Ga naar inhoud
  • 0

motorstoring? (abgass werkstat)


silvergrey

Vraag

Aangezien de passat steeds vaker in noodloop ging bij het opgaan van de snelweg, had ik Martijn al gevraagd of ie dit weekend uit kon lezen. Als het goed is kon ie zondag. so far so good, dan maar vaker restarten.

 

Behalve vanmorgen... zelfde deuntje, snelweg op en in noodloop. restart verder rijden. 500 meter noodloop, weer restart, weer kilometer: noodloop. weer restart, kilometer of 2 noodloop. weer restart en toen: emision garage met een motormanagent lamp :idea::angry: restart en noodloop weg, uitroepteken van noodloop weg maar motormanagement lamp brandt nog steeds :x

 

starten bij kou, normaal. EGR dicht en weggeschreven.

 

ik dacht eerst aan de N75 maar dankzij die abgass werkstat begin ik toch wel een beetje huiverig te worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
Bij mij was dit de sensor op de turbo. Kost mij iets van 170€. Er bestaat een reparatieset van vw

 

Bij de bkp zit er geen sensor op de turbo, de schoepenverstelling wordt aangestuurd door de gegevens LMM, stand gas(regel)pedaal, en de turbo druksensor in de inlaatbuis die naar de ECU gaan. De fysieke aansturing vindt plaats vanuit het 7 kleppenblok tegen het schutbord bij de accu, hier gaat een vacuüm slangetje naar het regelmembraam van de turbo.

 

Zou eerst uitlezen en dan alles controleren, weet niet wat je km stand is maar boven de 200k is het goed mogelijk dat de schoepen van de turbo vastzitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

we zullen zien, km stand is 277.000. we laten martijn eerst uitlezen. lekke slang verdenk ik eerder, aangezien de auto al 2 vakanties begint te sissen als ik een steile helling op de auto route du soleil maak. als ik de auto dan na een korte pauze (5 minuten) weer start is dat gesis ook weg. klinkt als sissen en ratelen tijdens gasgeven. dacht eerst dat de motor helemaal stuk was maar na 2x spanje kom ik nog steeds thuis, zeer vreemd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik weet dat Mario vd Ark een kapotte EGR heeft in de zin van eoa asje. Hij heeft een filmpje naar mij toe gestuurd en daar hoor je duidelijk sissen en iets rammelen.

 

vergeten te vermelden, EGR is 2 jaar terug afgedicht en weggeschreven bij Jos in diever. Zou hooguit het plaatje weer van door kunnen branden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

We snappen er niets van: zie bijlage.

 

Ten eerste krijg ik rare waarden bij de measuring blocks. Zo wordt kanaal 3 bijvoorbeeld recirculation exhaust genoemd terwijl dit de luchtmassa zou moeten zijn. Ik heb wel de juiste labelfiles. (Ik heb het in de excel maar even gewijzigd)

 

Ten tweede is de gevraagde en geleverde flow gelijk en dat is raar.

 

Ten derde is de geleverde druk direct al 2600 mbar en dat is ook raar.

 

We hebben geprobeerd om het stangetje van de turboschoepen te laten bewegen met de output test en dat geeft ie op de computer wel aan maar in de praktijk kunnen wij het stangetje niet zien, motorcompartiment zit te vol.

 

Afwijkingen in de verstuivers zijn +0,8 -0,5 -0,5 +1,2 dus ook niet echt wild.

En nu?

 

Dit was de aanleiding:

-------------------------------------------------------------------------------

Address 01: Engine Labels: 03G-906-018-BKP.clb

Part No SW: 03G 906 018 CD HW: 03G 906 018 CD

Component: R4 2.0l PPD1.5 G 9627

Revision: --H05--- Serial number: VWZCZ000000000

Coding: 0000072

Shop #: WSC 00170 211 92579

VCID: 69D3B92640EFE45623D-803C

 

1 Fault Found:

16618 - Boost Pressure Regulation

P0234 - 006 - Limit Exceeded (Overboost Condition) - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00100001

Fault Priority: 5

Fault Frequency: 6

Reset counter: 191

Mileage: 278801 km

Time Indication: 0

Date: 2000.00.00

Time: 08:12:14

 

Freeze Frame:

RPM: 2144 /min

Text: 168 Nm

Speed: 85.0 km/h

Text: 44.1 %

Voltage: 14.24 V

Text: 1656 hPa

Text: 2101 hPa

 

Readiness: N/A

 

-------------------------------------------------------------------------------

LOG-01-003-008-011-rob met grafiek.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Om een lang verhaal kort te maken: "laaddruk overschreden" bij deze km stand, problemen met schoepenverstelling!

Je kunt nog voor de tijdelijke oplossing.... forté toevoegen en 'm bij warme motor een paar keer flink op 4000 toeren laten draaien, maar uiteindelijk zal er iets aan de turbo moeten gebeuren. :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Om een lang verhaal kort te maken: "laaddruk overschreden" bij deze km stand, problemen met schoepenverstelling!

Je kunt nog voor de tijdelijke oplossing.... forté toevoegen en 'm bij warme motor een paar keer flink op 4000 toeren laten draaien, maar uiteindelijk zal er iets aan de turbo moeten gebeuren. :(

 

ultrasoon reinigen heeft denk ik ook niet heel veel nut meer? is het misschien een oplossing om een ebay turbo te gaan zoeken en iemand die wilt helpen dat ding te monteren? :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ultrasoon reinigen heeft denk ik ook niet heel veel nut meer? is het misschien een oplossing om een ebay turbo te gaan zoeken en iemand die wilt helpen dat ding te monteren? :roll:

 

Zou niet meteen de turbo vervangen, zou eerst alles uitsluiten zoals:

- lekkage in de turboslangen, intercooler

- zou aan de onderzijde de beschermplaat verwijderen, de turbo goed bekijken op olielekkage etc, vacuumslangetje van de onderdrukdoos naar het 7 kleppenblok.

- het stangetje van de schoepenverstelling met de hand goed heen en weer doen.

 

Vind het namelijk wat vreemd dat ie onbelast zo snel in noodloop gaat......

 

Zie mijn topic over de turbo BKP

 

viewtopic.php?f=185&t=49107

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden