Ga naar inhoud
  • 0

Vastgelopen onderste gedeelte motor


Ruud92345

Vraag

Afgelopen week hoorde ik een metaal op metaal geluid vanuit de motor komen.

De auto gelijk aan de kant gezet en even onder de motorkap geluisterd het geluid kwam volgens mij uit de buurt van de distributieriem....

Toch maar even de wegenwacht gebeld deze gaf aan dat hij ook dacht dat het vanuit de distributieriem kwam de auto getakeld en naar de garage gebracht.

 

Vandaag de garage gesproken gaven aan dat er klepdempers kapot waren????? En dat het onderste gedeelte van de motor was vastgelopen...

Ze gaan morgen de motor uit elkaar schroeven om te kijken wat er precies loos is.

 

Heeft iemand van jullie ideeën wat er loos kan zijn en wat het gaat kosten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
ja ik heb al besloten dat wanneer de kosten onder de 5000 blijven dat ik het laat maken... maar inderdaad goed klote...

 

om op je vraag te antwoorden er is een nieuwe oliedrukpomp ingezet dus niet alleen het Asje vervangen ik weet echter niet of dit een verbeterde versie was of dat dit dezelfde waardeloze pomp is als die er al in zat??

 

Ik weet wel dat de oliepomp met het beruchte asje al een aantal jaren niet meer leverbaar is, als jouw pomp een paar jaar geleden vervangen is dan moet het bijna wel de gemodificeerde versie zijn. De garage zou dat moeten kunnen zeggen, blijft ook de vraag waarom er geen oliedruklampje is gaan branden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

het onderste deel van het blok kan bijna alleen maar vastlopen door geen olie, werkende oliepomp is daar niet direct van belang, hooguit zuigerbodemkoeling.

Defecte oliepomp zorgt doorgaans eerst voor schade aan turbo en schade in de kop waar de olie het verst weg is

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
het onderste deel van het blok kan bijna alleen maar vastlopen door geen olie, werkende oliepomp is daar niet direct van belang, hooguit zuigerbodemkoeling.

Defecte oliepomp zorgt doorgaans eerst voor schade aan turbo en schade in de kop waar de olie het verst weg is

 

de garage gaf vandaag al wel aan dat de turbo en de kop geen schade hadden en dat deze dus zoiezo niet vervangen hoefde te worden...??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

bij mij was er aan de turbo en de kop ook totaal niks hoor, en de boosdoener was wel degelijk de pomp bij mij... nu goed, bij mij is preventief de hele zooi wat de motor aangaat vervangen en zo 'n pomp met balansassen wil ik van m'n leven niet meer onder m'n motorkap aantreffen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

bij u was de krukas vastgelopen kristof , rest van de motor zag er eigenlijk nog goed uit , ma ja ik heb kristof zoveel zien afzien met die volvo motor toen der tijd dat we het hele blok maar eens onder handen hebben genomen , en een complete revisie gedaan hebben , inc andere olie pomp

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Maare, als door een dealer de oliepomp wordt vervangen, hoe lang garantie zit op die reparatie?

Als gedurende de garantie op de pomp de pomp faalt is het in de soep lopen van de motor toch rekening dealer?

De VW dealer geeft normaal gesproken 2 jaar garantie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zojuist gebeld door de garage..... Oorzaak was niet de oliepomp maar het tandwiel wat op de krukas zit gegoten was afgebroken. Hierdoor is het onderblok gesneuveld...

 

De oplossingen die hij aangeeft...

 

1 totaal nieuwe motor

 

2 gebruikte motor die 115duizend heeft gelopen en waarbij de vraag is of het blok wel goed is.... Kosten alleen het blok 2000 euro...

 

3 alleen nieuw onderblok... Er is namelijk eerder al een nieuw bovenste blok ingezet.. Totaal kosten met alles erbij gerekend 3600 euro.

 

Ik heb gekozen voor optie 3 alleen wel een levertijd van 2 tot 3 weken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zojuist gebeld door de garage..... Oorzaak was niet de oliepomp maar het tandwiel wat op de krukas zit gegoten was afgebroken. Hierdoor is het onderblok gesneuveld...

 

De oplossingen die hij aangeeft...

 

1 totaal nieuwe motor

 

2 gebruikte motor die 115duizend heeft gelopen en waarbij de vraag is of het blok wel goed is.... Kosten alleen het blok 2000 euro...

 

3 alleen nieuw onderblok... Er is namelijk eerder al een nieuw bovenste blok ingezet.. Totaal kosten met alles erbij gerekend 3600 euro.

 

Ik heb gekozen voor optie 3 alleen wel een levertijd van 2 tot 3 weken...

Het blijft een bult geld.

Als je wil blijven rijden moet je toch een keuze maken.

Ik was voor de Golf Edition30 € 4000 kwijt ( gebruikt blok incl turbo/koppelingsplaten en(de)monteren).

Dat was twee jaar geleden en het reed als nieuw 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Wat is er dan gesneuveld aan het onderblok??? het tandwiel op de krukas is afgebroken dat snap ik, dan verwacht ik eerder dat het bovendeel defect is net als een gebroken distributieriem.

 

Ja, net als Martijn begrijp ik de oorzaak ook nog niet helemaal??

Er is 1 tandwiel wat de oliepomp en de balansassen aandrijft......

 

 

viewtopic.php?f=185&t=42312 Welke tandwiel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden