Ga naar inhoud
  • 0

Update van 4020 naar 5269 wat gaat het brengen


Diver

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Latere sw versies gebruiken de regen/lichtsensor op van dag/nacht te wisselen ongeacht de stand van de lichtschakelaar. Dus als je je lampen uit hebt staan (lichtschakelaar op 0) en het is donker dan blijft de RNS op nacht stand.
Is dat iets wat je in moet stellen? In de Radio? Bij mij reageert de RNS alleen nog op de schakelaar. Als ik de schakelaar op auto zet werkt het wel goed, maar ik rij std met licht aan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Latere sw versies gebruiken de regen/lichtsensor op van dag/nacht te wisselen ongeacht de stand van de lichtschakelaar. Dus als je je lampen uit hebt staan (lichtschakelaar op 0) en het is donker dan blijft de RNS op nacht stand.
Is dat iets wat je in moet stellen? In de Radio? Bij mij reageert de RNS alleen nog op de schakelaar. Als ik de schakelaar op auto zet werkt het wel goed, maar ik rij std met licht aan.

 

Ik heb mijn mistlichten als DRL geprogrammeerd, en die zijn dan aan in de auto stand.

 

grt Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Latere sw versies gebruiken de regen/lichtsensor op van dag/nacht te wisselen ongeacht de stand van de lichtschakelaar. Dus als je je lampen uit hebt staan (lichtschakelaar op 0) en het is donker dan blijft de RNS op nacht stand.
Is dat iets wat je in moet stellen? In de Radio? Bij mij reageert de RNS alleen nog op de schakelaar. Als ik de schakelaar op auto zet werkt het wel goed, maar ik rij std met licht aan.

 

Ik heb mijn mistlichten als DRL geprogrammeerd, en die zijn dan aan in de auto stand.

 

grt Jan

Ja leuk, maar ik heb geen DRL, geen mistlampen, dus dat gaat bij mij niet op.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wellicht val ik in herhaling maar wil het toch eerst checken.

 

Ik zie bij mij op het scherm van de 510 het volgende:

 

Delivery part nummer: 1T003568c

HW-version : H04

SW-version: 2680

SWSW version : C_EU_9242_1400

HW Vehicle 0xC801

SW Vehicle 0x44340013

 

Heb de laatste kaarten V11 erop staan.

 

Nu wil ik wel eens verder upgraden, wat moet ik doen?

 

De Iso 5269 van de SW branden op cd en installeren, gaat dit lukken in een keer van 2680 naar 5269 of jonger of moet dit in stappen. En wat ik kan evt. verder doen?

 

Behoud ik wel mijn kaarten of moet ik die dan ook opnieuw instaleren. ( hoop het niet want het was een heel gevecht om die er op te krijgen, uren werk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Niet ieder type/uitvoering RNS kan naar de laatste versie software ge update worden. Zal als ik jou was eerst een tussen versie instaleren, 4120 of zo. Vaak zijn de verschillen ook minimaal. Als je een update installeert blijft je kaart er opstaan.

 

Grt Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb hem naar 4020 gebracht.

 

De kaarten zijn helaas toch verdwenen, heb echter een probleem nu als ik de dvd ( dezelfde die ik oorspronkelijk hebt gebruikt om de v11 op de harde schijf te zetten) krijg ik niet meer de optie om het om te slaan op de harde schijf, hij leest hem wel.

 

Ook met de originele dvd v6 krijg is die optie niet meer. Bedroeft wat kan ik doen om toch de kaart op de harde schijf te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Welke type RNS heb je? ??

 

Verstuurd vanaf mijn Samsung S4

 

Delivery part nummer: 1T003568c volgens mij een type C.

 

Ik heb hem geupdate van 2680 naar 4020, hierbij is alles wat op de harde schijf stond gewist.

Alles doet het verder zelfs spraakopdrachten, maar ik krijg de navi niet op de harde schijf :cry::x ,doet het wel vanaf de dvd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met een RNS C zou je FW 4120 kunnen proberen die kan deze FW heel goed aan. Een andere mogelijkheid is om de navigatie dvd naar de harde schijf te kopiëren en het dvd nummer in bestand cdrom.toc te verhogen waardoor de RNS denkt dat hij een nieuwe kaart aangeboden krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Met een RNS C zou je FW 4120 kunnen proberen die kan deze FW heel goed aan. Een andere mogelijkheid is om de navigatie dvd naar de harde schijf te kopiëren en het dvd nummer in bestand cdrom.toc te verhogen waardoor de RNS denkt dat hij een nieuwe kaart aangeboden krijgt.

 

heb je voor mij een link waar ik FW 4120 zou kunnen vinden?

 

Je tweede gedeelte begrijp ik niet helemaal. Hoe kan ik de navigatie dvd naar de harde schijf kopieren ? En ik zie in het .toc bestandje geen dvd nummer alleen dit:

Continental Automotive GmbH

I IC RD CC NAV DB PROD

 

Content

 

Volume: CD_8117

Date: 27.1.2014

db: EU(2013Q3)

Area: West Europe

Subarea: West

Supplier: Navteq

Version: 505.20.334.84

Customer Version: V11

Customer: 1627386848

Customer Info: VW

Features: V10

TPD: 2014010004

SVD: EDB_20140117

TMC: 20131008

Phoneme: Navteq

DBAL: V006.046 V007.037 V008.702 V009.035 V010.012

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
de hele inhoud van de navigatie dvd dus alle mappen en bestanden. cdrom.toc bestand openen met kladblok het nummer van de kaart veranderen en opslaan vervolgens weer op een dvd branden.

 

Bedankt en als je bovenstaande lijst ziet in het .toc bestand welke moet ik dan aanpassen?

 

edit:

moet ik dit dan aanpassen van CD_8117 naar bijv CD_8116?

Alleen dit of ook het Label van CD_8117naar CD_8116

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

is niet verplicht maar wel beter. je hebt meer opties en volgens Volkswagen wordt de RNS sneller en stabieler.

info VW

ersion 5269 firmware for the Volkswagen RNS 510 and the Skoda Columbus has been released.

 

Voice Control (requires microphone – see Volkswagen RNS 510 Microphone Connection for voice control)

NEW DAB+ Support (from 5xxx)

NEW DAB Support (from 4xxx)

NEW Radio Text (from 4xxx)

NEW Faster navigation and user interface

NEW Automatic illumination control

NEW Enhanced destination input

NEW hold down the setup button for 30 seconds and get the following menus: FM, AM and the new VERSION INFO (map version and type, hw and sw versions)

NEW Compass

NEW POI- see Volkswagen RNS 510 Maps POI – New Features with firmware 3xxx

NEW Languages – Arabic, Russian, Turkish and Polish

Speed Limit Display

Stability Improvements

Faster Startup (from 2720 onwards)

Display OPS and RVC at the same time

SDHC 32 GB Support (HW04 and above)

Display Off on extras tab

Climatronic control if approriate climatronic fitted

Clock display if RNS 510 swtiched off

Excluded roads (under route options)

GPS coordinates entry

Additional adjustments for video

Larger RVC screen with transparent menus at the side

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Welke type RNS heb je? ??

 

Verstuurd vanaf mijn Samsung S4

 

Delivery part nummer: 1T003568c volgens mij een type C.

 

Ik heb hem geupdate van 2680 naar 4020, hierbij is alles wat op de harde schijf stond gewist.

Alles doet het verder zelfs spraakopdrachten, maar ik krijg de navi niet op de harde schijf :cry::x ,doet het wel vanaf de dvd.

Je bent van een C naar een D gegaan dan dien je ook de byte te veranderen die gaat namelijk van een 9byte naar een 10byte

Je zult dus bij uitlezen als volgt "Codering Rejected, Fout 31: Verzoek Out of Range"

Zie hier onder:

Voor heen:

9 byte codering (A / B / C SW herzieningen): 020104000400001100

 

Na update naar D en hoger :

10 bytes codering (D SW revisie): 02010400040000110000

Gewoon 2 "00" toevoegen en afsluiten met 'DO IT'

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zag inderdaad bij de set-up dat hij veranderd was naar een d versie hij bedankt zo mooi zijn als dat de oplossing is morgenavond heb ik afspraak om er naar te kijken en neem dan gelijk je verhaal mee.

 

edit:

Peter ( nav16) heeft er naar gekeken maar geen foutcodes kunnen ontdekken, hoefde dus ook niet de twee 00 er bij te zetten ( stond reeds 4 x een 0 op het einde van de string.).

 

Hij heeft toen FW 4120 erop gezet, en nog steeds geen melding met de vraag of ik hem wilde opslaan op de harde schijf. Heb de DVD toch maar laten zitten en kijken of hij de kaart toch opsloeg op de harde schijf. En warempel vanochtend kreeg ik de melding om de DVD te verwijderen en stond kaart toch op de harde schijf :D:D , bedankt voor het meedenken en helpen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voor deze update had ik in mijn MFD de aanwijzingen van de NAVI afgebeeld. Nadat ik de update had gedaan zijn ze weg :( .

Iemand enig idee? Of komt dat door het ontbreken van een MF stuurwiel? Let wel, MFD zat niet origineel in mijn Passat, heb een tweedehandse ingebouwd.

 

Heb zo niet strak welk onderdeelnummer de MFD heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ter info,

Ik weet niet of iemand ook al dit probleem heeft gehad maar ik kreeg een poos later na het updaten een foutcode op de rns,

"Control module not coded" ,

Blijkbaar was na de update de workshop code van de rns gereset naar allemaal nullen.

Heb deze verzet naar de standaard WSC en dan was de fout weg.

@@VW.Adept

Ik weet niet welk type teller je hebt maar indien een wit dot matrix of wit tft dan zou je even met VCDS moeten kijken in modle 17 bij intruments of bap nog actief staat

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden