Ga naar inhoud

R058

Members+
  • Aantal items

    66
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over R058

Profile Information

  • Plaats
    Leeuwarden
  • Naam
    R

Recente bezoekers van dit profiel

1391 profielweergaven

R058's Achievements

6

Community reputatie

  1. R058

    Aankoop advies

    Even een update van mijn kant. Na veel wikken en wegen toch aan het overwegen wellicht een GTE aan te schaffen. Morgen gaan we één bekijken. Bouwjaar 2020. Sedan (bijna niet te vinden). Import uit België met alle onderhoud erbij. Km stand 50000. Auto zou in topstaat verkeren zelfs geen steenslag ofiets dergelijks. Rijkelijk uitgerust, helaas wel analoge klokjes voor de snuit. Maar verder keurig in opties. Suggesties of tips?
  2. R058

    Aankoop advies

    Als ik mij goed heb ingelezen zou die cilinderuitschakeling (ACT) ook softwarematig gedeactiveerd kunnen worden. Nog niet gevonden wat dit met het brandstofverbruik doet. Voorkeur gaat uit naar handgeschakelde variant, ik hoor en lees nogal dat mensen de DSG niet als fijn ervaren en regelmatig de keuzes van schakelen niet begrijpen. Vandaar de zoektocht naar een handgeschakelde.
  3. R058

    Aankoop advies

    Het is inderdaad geluk hebben. Gister één bekeken met ruim 150.000 op de teller en geen spatje steenslag te zien. Maar 150 is wat ons betreft echt te veel. Maar hij stond in de buurt, en toch uit nieuwsgierigheid even gekeken. Maar dat gaat hem. Niet worden. We hebben ons als doel gesteld om binnen nu en een jaar wel het perfecte exemplaar te vinden.
  4. R058

    Aankoop advies

    Help mij even. Wat is het verschil tussen een variabele geometrie en conventionele wastegate turbo? 130pk kom ik bijna niet tegen. Wij neigen naar de 150 variant. Vervuiling zou ook bij de 1.4 TSI optreden, hier hebben wij gellukkig nooit wat van ervaren.
  5. R058

    Aankoop advies

    In Duitsland houdt ik de markt ook met een schuinoog in de gaten, maar het aanbod R-line valt mij behoorlijk tegen.. De auto's die aangeboden worden zijn behoorlijk karig uitgevoerd als je het mij vraagt. Duitsland stond erom bekend alle opties aan te vinken. Maar bij de Passat valt dit mij vies tegen. Daarnaast is het altijd afwachten wat je krijgt en soms de gehele onderhoudshistorie niet altijd bekend helaas. De huidige hebben wij overgenomen vanuit Lease, alle uitdraaien en facturdn meegekregen met wat eraan gedaan is. Echt top. Helaas verkoopt de leasemaatschappij niet meer aan particulier. In België zag ik dat leaseplan nog wel verkoopt aan particulier en je ook garantie krijgt over de grens. Wellicht dat hier iets voorbij gaat komen.
  6. R058

    Aankoop advies

    Hallo mede forumleden, We zijn op zoek naar wat anders! Na bijna 10 jaar naar volle tevredenheid te hebben gereden in onze B6 sedan 1.4 TSI (caxa) Highline bluemotion uitvoering, is het bijna tijd voor wat anders. We merken dat er langzaamaan steeds meer kleine en iets grotere mankementen voordoen, en inmiddels de 300.000 aangetikt. De auto is het simpelweg niet meer waard om er nog veel kosten tegen aan te gooien. Echter wat koop je ervoor terug? De auto die wij hebben is uniek in zijn soort en een tweede met alle opties hebben wij nog niet kunnen spotten, daarom zijn we wellicht ook kritisch in onze zoektocht naar een opvolger. Want wat we vinden is het soms net niet, of bijna niet verkrijgbaar. (full options). We hebben de tijd en zoeken weer een uniek exemplaar. Waar onze oog nu na naar trekt is wederom een sedan, met een bouwjaar vanaf 2019. Niet te veel kilometers (max 100.000) en liefst volledig R-line uitgevoerd. We zijn zeer tevreden over de 1.4 TSI die wij nu rijden, en hebben preventief bij aankoop de distributieketting laten vervangen, verder eigenlijk geen grote noemenswaardige problemen gehad. Vanaf 2019 zien wij de 1.5 TSI voorbij komen, hoe zijn de ervaringen ermee? Waar op te letten, en zijn er nog meer punten van aandacht of euvels waar wij rekening mee moeten gaan houden? Stiekem houden wij onze ogen ook open voor een Arteon wat eventueel ook een optie zou kunnen zijn. Wij hebben laatst één bekeken met ongeveer 120.000 op de teller, voor een relatief goede prijs, maar schrokken eigenlijk erg van de staat van de lak, veel steenslag en butsen. Onze B6 heeft onderhand linksvoor last van de welbekende roestvorming rondom de wielkast, is de passat na 2019 hier ook gevoelig voor? Schiet maar raak! Ik ben benieuwd naar jullie mening.
  7. R058

    Ratel 1.4 TSI

    Inmiddels bij de garage geweest. Monteur hoorde het zelf niet. Bij het ophalen zowaar wel de ratel te horen. Het blijkt niet de ketting of waterpomp te zijn maar de geleide rol bij de multiriem waar speling op zit. En die ratelt met name als hij koud is, daarnaast ook gelijk de rol bij de dynamo vervangen is ook niet geheel goed, daarnaast gelijk multiriem voor één van continental vervangen, dan zou het weer goed moeten zijn. Volgende week wordt het gefixt.
  8. R058

    Ratel 1.4 TSI

    Het lijkt toch de ketting te zijn, vandaag één en ander kunnen checken. Iemand een goede specialist in regio Friesland/Leeuwarden? Eigen garage te weinig tijd voor de klus ivm zomerdrukte en ontbreken aan personeel. Wat is een schappelijke prijs voor het vervangen van de ketting inclusief daarbij behorende materialen en uur loon?
  9. R058

    Ratel 1.4 TSI

    Even advies gevraagd. Inmiddels 9 jaar naar alle tevredenheid in bezit van een 3C 1.4 TSI highline uit 2010 met inmiddels 290.000 op de teller. Bij aanschaf in 2015 stond er 115.000 op de teller, bij levering (leasemaatschappij) is er preventief de distributieketting, spanners en nokkenasversteller vervangen. Jaar later is uit coulance ook de waterpomp vervangen na +- 130.000. Ik weet niet of deze ook met ketting is vervangen een jaar eerder. Bij een koude start hoor ik een vrij harde ratel, lijkt anders dan de ketting (ervaring met een Golf 6). Het lijkt links bij het blok bij de waterpomp/riem weg te komen. Na een minuut of 2/3 stationair draaien verdwijnt het geluid bijna helemaal. Eigenlijk nooit grote mankementen gehad met de auto, afgelopen jaar is wel de koppeling commandocilinder vervangen wat zat wat speling op de kopeling maar hier geen problemen meer mee. Wat zou het kunnen zijn? Wederom de waterpomp? Of toch de ketting? Iemand enig idee wat voor kosten ik kan verwachten, en is hij het nog waard gezien de km stand? De auto is verder nog goed.
  10. Bedankt heren! Vanmorgen even alles los geschroefd. Één steeksleutel krijgt niet goed grip, dit opgelost door een doekje er even tussen, toen pakte de steeksleutel hem gelukkig wel met moeite. Zekering eruit gehaald, niets mee aan de hand en weer terug gestoken. En hoorde erna gelijk de RNS weer draaien. Heel bijzonder maar alles draait weer. Gelijk even gekeken welke serie RNS ik heb. Staat HW04, SW2680. Productie datum 12-2009. 1T0 035 680 C. Is dit een beetje veilig te updaten naar een hogere versie, en wat zouden de voordelen kunnen zijn?
  11. Bedankt voor je aanbod! Als ik er niet uitkom, neem ik even contact op.
  12. Bedankt voor de heldere uitleg. Net al even gekeken, maar krijg drie pinnen van de navilock los, en de vierde geen beweging in te krijgen. Zal het weekend even alles uit elkaar halen als ik iets meer tijd heb.
  13. Toen wij heb kregen hebben wij gelijk een navilock laten plaatsen, kan ik de RNS er zelf makkelijk uithalen? De RNS blijft zwart, ook knoppen geven geen licht. Vermoed dus geen spanning. Tijdens het starten start hij opeens niet meer op, en is niet uitgevallen tijdens rijden of iets dergelijks.
  14. In onze Passat 3C uit 2010 zit een RNS510, deze start in zijn geheel niet meer op, en is ook niet meer via de boordcomputer te benaderen. De carkit geeft ook geen audio meer. Heeft iemand tips of ideeën? Of wellicht iemand in regio Leeuwarden/Friesland die hier naar kan en wil kijken?
  15. Ik heb inmiddels de nieuwe dop met artikelnummer 3C0941109 erin gezet. De oude dop was het gehele ijzertje verdwenen. Hierdoor veert hij niet terug bij het erin draaien. Nu klemde hij gelijk vast.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden