Ga naar inhoud
  • 0

....en alweer een probleem met onze passat :(


patrieske33

Vraag

De problemen blijven zich opstapelen met onze Passat variant 1.8 20v, ADR motorcode uit 1998.

Ondanks dat we hem nog maar sinds november hebben :blink:

 

Ik reed vandaag, ging over drempel, ga terug naar de 2e versnelling en wil optrekken...geen vermogen. Het was net alsof die in 'n verkeerde versnelling zat. Hoop gestotter en dus amper vermogen.

Dus ik dacht, ik heb 'm per ongeluk in de 4e versnelling gezet.

Zo voelde het aan althans qua rijden. Dus ik in de 2e versnelling...geen verschil.

 

Sta stil, versnelling in de vrij, hartstikke stotteren, toerendal danst als 'n gek.

Motor uit, kids ingeladen, starten....en sloeg meteen weer af na een hoop gestotter en beroerd stationair draaien.

Weer starten, met ingetrapte koppeling, flink gas geven, en hup naar huis. Probleem leek opgelost.

 

Net weer starten, weer hoop gestotter en bijna afslaan.

 

En soms....doet ie wel gewoon wat ie moet doen.

 

Oftewel, morgen naar de dealer en laten uitlezen.

 

Hoop dat er hier wat suggesties op komen, want als dealer moet gaan zoeken, dan kost het geld :angel:

En gun mezelf wel een LEUK kerstkado ipv dure rekening haha.

 

Gr. Patries (die bijna wanhopig wordt van dr Passat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Of een lekke of losse slang. Dit omdat je over een drempel bent gereden.

Als de motor wel wil lopen kun je met remmenreiniger even voorzichtig wat plaatsen af spuiten en als ie anders gaat lopen dan weet je ongeveer waar.

 

De bougiekabels kun je kijken met een plantenspuit met water.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nah...vandaag uit laten lezen.

 

Res

 

De inlaatbuis was stuk ofja, zat er niet goed op, dus meteen ff die ring er weer goed omgedaan...

Motor trekt ergens valse lucht.

Gaskleppenhuis zwaar verontreinigd

Op de lambdasonde gaf hij ook storing

Koelvloeistof temp. sensor moet vervangen worden.

Katalysator rammelt (maar dat wist ik al)

ahja en dan zit die reparatie van de nokkenasspanner er ook nog aan te komen.

 

Al met al een hele hoop werk, maar......morgen beginnen we met het gaskleppenhuis te reinigen en dan ff de basisafstelling uitvoeren. (niet ik :P, maar dealer dus)

 

Ik wil mijn passaatje toch eigenlijk nog niet helemaal opgeven, maar allejezus wat een reparaties. Heb eigenlijk neiging om 'm terug te brengen naar die handelaar aangezien ik 'm pas sinds begin november heb, maarja van de andere kant........

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Weet eigenlijk niet hoe dat zit, of je hem zomaar kunt terugbrengen.....had ook al 200 euro op de aanschafprijs later na teruggekregen op mijn bankrekening toen ik hem opbelde vanwege die problemen met de nokkenas ketting spanner....

 

Jij beslist, maar je hebt wel al heftige problemen die je opnoemt. En als je alles bij de officiële dealer laat maken, dan kost het veel geld... Voor je het weet loop je leeg op die auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

....ik ga morgen eens het juridisch loket bellen, om te vragen hoe het zit.

Ik heb er inmiddels al wel de nodige centen ingestoken, vandaar mijn twijfel.....en op zich hoef ik niet voor elke scheet naar de dealer.

Het is dat die bij mijn werk om de hoek zit, maar ik heb ook een hele goeie monteur voor een gering uurloon voor alle dingen die ik niet zelf kan.

 

 

Twijfel twijfel....ik ook met m'n grote mond dat ik een project auto wilde pffff (Karma strikes back and hard....sorry Karma, please do not be a bitch anymore)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag gaskleppenhuis schoon laten maken en in basis stand laten zetten.

Was wel nodig ook !

 

Helaas kwamen ze nog een euvel tegen, carterontluchtings slang is naar z'n grootje, helaas hebben ze er niet bijgezegd welke, want vlgs mij heeft deze auto er 2....

Zometeen maar weer onder de motorkap duiken dus....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Na schoonmaken gasklephuis moet deze opnieuw ingeleerd worden me vagcom of vcds

 

Ja das vandaag gebeurd :wink:

 

Maar wilde morgen eens ff de accu loskoppelen om zodoende even het "zwembad" eronder schoon te maken, en nu heb ik gehoord dat als je de accu loskoppelt, je het gaskleppenhuis WEER moet laten afstellen....klopt dit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden