Ga naar inhoud
  • 0

(Mogelijke) Oplossing voor snel beslagen ramen tijdens regen


gerjol

Vraag

Met regenachtig weer altijd last gehad van snel beslagen ramen.

Mogelijk dat ik hier een oplossing voor heb ontdekt.

 

Door alleen de interne circulatie, samen met de airco en dan de ventilator op maximaal voor een tijd te laten draaien.

Ik heb dit gewoon 20 minuten gedaan tijdens een rit.

 

Heb nu ondanks het regenachtige weer geen beslagen ramen meer, tot voor kort was het standaard als het regen moet de airco aan omdat de ramen beslaan.

 

Lijkt dus te werken.

 

Iemand anders zelfde probleem/ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ontwasemen met Airco gaat altijd beter dan zonder Airco. De recirculatiestand zorgt er inderdaad voor dat het 'rendement' van de installatie toeneemt als het gaat om het klimaat in de auto. Zo werkt het ook goed om de auto sneller af te koelen of sneller op et warmen.

 

Wat je eigenlijk meldt is dat je de climatronic precies gebruikt zoals hij bedoelt is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heeft dat niet te maken met de hoeveelheid vocht die je in de auto heb.

 

Jan

Klopt Jan, maar nu met bv natte kleding geen beslagen ramen, voorheen wel.

 

Ontwasemen met Airco gaat altijd beter dan zonder Airco. De recirculatiestand zorgt er inderdaad voor dat het 'rendement' van de installatie toeneemt als het gaat om het klimaat in de auto. Zo werkt het ook goed om de auto sneller af te koelen of sneller op et warmen.

 

Wat je eigenlijk meldt is dat je de climatronic precies gebruikt zoals hij bedoelt is.

Wat ik gedaan heb is dus specifiek ontwassen van de installatie, zodat je niet direct bij bv vochtig weer de airco direct aan moet zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat ik gedaan heb is dus specifiek ontwassen van de installatie, zodat je niet direct bij bv vochtig weer de airco direct aan moet zetten.

 

'Probleem' is om de verdamper in je dashboard vochtvrij te krijgen. Op het moment dat het klimaat in de auto vochtvrij is, en je zet de Airco uit, dan warmt de verdamper op en al het condens wat daar nog op zit ga je de auto inblazen. Daarom kan je je systeem beter vochtvrij maken terwijl het niet regent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb het ook een tijdje gehad met mijn vorige auto. Ik reed toen niet zo veel en vnl kortere ritten. Er komt dan relatief veel vocht in het interieur (natte kleding, natte schoenen, vocht in de atmosfeer, ...) dat niet wordt verdreven. Bij langere ritten wordt dit vocht door opwarming van het interieur en gebruik van de airco verdreven; dat mis je met de kortere ritten.

 

Om snel de hoeveelheid vocht te laten afnemen is een langere rit maken, luchtcirculatie op een hogere stand aan via voeten en voorruit, verwarming hoog, airco aan en de achterste portierruiten een stuk open.

 

Opbouwen van vocht in de airco kun je voorkomen / beperken door deze een paar minuten voor het bereiken van de bestemming de airco uit te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

of ramen aan de binnen zijde goed schoon houden. vettige ramen beslaan eerder dan ontvette ramen.

 

Maar bovenstaande tip kan ik me goed in vinden hoor.

Maar wat erwin als laatst schrijft is altijd beter. (ook bij geen regen)

Ook tegen nare geurtjes werkt het beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een alternatief:

 

vul een oude sok/nylonkous met silicagel-korrels (ook op de markt als een soort van kattenbakkorrels maar meestal te vinden bij diverse elektrische apparaten) en leg die onder de zetel.

Na verloop van tijd even verwarmen in de microgolfoven (op de laagste Wattage mogelijk) en opnieuw de sok in.

Deze neemt al het vocht uit de auto op waardoor je ruiten niet beslaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb jaren na de zomer totaan de lente gewoon een vochtvreter in de auto, nooit geen last van vochtigheid.

Die van de action kosten een paar euro, en passen precies onder de stoel waar ze lichtjes vastgeklemd worden. (schieten dus niet alle kanten op bij sportief rijgedrag)

Wel regelmatig even controleren of deze niet vol begint te raken, op tijd leeggieten dus ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb jaren na de zomer totaan de lente gewoon een vochtvreter in de auto, nooit geen last van vochtigheid.

Die van de action kosten een paar euro, en passen precies onder de stoel waar ze lichtjes vastgeklemd worden. (schieten dus niet alle kanten op bij sportief rijgedrag)

Wel regelmatig even controleren of deze niet vol begint te raken, op tijd leeggieten dus ;)

Blijft het feit, mijn inzien, dat je met een bakje vocht in je auto rijd.

Persoonlijk denk ik dat het niet in maar buiten de auto hoort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij dealer verkopen ze ook zoiets, en bij Brezan waren ze iets goedkoper.

 

Heb ze in de A4 Cabrio liggen. Passat heeft er geen last van.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

aangepast door Maurice
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden