Ga naar inhoud
  • 0

Verwarming wordt niet echt warm


kokop

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik zie dat je vagcom hebt lees deze eens uit.

Probeer met vagcom een basis afstelling uit te voeren, stelmotor/klep kan soms vast zitten.

Ga naar basis afstelling en als alle waarden op nul blijven zijn ze goed.

 

Andere oorzaken koppaking maar dan heb je normaal te lage koelvloeistof en geen warme lucht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kunt met vcds ook effe uitlezen of het elektronische voor-verwarmingselement niet defect is. Dit geeft ook een koud gevoel bij het opwarmen van het verwarmingssysteem.

 

Je zou dan deze melding moeten krijgen:

 

 

Adres 7D: Ext. Verwarming Labels: 1K0-963-235.lbl

Onderdeelnr. SW: 1K0 963 235 E HW: 1K0 963 235 E

Component: PTC-Element 0404

Revisie: 00800000 Serienummer:

Dealer #: WSC 00000 000 00000

 

1 Fout Gevonden:

00361 - Verwarmingselement voor extra verwarming (Z35)

014 - Defekt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor jullie info. Als ik vanavond tijd heb ga ik hem uitlezen met vcds. Rob omdat ik dacht dat het misschien vanuit de climatronic kon komen.

 

Dany ik denk niet dat het de koppaking zal zijn. Ik heb dit probleem ongeveer 4000 km en heb totaal geen verlies gehad van koelvloeistof. Ook niet bij hoge snelheden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de auto gelezen en krijg verschillende foutmeldingen over verwarming. Zie hieronder:

 

Address 08: Auto HVAC Labels: 3C0-907-044.lbl

Part No SW: 3C0 907 044 G HW: 3C0 907 044 G

Component: ClimatronicPQ46 041 0101

Revision: 00041003 Serial number: 00000000000000

Shop #: WSC 00000 000 00000

VCID: 254BEF4DECFA271

 

1 Fault Found:

01809 - Actuating Motor for Temperature Flap; Left (V158)

000 - -

 

Freeze Frame:

Fault Status: 01100000

Fault Priority: 3

Fault Frequency: 254

Reset counter: 89

Mileage: 218681 km

Time Indication: 0

Date: 2013.09.02

Time: 01:53:33

 

Address 18: Aux. Heat Labels: None

Part No: 1K0 815 071 H

Component: Zuheizer 031 1312

Revision: A Serial number: 09010046

Coding: 0000011

Shop #: WSC 05311 000 00000

VCID: 2A511C7185E4089

 

2 Faults Found:

01410 - Heater Over-Temp

000 - - - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00100000

Fault Priority: 0

Fault Frequency: 1

Reset counter: 103

Mileage: 222897 km

Time Indication: 0

Date: 2013.11.05

Time: 06:51:44

 

Freeze Frame:

Ctrl. Pause

Temperature: 148.0°C

Temperature: 6.0°C

 

02251 - Heater Unit Locked

000 - - - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00100000

Fault Priority: 0

Fault Frequency: 1

Reset counter: 103

Mileage: 222897 km

Time Indication: 0

Date: 2013.11.05

Time: 06:51:44

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De verwarming is niet hetzelfde waar Willen het over heeft. Jij hebt een bijverwarming van Webasto. Je kunt die trouwens redelijk eenvoudig ombouwen tot een volwaardige standkachel.

 

De klep is met een beetje geduld wel te doen, is wel een duur klepje. 100 euro zo uit mijn hoofd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ombouwen naar een standkachel zou me nou moeilijk lukken. Heb pas nog oliepomp laten vervangen. Financieel zal het niet haalbaar zijn.

 

Ik informeer bij autohaas wat een klep kost. Is dit trouwens een onderdeel die je alleen kan bestellen bij de dealer? of kan het ook gewoon bij een willekeurige auto materialenzaak besteld worden

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb nog een vraagje. Ik wou hiervoor geen nieuwe topic openen.

 

Ik wil mijn bijverwarming ombouwen naar een standkachel. Heb ik hiervoor enkel een andere clima paneel voor nodig of ook een andere printplaat voor webasto?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij

 

een waterpomp (een bijverwarmer zit in het watercircuit en draait op de motor, een standkachel heeft er daarom zelf een nodig)

Als deze er nog niet opzit een brandstofpomp (hangt onder de auto bij de achterwielen)

Een regelunit (die stuurt de ventilator aan)

Een klokje of afstandsbediening

Een ander bedieningspaneel (is dat nodig als je een klokje hebt??)

Een kabelboom (zelf maken?)

 

En natuurlijk VCDS om het aan te zetten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij is het makelijker om de bij verwarmer weg te halen en een goeie originele vw standkachel terug te kopen.

Alle leidingen zoals water en brandstof en elektra zitten er al. Kwestie van omwisselen.

Dan nog een clilma paneeltje met standkachel knop en vcds. Dan heb je de bediening via je fis.

Er staan op ebay zat kachels te koop van rond de 250 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Paar posten verder had ik een foutcode. Daarin had martijn gemerkt dat ik een standkachel had. Zie hieronder.

 

 

Address 08: Auto HVAC Labels: 3C0-907-044.lbl

Part No SW: 3C0 907 044 G HW: 3C0 907 044 G

Component: ClimatronicPQ46 041 0101 

Revision: 00041003 Serial number: 00000000000000

Shop #: WSC 00000 000 00000

VCID: 254BEF4DECFA271

 

1 Fault Found:

01809 - Actuating Motor for Temperature Flap; Left (V158) 

000 - - 

 

Freeze Frame:

Fault Status: 01100000

Fault Priority: 3

Fault Frequency: 254

Reset counter: 89

Mileage: 218681 km

Time Indication: 0

Date: 2013.09.02

Time: 01:53:33

 

Address 18: Aux. Heat Labels: None

Part No: 1K0 815 071 H

Component: Zuheizer 031 1312 

Revision: A Serial number: 09010046 

Coding: 0000011

Shop #: WSC 05311 000 00000

VCID: 2A511C7185E4089

 

2 Faults Found:

01410 - Heater Over-Temp 

000 - - - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00100000

Fault Priority: 0

Fault Frequency: 1

Reset counter: 103

Mileage: 222897 km

Time Indication: 0

Date: 2013.11.05

Time: 06:51:44

 

Freeze Frame:

Ctrl. Pause

Temperature: 148.0°C

Temperature: 6.0°C

 

02251 - Heater Unit Locked 

000 - - - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00100000

Fault Priority: 0

Fault Frequency: 1

Reset counter: 103

Mileage: 222897 km

Time Indication: 0

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden