Ga naar inhoud
  • 0

passat b7 stuur in b6


-=mYst=-

Vraag

Eerst en vooral: ja ik heb al zitten zoeken op het forum, en ja ik ben bepaalde topics tegengekomen die mijn vragen deels beantwoorden, maar niet helemaal. So please... don't shoot me! :)

 

situatieschets:

 

ik heb nu 'n vierspaaks plastic stuur zonder stuurwielbediening in mijn auto en heb 'n b7/cc mfl stuur (overgenomen van wheeler) klaar liggen voor montage.

 

Enig google en telefoneerwerk heeft mij al geleerd dat ik stuurmodule 3c0 953 549 AJ zou moeten hebben en dat de AH de laatste versie is. Ik heb nu een AK versie liggen (die zou volgens passatmotion vervangen zijn door AH). Dit zou moeten werken, toch?

 

Het is 'n stuur met schakelflippers, maakt dat uit voor deze module, of moet ik dan toch 'n andere hebben (for the record: ik héb 'n dsg, dus geen bijdehandse grappen dat flipperen met 'n handbak weinig resultaat oplevert ;) )

 

Volgende punt is het beruchte airbagprobleem. Ik lees hier en daar dat ik 'n andere sleepring zou moeten hebben om van een enkele airbagaansluiting naar 'n dubbele te gaan, anderzijds lees ik ook over andere connectoren plaatsen en zelfs over het plaatsen van 'n weerstand in de module. Helaas zijn de meeste links waar ik op uitkom in het duits, en laat mijn duits nu nét niet van dergelijk niveau zijn om daar overal aan uit te kunnen :cry:

 

Iemand die me ff wat verder op weg kan helpen, zodat ik iig al kan zorgen dat ik de nodige onderdelen bij elkaar kan sprokkelen (inbouw ga ik niet zelf doen, daar wil ik liefst mijn vingers niet aan verbranden)?

 

Dus kort samengevat:

 

* stuurmodule: Is een AK versie de juiste of moet 't een andere zijn?

* aansluiting airbag?

* andere sleepring nodig? indien ja, een onderdeelnummer zou handig zijn :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
Nummers zijn allemaal anders, heb daar ook geen inzicht in. Beste gewoon een setje (module+hendels) zoeken wat bij elkaar hoort dan weet je zeker dat het gaat werken.

 

maar ondersteunen al die modules schakelflippers bij de b7? want dat kan je er (zover ik weet) zo op 't oog niet aan zien, of wel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Jongens wat een gedoe allemaal om niks. Ik trek morgen mijn stuur eruit Kristof, schrijf de onderdeel nr op en voila. Kun jij je zoektocht beginnen :)

Dat werkt dus niet, omdat het nummer buitenop meestal niet overeenkomt met wat je uitleest.

Ik heb al modules gezien welke mfl met flippers ondersteunt maar geen cruise bijvoorbeeld...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

mja, ik denk dat het toch interessanter gaat zijn voor mij en mijn zenuwgestel om voor de "klassieke" ombouw te gaan ipv de hele B7 stuurkolom bij elkaar te moeten zoeken :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

AH is gewoon het laatste nummer dus ondersteund alles. Je kan ook de stuurkolomelektronica ombouwen naar 2010+, voordeel is deze zijn veel makkelijker te vinden en dus goedkoper, nadeel is je moet 2 stekkers aanpassen en kabels iets verlengen.

Heb je hier ook een pinbezetting/ beschrijving voor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gaat het huer nou om gewoon een b7 stuur in een b6 of gaat het nu om de gehele stuurkolom. Als het om alleen een stuur gaat is een AH, AJ of AK stuurmodule toch zat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En welk stuur heb je nu? Ik ben van plan om een golf 7 R/GTI stuur te plaatsen. Dan moet ik wel de hele hendel mikmak wisselen. Heb al een nieuwe module met het nummer 5K0953969T. Die zou het moeten ondersteunen. Dan alleen nog de kabels aanpassen die normaal naar de stuurkolom electronica gaan. Pinbezetting van de oude heb ik wel maar niet die van de 5K0 module. Heeft iemand die pinbezetting al eens gezien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En welk stuur heb je nu? Ik ben van plan om een golf 7 R/GTI stuur te plaatsen. Dan moet ik wel de hele hendel mikmak wisselen. Heb al een nieuwe module met het nummer 5K0953969T. Die zou het moeten ondersteunen. Dan alleen nog de kabels aanpassen die normaal naar de stuurkolom electronica gaan. Pinbezetting van de oude heb ik wel maar niet die van de 5K0 module. Heeft iemand die pinbezetting al eens gezien?

mijn stuur komt uit de B7 van wheeler maar de latere modellen van b6 hebben er ook zo één

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Welke weerstand komt waar op het stuurkolomregelapparaat? Ga toch maar een golf 6 R line stuur plaatsen, scheelt een hoop kabel verlengen......heb al een AH module besteld en een nieuwe sleepring. Ga dus van 2 ontstekers naar 1 ontsteker. Als iemand nog zo'n weerstand heeft dan hoor ik het graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Welke weerstand komt waar op het stuurkolomregelapparaat?

kijk hier 'n keer, staat ergens wel 'n fotootje bij : http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/24734-myst-3c-alltrack-rollin-on-19/page-50

 

overigens kan je die stuurmodule er wel uit halen zonder het stuur te demonteren, scheelt ook weer wat gepruts :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden