jaap Geplaatst 29 november, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 29 november, 2013 Vanmiddag op de A6 stopte de auto ermee. kon gelukkig veilig op de vluchtstrook parkeren. Dus de pechhulp maar gebeld. Ondertussen even de auto uitgelezen(had toevallig de kabel bij me) gaf fout op de nokkeas sensor. Dus Jos maar even gebeld en die begon gelijk over de distributie. Dus maar even de kap eraf en ja hoor het lager van een van de rollen ligt eruit. De pechhulp heeft me met auto en al thuis af gezet. Dus morgen maar eens kijken wat de schade is. Er kwam geen lawaai o.i.d. onder de kap vandaan dus misschien heb ik geluk. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ozzy Geplaatst 1 december, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 1 december, 2013 Sow! Je had idd echt geluk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jaap Geplaatst 1 december, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 1 december, 2013 Hij staat nu op 3,2 ik neem aan dat je dit met de nokkenas verstelling bijstelt? en dan een of beide nokkenassen. die waarde lekker op +1,5 a +2 graden zetten.. wordt ie veel bijteriger van. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 1 december, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 1 december, 2013 3,2 is te hoog, in principe beide nokkenassen ihgv een 16v, je moet de uitlaatnokkenas ongeveer net zoveel verzetten als je de inlaatnokkenas(die te meten is, nu 3,2) Je moet dat met beleid doen en dat valt soms niet mee, de ene keer heb ik em meteen goed staan, de andere keer ben je 10x aan het verzetten. Als je de markeringstools van VW hebt zou ik even kijken of in en uit gelijk staat. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jaap Geplaatst 1 december, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 1 december, 2013 Ga er zo even mee aan het spelen. Beide nokken assen staan gelijk, gebruik altijd de blokkeer pennen bij de riem wissel. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Willem nunspeet Geplaatst 1 december, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 1 december, 2013 Fijn dat alles het weer doet Jaap! Ik zou met vcds helemaal niks verstellen, als de krukas en beide nokkenassen gefixeerd zijn bij de riemwissel en hij liep goed daarvoor.......dan niks veranderen! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 -=mYst=- Geplaatst 2 december, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 2 december, 2013 Ja man... ik wou dat ik ook zoveel geluk had gehad met m'n Volvo indertijd... tot drie keer toe de hele cilinderkop naar de kl... euh... Kloosterstraat Toch wel best ff alles 'n keer dubbel en trippel checken zou ik zeggen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 3 december, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 3 december, 2013 Fijn dat alles het weer doet Jaap!Ik zou met vcds helemaal niks verstellen, als de krukas en beide nokkenassen gefixeerd zijn bij de riemwissel en hij liep goed daarvoor.......dan niks veranderen! Netjes verstellen met sleutel 13 en 19 naar ca 2-2,5 max.. vcds gebruik je om uit te lezen. Anders ga je ff naar Jos, die wil dat misschien voor een doos gebak ook wel doen. OFFICIEEL horen ze op 0 te staan als niemand ooit aan de poelies gedraaid heeft. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jaap Geplaatst 4 december, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 4 december, 2013 Heb na het proefrijden nog een keer uitgelezen. Staat nu op 2.6 ga er binnenkort nog wel even mee aan het stellen. Ben al lang blij dat er niet meer schade is. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Robl Geplaatst 4 december, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 4 december, 2013 Ja, fijn dat het met een sisser afloopt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jaap Geplaatst 11 december, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 11 december, 2013 Nu begint na 10 dagen de nieuwe multiriem te piepen. De dynamo en vrijlooppoulie zijn goed. Nu weet ik dat de 3B nogal gevoelig is voor het merk riem die je monteerd. Is dat bij de 3C ook zo? Dat je een conti moet gebruiken? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Willem nunspeet Geplaatst 11 december, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 11 december, 2013 Nu begint na 10 dagen de nieuwe multiriem te piepen.De dynamo en vrijlooppoulie zijn goed. Nu weet ik dat de 3B nogal gevoelig is voor het merk riem die je monteerd. Is dat bij de 3C ook zo? Dat je een conti moet gebruiken? Kan me dat bijna niet voorstellen Jaap, heb zelf een distributie- en multi-V-riem van Conti gemonteerd, was een complete set met rollers en spanner, alleen waterpomp van Meyle. Geen bijgeluiden. Is ie niet per ongeluk in de andere looprichting gemonteerd? Gr Willem Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 11 december, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 11 december, 2013 Ik monteer ook alleen Conti riemen, nooit problemen mee, waterpompen heb ik van Saleri Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jaap Geplaatst 13 december, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 13 december, 2013 Gister de Gates riem voor een Conti gewisseld en het probleem lijkt nu weg te zijn. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Speedyace Geplaatst 13 december, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 13 december, 2013 Gewaagde actie zo voor de pon dag:grin: Maar ik had je opgepikt als je stil zou komen te staan. Tot straks Verstuurd van mijn GT-I9300 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jaap Geplaatst 13 december, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 13 december, 2013 Met die krijsende riem durfde ik de rit ook niet aan. Ja dan had jij een keer iemand kunnen slepen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 13 december, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 13 december, 2013 Timing van - naar + heeft mij veel pit opgeleverd. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
jaap
Vanmiddag op de A6 stopte de auto ermee.
kon gelukkig veilig op de vluchtstrook parkeren.
Dus de pechhulp maar gebeld.
Ondertussen even de auto uitgelezen(had toevallig de kabel bij me) gaf fout op de nokkeas sensor.
Dus Jos maar even gebeld en die begon gelijk over de distributie.
Dus maar even de kap eraf en ja hoor het lager van een van de rollen ligt eruit.
De pechhulp heeft me met auto en al thuis af gezet.
Dus morgen maar eens kijken wat de schade is.
Er kwam geen lawaai o.i.d. onder de kap vandaan dus misschien heb ik geluk.
Link naar reactie
Delen op andere sites
41 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten