Ga naar inhoud
  • 1

Slechte ervaring terugroepactie pompverstuiver


Pechvogel

Vraag

Wij hebben een VW Passat 2.0 tdi (2006) met de beruchte (naar ik nu dus weet) BKP motor. Twee weken gelden door VW garage teruggeroepen om pompverstuivers te vervangen. Deze actie schijnt al een paar jaar aan de gang te zijn, dus snap ook niet waarom wij nu pas terug mochten komen. Van de week klapt er echter een verstuiver uit. Wijzelf denken dat de reparatie niet goed uitgevoerd is.
Maar volgens VW garage had de tuimelaar metaalmoeheid en is deze eerst gebroken. De motor is waarschijnlijk naar de filistijnen. Dus je snapt dat wij niet blij zijn. We hadden nog een jaar of twee met deze auto willen rijden tot ongeveer 3 ton. (Nu 244.000) 
Nu moeten wij echter bewijzen dat het de fout van de garage is. Graag meningen, eventueel ervaringen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Vraag even bij de garage waar de beste man gestudeerd heeft die vermoeiing geconstateerd heeft. En zorg dat de onderdelen niet zoek raken ! Wij hebben een hele afdeling met metaalkundigen die onderzoek doen op oa vermoeiing. Lijkt me sterk dat een garage daar ook personeel voor heeft lopen.

Zo mogelijk vraag of maak scherpe foto's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

We kunnen weer rijden sinds een paar dagen. Expert was tot de conclusie gekomen dat e.e.a. niet goed afgesteld was.
Na inschakeling rechtsbijstand is er op kosten van de garage een andere (BKP) motor uit 2006 ingegaan. Een ander type motor schijnt niet te passen?

Hij rijdt tot nu toe goed, maar heb er toch niet veel vertrouwen meer in...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik denk dat de dealer wel zo slim is geweest om de juiste pompverstuivers te monteren.

 

Wat wel belangrijk is om te weten of deze motor de modificatie heeft gehad voor de aandrijving van de olie pomp. Deze is namelijk van ketting aandrijving naar tandwiel aandrijving gemodificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er zitten andere verstuivers in, heb er speciaal naar gevraagd, zelf had de garage daar geen erg in.!!!!
Wat betreft de modificatie zal ik eens navragen bij garage. Is dat erg belangrijk? We hebben maar drie maanden garantie namelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik denk dat de dealer wel zo slim is geweest om de juiste pompverstuivers te monteren.

 

Wat wel belangrijk is om te weten of deze motor de modificatie heeft gehad voor de aandrijving van de olie pomp. Deze is namelijk van ketting aandrijving naar tandwiel aandrijving gemodificeerd.

en de mijne is TERUG gemodificeerd naar 'n kettingaandrijving, weliswaar 'n pomp zonder balansassen, maar zo 'n pomp mét balansassen wil ik sowieso niet meer (ongeacht ketting of tandwielaangedreven)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden