Ga naar inhoud
  • 0

Zijn de distributieriemen in alle 2.0 TDI motoren identiek?


Mitro

Vraag

Ik weet dat er meerdere motorcodes zijn, maar vraag mij dus af wat de verschillen per motorcode zijn en met name of de distributieriemen van elkaar verschillen.

 

Ik rij namelijk in een Passat 3C uit 2005. Hier is in 2010 een nieuwe 2.0 TDI motor ingezet, met een andere motorcode; welke motorcode dit is, weet ik niet. Als iemand weet hoe ik hier achter kan komen, dan hoor ik dat graag!

 

De nieuwe motor is zo langzamerhand toe aan een nieuwe distributieriem en ik wil dus bij meerdere garages informeren naar de kosten hiervan. Echter, als een garagist blindelings zoekt op kenteken, dan krijgt 'ie te zien dat er een 2.0 TDI met motorcode BMP uit 2005 in zit, terwijl dat niet meer het geval is. Ik moet dus weten of de distributieriem uit de oude 2.0 TDI identiek is aan de nieuwere 2.0 TDI motoren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
heb je misschien 'n foto van je motorruimte? kans is groot dat het blok zomaar herkend wordt op die manier ;)

 

+1

 

Post idd maar eens een foto. Daaraan kunnen we wel zien welke motorcode je nu hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er zal niet veel verschil in die motoren zitten anders had er zeker iets niet gewerkt.

Op de cilinderkop steekt ook altijd een blank stukje uit waar de motorcode op staat, rechts geloof ik.

 

Als je een BMP had, dat is een 8v motor, de rest zijn 16v motoren, dus zomaar overzetten gaat niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je je motor code weet kan ik dit even na kijken op ETKA.

Ik heb zelf een BKP daar heb ik laatst de riem van vervangen en zit een chassis nummer over gang op de riemen. Er zijn hier voor 2 sets te krijgen. Wat het verschil er tussen was wisten de leveranciers niet te zeggen want de riemen hebben allebei 141 tanden meen ik dus er zit meschien verschil in de rollen.

 

 

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
nu zegt zon kap niet alles, alleen is er maar 1 motorcode 8klepper geleverd als 2.0TDI

 

ik keek niet eens naar de kap. Die dikke zwarte buis vooraan (naast de oliefilter, ben ff de juiste naam kwijt) is 'n dead giveaway dat het 'n BMP is :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
nu zegt zon kap niet alles, alleen is er maar 1 motorcode 8klepper geleverd als 2.0TDI

 

ik keek niet eens naar de kap. Die dikke zwarte buis vooraan (naast de oliefilter, ben ff de juiste naam kwijt) is 'n dead giveaway dat het 'n BMP is :)

 

BRANDSTOFFILTER* (als je daar olie in zou hebben, zou het foute boel zijn) :mrgreen:

 

Daar keek ik idd ook naar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
dat dieselfilter heeft een BKP daar ook, je kan het makkelijk(er) zien aan de locatie van het inlaatspruitstuk

 

Wij (Kristof en ik) hebben gekeken naar die ene dikke buis rechts van de dieselfilter, daaraan kun je ook zien of het een BMP is, omdat ie bij de BKP daar niet zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden