lamp. Kost meer en vergt aanpassingen terwijl je met een Xenon-look halogeenlamp dezelfde lichtkleur krijgt (toch?).

Nog even een vraag: welk type LED-lamp heb je gekocht bij Xenonlamp.nl?

aangepast door Willems
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heren, bedankt voor jullie reactie. Als ik een weerstand moet gebruiken ontgaat me even het voordeel van een LED-lamp. Kost meer en vergt aanpassingen terwijl je met een Xenon-look halogeenlamp dezelfde lichtkleur krijgt (toch?).

Levensverwachting van een ledlamp zit net iets hoger dan een halogeenlamp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb ook de mistlampen vervangen Cree led met weerstanden.

Voor drl is dat voldoende, maar voor bochtverlichting zie ik niet meer dan zonder bochtverlichting.

 

Dus voor het oog lijkt het wat, maar levert niet voldoende licht op om wat aan de bochtverlichting te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden