Ga naar inhoud
  • 0

engine workshop fault incl gloeispiraal


Speedyace

Vraag

Het heeft even op zich laten wachten, maar ik kreeg vandaag een melding op het display.

 

engine workshop fault incl de gloeispiraal.

 

Nu heb ik de auto even uitgelezen en kwam het volgende naar boven.

 

 

Address 01: Engine (CBA)

 

2 Faults Found:

009326 - Exhaust Gas Temperature Sensor 4 Bank 1: Electrical Malfunction

P246E - 000 - - - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00100000

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 2

Mileage: 174213 km

Time Indication: 0

Date: 2126.14.15

Time: 16:29:51

 

Freeze Frame:

RPM: 0 /min

Speed: 0.0 km/h

Voltage: 12.16 V

Temperature: 83.7°C

Temperature: 18.0°C

Temperature: 138.0°C

Temperature: 930.0°C

 

009326 - Exhaust Gas Temperature Sensor 4 Bank 1: Electrical Malfunction

P246E - 000 - - - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00100000

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 2

Mileage: 174213 km

Time Indication: 0

Date: 2126.14.15

Time: 16:29:56

 

Freeze Frame:

RPM: 1196 /min

Speed: 0.0 km/h

Voltage: 13.60 V

Temperature: 83.7°C

Temperature: 18.0°C

Temperature: 138.0°C

Temperature: 930.0°C

 

Readiness: 0 0 0 0 0

 

amabe6e3.jpg

 

Weet iemand wat dit inhoud? Ik heb al even gekeken op het web en dan spreken ze ook over een volle DPF.

Ik wil het DPF wel uitlezen, maar heb geen idee hoe dit werkt!

Kom wel wat tegen op de site van gerritspeek, maar kan de meetwaarde niet instellen op 108.3 wel 108 (zie [Module-01], [Meetwaardeblokken-08], [Groep 108.2 en 108.3].)

 

En waar kan ik deze code vinden [security Access - 16]

De regeneratie starten door de code in te voeren die door VCDS wordt aangegeven (wordt bij mij niet weergegeven)

 

Thanks alvast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Moest net met de auto naar huis en kreeg toen geen melding, maar het Engine lampje ging wel branden, na het contact uit te hebben gedaan en op nieuw starten was het Engine lampje weer weg.

De auto rijd wel normaal ook het regenereren deed hij per toeval op de terug weg, want de motor draaide voor het verkeerslicht stationair hoger in toeren. Thuis aangekomen draaide hij weer de normale toeren.

Zal in het weekend wel even zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoe kan ik aan de code komen, als vcds deze niet geeft als ik probeer in te loggen bij Security Access - 16 om een nood regeneratie te starten.

De code zou door VCDS worden aangegeven heb ik begrepen, maar bij mij niet.

Nu heb ik wel een zwarte strip gehad bij aankoop van de auto met 2 code's/nummers erop.

Heb ik misschien z'n nummer nodig om in te kunnen loggen.

Mocht de code niet goed zijn zegt vcds, dan moet ik het contact minimaal 10min aan moet laten staan.

 

Iemand ervaring hiermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

12233 voor sommige motoren las ik, had je die al gedaan?

 

En anders:

VCDS

 

Start motor

[ECU selectie]

[01 - Engine]

 

[Coding-II - 11]

◦maak regeneratie mogelijk door 21295 in te geven [DO-IT] en het lampje brand van DPF

 

[Metrische eenheden - 08]

Blokken 70 en 75 te selecteren.

 

In blok 70 vak 1 kan je de regeneratie volgen (xxxxxxx1 = normale regeneratie actief, xxxxxx1x = geforceerde regeneratie actief / allen op 0000000 of xxxxx100 is de regeneratie gestopt)

in blok 75 vak 1 =Turbo temp.: daar moet het meer dan 700C° zijn (werkt enkel al rijden bij stilstand zakt deze naar 200C° of te lage toeren)

in blok 75 vak 3 daar zie je hoe vol je DPF is blijven doorgaan zo kort mogelijk tot 0% , 0% is beste.

Blijf je bij de eerste poging op bv 5% zitten dien je alles opnieuw op te starten.

 

**Alles gebeurt al rijdend met VCDS**

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
12233 voor sommige motoren las ik, had je die al gedaan?

 

Heb ik nog niet geprobeerd Martijn.

Mocht dit niet de juiste code zijn, moet ik dan het contact 10min aan laten staan zoals beschreven bij het pop up scherm van vcds zodat alles daarna weer normaal functioneert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nog even vermelden bij nood generatie is het aanbevolen om alle verbruikers in te schakelen airco, lichten, zetelverwarming etc.

Zo maakt je sneller toeren waardoor je turbo meer werk moet leveren.

Snelheid zit rond de 80km/h en ca 2500t/min.

Bij stoplicht gaat de generatie in pauze en bij vertrek en juiste snelheid start het proces weer.

Op de snelweg schakelt de noodgeneratie zich uit en dien alles opnieuw gedaan te worden.

Enkel op provincie wegen heb je kans dat alles / sneller lukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden