Ga naar inhoud
  • 0

passat b7 stuur in b6


-=mYst=-
 Share

Vraag

Eerst en vooral: ja ik heb al zitten zoeken op het forum, en ja ik ben bepaalde topics tegengekomen die mijn vragen deels beantwoorden, maar niet helemaal. So please... don't shoot me! :)

 

situatieschets:

 

ik heb nu 'n vierspaaks plastic stuur zonder stuurwielbediening in mijn auto en heb 'n b7/cc mfl stuur (overgenomen van wheeler) klaar liggen voor montage.

 

Enig google en telefoneerwerk heeft mij al geleerd dat ik stuurmodule 3c0 953 549 AJ zou moeten hebben en dat de AH de laatste versie is. Ik heb nu een AK versie liggen (die zou volgens passatmotion vervangen zijn door AH). Dit zou moeten werken, toch?

 

Het is 'n stuur met schakelflippers, maakt dat uit voor deze module, of moet ik dan toch 'n andere hebben (for the record: ik héb 'n dsg, dus geen bijdehandse grappen dat flipperen met 'n handbak weinig resultaat oplevert ;) )

 

Volgende punt is het beruchte airbagprobleem. Ik lees hier en daar dat ik 'n andere sleepring zou moeten hebben om van een enkele airbagaansluiting naar 'n dubbele te gaan, anderzijds lees ik ook over andere connectoren plaatsen en zelfs over het plaatsen van 'n weerstand in de module. Helaas zijn de meeste links waar ik op uitkom in het duits, en laat mijn duits nu nét niet van dergelijk niveau zijn om daar overal aan uit te kunnen :cry:

 

Iemand die me ff wat verder op weg kan helpen, zodat ik iig al kan zorgen dat ik de nodige onderdelen bij elkaar kan sprokkelen (inbouw ga ik niet zelf doen, daar wil ik liefst mijn vingers niet aan verbranden)?

 

Dus kort samengevat:

 

* stuurmodule: Is een AK versie de juiste of moet 't een andere zijn?

* aansluiting airbag?

* andere sleepring nodig? indien ja, een onderdeelnummer zou handig zijn :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik wil dit topic niet vervuilen maar mijn vraag past hier wel denk ik:

 

Is er ergens een overzicht van welk van dit soort sturen wel/niet in de Passat 3C/B6 passen?
Alle sturen die ik zie zien er hetzelfde uit namelijk  :roll:

 

 

Groetjes Bonny

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ben ik benieuwd naar... volgens mij werkt CC niet van het Golf7 stuur... de rest wel (misschien ook de verlichting niet zoals het hoort?).

 

grtz, dre

Verlichting gaat wel werken met de nieuwere stuurkolom elektronica 5K0 953 569 T

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ok, die heb ik er in zitten... maar krijg je CC (of ACC in mijn geval) aan de praat? Aangezien deze nu op de stuurkolom elctronica zit, en bij het G7 stuur via linbus uit het stuur zelf komt vemoed ik het niet....

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 5-7-2014 at 20:41, wulfke said:

Weerstand moet op de print van de stuurmodule komen. Is bij mij ook zo gedaan. Omdat op de module een airbag komt met dubbele ontsteking en jij een stuur hebt met airbag met enkele ontsteking moet er dus een weerstand komen. Dit om de elektronica wijs te maken dat er 2 ontstekingen zijn aangesloten terwijl in werkelijkheid maar 1 is aangesloten. De weerstand simuleert de 2de ontsteking. Op de module kan je een gele aansluiting zien. Als je de module open maakt kan je de printbanen uitvolgen en parallel hierover een weerstand solderen en dan de module terug dichtmaken. De aansluitstekker van de airbag is dacht ik bij mij ook aangepast.

Om hier even op in te haken. 
ik heb dus ook een b7 stuur in m’n 3c gezet. En een weerstandje gesoldeerd, maar ik blijf de melding houden met airbag lampje. 
 

01587

onsteker 2 voor airbag; bestuurderszijde (N250) bovenste 001-grenswaarde overschreden - MIL AAN

wat doe ik fout?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
5 minuten geleden, Kevin Passat 2.0 zei:

Om hier even op in te haken. 
ik heb dus ook een b7 stuur in m’n 3c gezet. En een weerstandje gesoldeerd, maar ik blijf de melding houden met airbag lampje. 
 

01587

onsteker 2 voor airbag; bestuurderszijde (N250) bovenste 001-grenswaarde overschreden - MIL AAN

wat doe ik fout?

Kan je je nog herinneren welke weerstandwaarde de weerstand heeft ? Volgens de foutmelding zou je denken dat er een te hoge waarde geplaatst is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
3 minuten geleden, Kevin Passat 2.0 zei:

Als het goed is 2,2 kohm. 
gedaan volgens dit Filmpje

Als je effectief 2,2Kohm hebt geplaatst dan is deze te groot. Moet 2,2ohm zijn. Kleurcode rood-rood-goud-goud 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 uur terug, Kevin Passat 2.0 zei:

Zul je net zien.
Van de duizenden weerstandjes die ik heb.
Geen 2,2 ohm
Alleen 1 ohm en daarna 10 ohm

Wordt dus ff bestellen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Aghrr, maar 2 van 1ohm in serie is ook 2ohm 😁 . Er zit nu 1tje op met een te hoge weerstandswaarde dan ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 7-7-2014 at 10:26, proportions said:

 

Ik zal alles even duidelijk uitleggen voor je..

 

Je hebt nu een standaart stuurwiel, dus ook een standaart (of met geluk LIN 1.3) stuur module en een sleepring.

Laten we eerst naar module kijken, om een 3 spaaks MFL te plaatsen heb je 1 nodig met LIN 1.3 en voor een B7/CC stuur heb je LIN 2.0 module nodig.

De enige 2 modules die 2.0 ondersteunen en werken zijn de AH en AJ modules voor zowel DSG en Manual, AK versie heeft ook LIN 2.0 maar ondersteunt geen DSG en "ignition lock".

 

Vervolgens heb je een nieuwe sleepring nodig die MFL ondersteunt, je kan deze nemen: 3C0959653B

De reden is dat de stekker/socket van de nieuwe anders is en dat die niet past op de huidige sleepring.

 

Als je die 2 onderdelen hebt gekocht en geplaatst zou die zeker moeten werken..

Ik denk dat je nog een weerstand in je module moet plaatsen om de airbag melding uit te zetten.

4 spaaks stuur (wat ik ook had) heeft dubbele onsteking, je moet over naar enkele, en daarom zet je dan een weerstand tussen om 1 ontsteking na te bootsen.

 

Nadat je stuur module hebt vervangen moet je het ook kalibreren omdat die nieuw is/los gekoppeld is.

 

Grtz,

Ilker

3co953549AJ geplaatst en heb al een 3co 959653B sleepring en alles werkt enkel het kalibreren van het stuur werkt niet, de stuurhoeksensor blijft op 0 weet je tievallig wat dat is ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 7-7-2014 at 10:26, proportions said:

 

Ik zal alles even duidelijk uitleggen voor je..

 

Je hebt nu een standaart stuurwiel, dus ook een standaart (of met geluk LIN 1.3) stuur module en een sleepring.

Laten we eerst naar module kijken, om een 3 spaaks MFL te plaatsen heb je 1 nodig met LIN 1.3 en voor een B7/CC stuur heb je LIN 2.0 module nodig.

De enige 2 modules die 2.0 ondersteunen en werken zijn de AH en AJ modules voor zowel DSG en Manual, AK versie heeft ook LIN 2.0 maar ondersteunt geen DSG en "ignition lock".

 

Vervolgens heb je een nieuwe sleepring nodig die MFL ondersteunt, je kan deze nemen: 3C0959653B

De reden is dat de stekker/socket van de nieuwe anders is en dat die niet past op de huidige sleepring.

 

Als je die 2 onderdelen hebt gekocht en geplaatst zou die zeker moeten werken..

Ik denk dat je nog een weerstand in je module moet plaatsen om de airbag melding uit te zetten.

4 spaaks stuur (wat ik ook had) heeft dubbele onsteking, je moet over naar enkele, en daarom zet je dan een weerstand tussen om 1 ontsteking na te bootsen.

 

Nadat je stuur module hebt vervangen moet je het ook kalibreren omdat die nieuw is/los gekoppeld is.

 

Grtz,

Ilker

3co953549AJ geplaatst en heb al een 3co 959653B sleepring en alles werkt enkel het kalibreren van het stuur werkt niet, de stuurhoeksensor blijft op 0 weet je toevallig  wat dat is ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden