Ga naar inhoud

patrieske33

Members
  • Aantal items

    72
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over patrieske33

Profile Information

  • Geslacht
    Female
  • Plaats
    Reuver
  • Naam
    Patricia

patrieske33's Achievements

1

Community reputatie

  1. Helleu.... Daar ben ik weer. Omdat ik mijn Variant 1.8 20v uit 1998 nu echt beu begin te raken en de deur uit gaat, ben ik aan het kijken voor wat ander leuk "speelgoed" Probeer me te verdiepen in bovengenoemde type. Iemand nog tips waar ik op moet letten bij de aanschaf van dit type? Zijn er bekende gebreken bij deze motoren? Please let me know... Gr. Patries
  2. ja aan de oliedruk zat ik ook te denken....maarja soms is er niets aan de hand en dan weer wel.... Bij de start zoals in het filmpje, hoor je gewoon dat hij ff tijd nodig heeft en dan hersteld alles zich en loopt die normaal. Doet die ook als ik paar keer flink gas geef. Heb vandaag motor geflusht en voorzien van nieuwe olie en olie filter...er zou in theorie niets verstopt mogen zitten. Of de oliepomp is kaduuk aan het gaan. Maarja naar mijn mening moet dat ding of werken of juist niet werken....niet dan wel en dan niet... Misschien moet ik het in een heel andere hoek gaan zoeken...injectoren....distririem...shoot me...but this shoots for no meter up....pff Voordat ik die nokkenaskettingspanner de eerste keer liet vervangen, was het benzineverbruik gigantisch. Dat is nu ook normaal. Raar...raar...raar Misschien is het niet de kettingspanner dat geluid .... dieselig maar wat anders.....op 3 cilinders lopen ipv 4.... Lijkt me toch niet dat deze 2e nieuwe kettingspanner die ik opgestuurd kreeg gewoon kapot is....
  3. kleine impressie van het starten net.......soms gaat het goed en soms klinkt het dus zo....
  4. Hallo, Jep daar ben ik .......... alweer. Heb even advies nodig. Begin dit jaar nokkenas kettingspanner incl. ketting vervangen. Ding liep als n zonnetje. Paar weken terug, begint dat geklepper weer met gas geven. Nieuwe spanner gekregen vanuit Duitsland. Deze weer vervangen. Probleem echter niet opgelost. Met starten klinkt die als n diesel...je hoort het niet echt hard...maar het klinkt als n diesel. Lang niet zo erg als het geweest is begin dit jaar. Ook niet altijd trouwens. Omdat die nog wat olie lekte...vandaag weer klepdeksel eraf, schoongemaakt, motor geflusht en gelijk olie ververst (5w40) en nieuwe filter. In garage....starten en niks. Ik dacht hiep hoi. Kom thuis....start hem........en jawel hoor de 1.8 20v adr is gewoon weer een diesel. Ik wordt er schijt en schijtziek van met dat ding. Begin nu echt de moed te verliezen. Paar keer flink gas geven en het geluid is weg trouwens. Please...iemand....tips...trics....iemand die met me mee kan kijken? Patrieske is de wanhoop nabij
  5. Vandaag auto op keuring geweest. Goedgekeurd maar er was wel een maar.... De Co2 waarde was net niet goed. Dit hebben ze opgelost door Forte in te laten komen. Heeft alles schoon gebrand. Toen was CO2 wel goed. De garage waar die gekeurd is, zei dat het kwam door een te kleine katalysator. Vind ik vreemd, er is voor een paar maanden terug een gloednieuwe onder gekomen samen met flexibel stuk..... Kan zoiets niet ook komen door een kapotte Lambda sensor? Garage heeft het volgende op de rekening geschreven: Katomzetting te laag, ivm te kleine kat. Co2 meting net goed door Forte Lambda te hoog Goed maar anyway hij is er doorheen zonder verdere punten voor de volgende keuring. Nu gevalletje 2 ------------------------- Begin dit jaar een nieuwe nokkenaskettingspanner incl. ketting er op laten zetten. Gekocht via Ebay. Nu met gas geven, hoor je hem weer licht ratelen. Rij je constante snelheid hoor je hem niet. Met starten ook wel even, paar seconden. Spuugt weer olie eruit aan achterkant van het blok als je hem op z'n staart trapt, dus bij de spanner. Het is niet zo erg als begin dit jaar met die oude, dat was gewoon echt net een diesel. Maar ik vrees dat dit weer het begin is van....en het dus steeds erger gaat worden. Heb dat Duitse bedrijf gemaild, kreeg ook per direct een nieuwe spanner opgestuurd. Maarja voordat ik alles weer laat open schroeven, toch eerst even hier de meningen wat het zou kunnen zijn... Zouden het niet die halve maantjes kunnen zijn? Heb ergers erover gelezen dat die nogal kwetsbaar zijn. Misschien een verstopping ergens her of der? Heb verder geen schommelingen in toerental. Loopt rustig stationair, verbruikt niet extreem veel meer benzine..... Hoe dan ook....IK BAAL !
  6. De titel zegt het al een beetje. Ik overweeg aangezien het vele aantal KM's dat onze Passat gaat rijden in de nabije toekomst, om een LPG/G3 installatie te laten inbouwen. Kost me 1650 euro. ( is incl. btw, RDW keuring, montage, leenauto etc etc) Tank wordt geplaatst op plek reserve wiel. Heb al veel aan deze auto gesleuteld en wil hem eigenlijk niet kwijt. Weet wat ik nu aan m'n auto heb aangezien zo'n beetje alles al is vervangen motorisch gezien en qua onderstel. Vraag is, inbouwen? of....op zoek naar een andere auto. Mijn passat heeft nu 200.000 gelopen. Ik weet niet wat de eigenschappen van dit type auto met ADR motorcode is of waar ik extra op moet gaan letten indien e.e.a. ingebouwd is. Iemand voor mij een beetje wijsheid over? Gr. Patries
  7. Zoals ik heb vernomen van een kennis die die spullen dagelijks verkoopt, is de combi Billstein met Eibach veren een super combi.
  8. Hallo, Vandaag bij Sjaak autoservice m'n blue line schroefset opgehaald voor mn passaatje trendline uut 1998 Alleen wat voor maat velgen eronder...ik zit zo te twijfelen, 16" omdat je dan nog een beetje een bredere band eromheen kunt leggen... 17"? 18"? Ik moet zeggen, ik ben niet heel erg zo van die MEGA wielen. Sjaak zei al leg er 19" onder Wat zijn jullie ervaringen? En trouwens als iemand een leuk setje heeft of weet te liggen.... Ik hou me aanbevolen haha. Gr. Patries
  9. Hallo, Even een vraag m.b.t. tot een eventuele aanschaf van een Passat 1.6 sedan. AHL motor. Waar moeten we op letten, wat zijn de typische mankementen? Auto heeft 197.000 gelopen. Gr. Patricia
  10. Niet helemaal volgens de Duitse reparatie omdat wij een plastic stangetje hebben maar het werkt FF goed uitgetest en ... het blijft zitten
  11. hahaha ja dat kan ook Heb ik ook wel eens van de buien hoor.... Ik ben bang dat als ik het gas goed intrap er weer wat stuk gaat .... maar het eind der reparaties is in zicht hoop ik
  12. Ja maar met een tank maar 425 km kunnen rijden bij rustig weggedrag vind ik wel bietje Kwalitatief Uitermate Teleurstellend hoor.... Tja die lijm...moest het gewoon ff proberen en ff uittesten....whop whop vermogen terug....nu mooi idd even die Duitsers volgen met hun voorbeeld. Hopelijk bij de mijne ook succes gegarandeerd haha
  13. Nja...is alweer afgebroken grrrrrr Nieuw bij dealer 270 ex Dan maar op de Mac Gyver toer en de Duitse vrienden volgen. Zo te lezen heeft VW op de verkeerde onderdelen bezuinigd.....veel voorkomend probleem bij oa de ADR motoren. Heeft er hier in NL iemand ervaring mee? Ben het nog niet echt ergens tegengekomen..... Dat verklaard in ieder geval het hoge benzineverbruik dan....425 km kunnen rijden bij normaal rustig rijgedrag en flop...tank leeg
  14. Ja super ! Bij mij is die hendel dus ook kaput Heb hem nu min of meer gemaakt met een hele sterke tie rip en superlijm haha. Ga dat duitse topic 's ff goed doorlezen. Thanks !
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden