Ga naar inhoud
  • 0

Dynaudio speakers


navi16

Vraag

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Uiteraard zullen de luidsprekers passen, maar je moet er wel een passief filtertje voor maken. Doe je dat niet, dan sloop je de tweeter en mogelijk ook de middentoner.

Volgens mij zit er in de standaard speakers een condensatortje, en dat is het minste wat je (in serie) met de middentoner en tweeter kan zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De behuizing van de tweeter is anders, de tweeter zelf is volgens mij gelijk.

Grootste verschil tussen de amps is volgens mij dat tegenwoordig alles start-stop is en voorheen niet. Dat is voor zover ik weet het functionele verschil tussen de Dynaudio amps voor de 3C en B7. Ook zien de nieuwe amps er heel anders uit, maar voor de werking hoeft dat op zich geen verschil te betekenen.

 

Mijn amp is van voor het start-stop tijdperk, en hoewel ik start-stop altijd uitzet, is het wel zo dat met start-stop aan bij het starten van de motor de elco's voor de voeding van het laag het eerste worden leeggetrokken. Soms hoor je dat doordat het laag dan even wegvalt bij het starten van de motor. Ik heb het idee dat de capaciteit van de voeding bij de start-stop versies groter is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

voor zover ik weet is mijn Dynaudio versterker (uit B7 met start/stop MJ2012) identiek aan die uit m'n B6... ziet er in ieder geval identiek uit...

 

grtz, dre

(volledig off-topic waarvoor mijn excuses, maar Dreke is het mogelijk even contact met me op te nemen ivm het uitschakelen van een vw soundsystem in mijn cc, heb een PM proberen te sturen maar ze komen niet aan... ) 

Sorry om dit topic te gebruiken...

aangepast door nicootje001
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

(volledig off-topic waarvoor mijn excuses, maar Dreke is het mogelijk even contact met me op te nemen ivm het uitschakelen van een vw soundsystem in mijn cc, heb een PM proberen te sturen maar ze komen niet aan... ) 

Sorry om dit topic te gebruiken...

 

 

Indien het dringend is wil ik het ook voor je uitschakelen,

Of Dany heeft ook VCDS en die zit in Machelen

 

 

@@nicootje001 PM verzonden

 

Bedankt voor jullie hulp mannen.

 

(en nogmaals sorry voor de off-topic)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met de deurbekleding eraf gaat het een pak makkelijker. De onderkant van de tweeter behuizing zit vast geschoven in 2 pinnen. Het eruit schuiven en demonteren van de tweeter zal wel lukken zonder de deurbekleding er af te halen maar terug monteren zal andere koek zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden