Ruud92345 Geplaatst 10 oktober, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 10 oktober, 2014 Afgelopen week hoorde ik een metaal op metaal geluid vanuit de motor komen. De auto gelijk aan de kant gezet en even onder de motorkap geluisterd het geluid kwam volgens mij uit de buurt van de distributieriem.... Toch maar even de wegenwacht gebeld deze gaf aan dat hij ook dacht dat het vanuit de distributieriem kwam de auto getakeld en naar de garage gebracht. Vandaag de garage gesproken gaven aan dat er klepdempers kapot waren????? En dat het onderste gedeelte van de motor was vastgelopen... Ze gaan morgen de motor uit elkaar schroeven om te kijken wat er precies loos is. Heeft iemand van jullie ideeën wat er loos kan zijn en wat het gaat kosten? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 BARRY_TDI Geplaatst 10 oktober, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 10 oktober, 2014 Welkom op het forum. Voorstellen is niet verplicht maar wordt zeer gewaardeerd. Mocht je je eigen en je passat voor willen stellen kan dat in het Ik ben.....En ik rij..... topic. Veel leesplezier. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wheeler Geplaatst 10 oktober, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 10 oktober, 2014 asje van de oliepomp rond gedraaid vermoed ik zo. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ruud92345 Geplaatst 10 oktober, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 10 oktober, 2014 asje van de oliepomp rond gedraaid vermoed ik zo. Alsin een kapotte oliepomp???? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wheeler Geplaatst 10 oktober, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 10 oktober, 2014 even zoek opdracht op forum gebruiken of kijk hier: viewtopic.php?f=185&t=42312 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ruud92345 Geplaatst 10 oktober, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 10 oktober, 2014 Bedankt.... Klinkt niet heel positief.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wheeler Geplaatst 10 oktober, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 10 oktober, 2014 nope, zijn er helaas meer die dat hebben ondervonden, wat voor motorcode heb je? BKP / BMP? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ruud92345 Geplaatst 10 oktober, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 10 oktober, 2014 Ik heb een BKP als motor code Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wheeler Geplaatst 10 oktober, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 10 oktober, 2014 ah.. lees net dat je olie pomp al een keer vervangen is, tja bkp is een slecht blok, heb er ook 1 gehad, gelukkig niet er mee gehad wat jij nu hebt, maar ook turbo, tandempompen vliegwiel enz enz. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ruud92345 Geplaatst 10 oktober, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 10 oktober, 2014 Ooh ja die was ik nog vergeten inderdaad het 2 massavliegwiel is ook gelijk vervangen toen! pfff misschien toch tijd om over te stappen naar een andere auto! Ik lees alleen maar slechte verhalen hier... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Girlzdad Geplaatst 11 oktober, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 11 oktober, 2014 Daar word je niet vrolijk van,van alle ( negatieve )verhalen. Geloof mij,op elk forum zie je van deze verhalen. Elk merk/type heeft zijn eigen fout(en) Als je de pech heb snap ik je heel goed,heb het zelf ook meegemaakt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wheeler Geplaatst 11 oktober, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 11 oktober, 2014 Daar word je niet vrolijk van,van alle ( negatieve )verhalen.Geloof mij,op elk forum zie je van deze verhalen. Elk merk/type heeft zijn eigen fout(en) Als je de pech heb snap ik je heel goed,heb het zelf ook meegemaakt. klopt helemaal, maar er zijn gewoon (bij elk merk) een paar motoren die eruit springen. De 2l diesel motoren van vag van de 2005 - 2006 jaren zijn daar naar mijn mening een voorbeeld van. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Willem nunspeet Geplaatst 11 oktober, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 11 oktober, 2014 Laat eerst nu even kijken wat er aan de hand is, vind het een beetje vreemde diagnose dat het "onderblok vastgelopen is o.i.d.???" Wanneer het asje van de oliepomp doorgedraaid is zou de oliedruk wegvallen en moet het rode lampje op het dashboard zeer doen aan je ogen! Wat dan meestal het eerst sneuvelt bij doorrijden is de turbo en de cilinderkop. Nogmaals eerst een goede diagnose en dan kun je beslissen hoe je verder gaat! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ruud92345 Geplaatst 11 oktober, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 11 oktober, 2014 Willem bedankt voor jouw reactie! ik heb inderdaad voordat er ook maar een lampje knipperde de auto langs de kant gezet.. de man van de ANWB heeft wel een band (als je voor de auto staat aan de linkerkant van de motor zichtbaar) eraf gehaald... en heeft toen aan mij gevraagd of ik de motor nogmaals wilde starten.. toen ging het lampje van motormanagement wel branden.. maar verder niets.. ik hoop maar dat het meevalt en dat het te verhelpen is! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 -=mYst=- Geplaatst 11 oktober, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 11 oktober, 2014 bij mij was nochtans wél de krukas en de rest van de onderblok naar de vaantjes hoor... ook door 't ronddraaien van dat asje. Gelukkig kan me dat nu niet meer overkomen! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 11 oktober, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 11 oktober, 2014 Ja maar tussen geen olie krijgen en vastlopen zitten nog behoorlijk wat kilometers met lampje. Bedoelen ze niet dat er een poelie aanloopt of zoiets? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 -=mYst=- Geplaatst 11 oktober, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 11 oktober, 2014 de mijne was technisch gezien nog niet vastgelopen, is op eigen kracht nog de autoambulance op- en afgereden, en daarna de brug opgereden... maar de boel lag wel degelijk in puin binnenin Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ruud92345 Geplaatst 13 oktober, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 13 oktober, 2014 Ik heb zojuist van de garage te horen gekregen dat de krukas en het onderste gedeelte van het blok kapot was!!! Hij kon nog niet zeggen waar het door kwam hij gaf ook al aan dat het de oliedrukpomp zou kunnen zijn.... Ik heb hierbij wel mijn vraagtekens omdat ik 50000 km geleden (ong 1.5 jaar geleden) een nieuwe oliedrukpomp erin heb laten zetten... Iemand ideeën wat nu de beste oplossing is en wat ik het beste kan doen... Wat verder ongeveer de kosten gaan worden?? Ik hoor het graag!! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wheeler Geplaatst 13 oktober, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 13 oktober, 2014 als de oliepomp de oorzaak was en er eenzelfde motorblok in komt in ieder geval een gemodificeerde olie pomp erin. Zie http://www.vagtechniek.nl/index.php?mai ... th=112_151 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Girlzdad Geplaatst 13 oktober, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 13 oktober, 2014 nope, zijn er helaas meer die dat hebben ondervonden, wat voor motorcode heb je? BKP / BMP?Weet jij zo wat voor code ik heb :Op de sticker uit het onderhoudsboekje staat geen BKP of BMP ? Wel CAX A LKM ? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Willem nunspeet Geplaatst 13 oktober, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 13 oktober, 2014 Ik heb zojuist van de garage te horen gekregen dat de krukas en het onderste gedeelte van het blok kapot was!!! Hij kon nog niet zeggen waar het door kwam hij gaf ook al aan dat het de oliedrukpomp zou kunnen zijn.... Ik heb hierbij wel mijn vraagtekens omdat ik 50000 km geleden (ong 1.5 jaar geleden) een nieuwe oliedrukpomp erin heb laten zetten... Iemand ideeën wat nu de beste oplossing is en wat ik het beste kan doen... Wat verder ongeveer de kosten gaan worden?? Ik hoor het graag!! Best klote, vraag blijft wel wat de oliepomp gedaan heeft? Was het nu te weinig smering door het oliepeil of door de oliedruk? Vreemd als de pomp al een keer is vervangen, was dit een modificatie of de vervanging van het asje van de oude oliepomp? Weet ook niet of je het type met de ketting-aandrijving had? Ellende is wel dat je nu op een compleet ander(gebruikt) motorblok uitkomt! Ik kan je moeilijk adviseren, denk dat de garage waar de auto nu staat met een voorstel moet komen waarbij je, na het horen van de kosten en een glas water, zelf de afweging moet maken of je laat repareren of de auto gaat vervangen! Probleem is dat jouw Passat met een kapot blok alleen sloopwaarde heeft. Wens je heel veel succés! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ruud92345 Geplaatst 13 oktober, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 13 oktober, 2014 ja ik heb al besloten dat wanneer de kosten onder de 5000 blijven dat ik het laat maken... maar inderdaad goed klote... om op je vraag te antwoorden er is een nieuwe oliedrukpomp ingezet dus niet alleen het Asje vervangen ik weet echter niet of dit een verbeterde versie was of dat dit dezelfde waardeloze pomp is als die er al in zat?? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wheeler Geplaatst 13 oktober, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 13 oktober, 2014 nope, zijn er helaas meer die dat hebben ondervonden, wat voor motorcode heb je? BKP / BMP?Weet jij zo wat voor code ik heb :Op de sticker uit het onderhoudsboekje staat geen BKP of BMP ? Wel CAX A LKM ? Das een benzine... Gaat hier over diesels... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Girlzdad Geplaatst 13 oktober, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 13 oktober, 2014 nope, zijn er helaas meer die dat hebben ondervonden, wat voor motorcode heb je? BKP / BMP?Weet jij zo wat voor code ik heb :Op de sticker uit het onderhoudsboekje staat geen BKP of BMP ? Wel CAX A LKM ? Das een benzine... Gaat hier over diesels... Oeps Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Robl Geplaatst 13 oktober, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 13 oktober, 2014 Maare, als door een dealer de oliepomp wordt vervangen, hoe lang garantie zit op die reparatie? Als gedurende de garantie op de pomp de pomp faalt is het in de soep lopen van de motor toch rekening dealer? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ruud92345 Geplaatst 13 oktober, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 13 oktober, 2014 Ja Robl ik denk er eigenlijk ook zo over maar bewijs maar eens dat dat de oorzaak is.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Ruud92345
Afgelopen week hoorde ik een metaal op metaal geluid vanuit de motor komen.
De auto gelijk aan de kant gezet en even onder de motorkap geluisterd het geluid kwam volgens mij uit de buurt van de distributieriem....
Toch maar even de wegenwacht gebeld deze gaf aan dat hij ook dacht dat het vanuit de distributieriem kwam de auto getakeld en naar de garage gebracht.
Vandaag de garage gesproken gaven aan dat er klepdempers kapot waren????? En dat het onderste gedeelte van de motor was vastgelopen...
Ze gaan morgen de motor uit elkaar schroeven om te kijken wat er precies loos is.
Heeft iemand van jullie ideeën wat er loos kan zijn en wat het gaat kosten?
Link naar reactie
Delen op andere sites
37 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten