kokop Geplaatst 11 november, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 11 november, 2013 Nu dat het weer kouder wordt merk ik dat mijn kachel niet echt warm wordt. Motor temp staat wel netjes op 90 graden. Rechter kant is iets beter dan de linker kant. Ligt dit aan de climatronic? Of aan iets anders? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 PassatMotion Geplaatst 11 november, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 11 november, 2013 Zit er voldoende koelvloeistof in. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 kokop Geplaatst 11 november, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 11 november, 2013 Yip er zit voldoende koelvloeistof in. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 11 november, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 11 november, 2013 klepperende kleppen wil ook wel eens zorgen voor verkeerde temperatuur. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 TinusTG Geplaatst 11 november, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 11 november, 2013 En defecte waterpomp zorgt ook wel eens voor verwarmingsproblemen.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 11 november, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 11 november, 2013 Kan ook maar omdat ie zegt dat de ene kant iets beter is dan de andere kant. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 PassatMotion Geplaatst 11 november, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 11 november, 2013 Ik zie dat je vagcom hebt lees deze eens uit. Probeer met vagcom een basis afstelling uit te voeren, stelmotor/klep kan soms vast zitten. Ga naar basis afstelling en als alle waarden op nul blijven zijn ze goed. Andere oorzaken koppaking maar dan heb je normaal te lage koelvloeistof en geen warme lucht. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Robl Geplaatst 11 november, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 11 november, 2013 Waarom denk je dat dit een electronisch probleem is? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Willem nunspeet Geplaatst 11 november, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 11 november, 2013 Je kunt met vcds ook effe uitlezen of het elektronische voor-verwarmingselement niet defect is. Dit geeft ook een koud gevoel bij het opwarmen van het verwarmingssysteem. Je zou dan deze melding moeten krijgen: Adres 7D: Ext. Verwarming Labels: 1K0-963-235.lbl Onderdeelnr. SW: 1K0 963 235 E HW: 1K0 963 235 E Component: PTC-Element 0404 Revisie: 00800000 Serienummer: Dealer #: WSC 00000 000 00000 1 Fout Gevonden: 00361 - Verwarmingselement voor extra verwarming (Z35) 014 - Defekt Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 kokop Geplaatst 12 november, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 november, 2013 Bedankt voor jullie info. Als ik vanavond tijd heb ga ik hem uitlezen met vcds. Rob omdat ik dacht dat het misschien vanuit de climatronic kon komen. Dany ik denk niet dat het de koppaking zal zijn. Ik heb dit probleem ongeveer 4000 km en heb totaal geen verlies gehad van koelvloeistof. Ook niet bij hoge snelheden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 kokop Geplaatst 13 november, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 13 november, 2013 Ik heb de auto gelezen en krijg verschillende foutmeldingen over verwarming. Zie hieronder: Address 08: Auto HVAC Labels: 3C0-907-044.lbl Part No SW: 3C0 907 044 G HW: 3C0 907 044 G Component: ClimatronicPQ46 041 0101 Revision: 00041003 Serial number: 00000000000000 Shop #: WSC 00000 000 00000 VCID: 254BEF4DECFA271 1 Fault Found: 01809 - Actuating Motor for Temperature Flap; Left (V158) 000 - - Freeze Frame: Fault Status: 01100000 Fault Priority: 3 Fault Frequency: 254 Reset counter: 89 Mileage: 218681 km Time Indication: 0 Date: 2013.09.02 Time: 01:53:33 Address 18: Aux. Heat Labels: None Part No: 1K0 815 071 H Component: Zuheizer 031 1312 Revision: A Serial number: 09010046 Coding: 0000011 Shop #: WSC 05311 000 00000 VCID: 2A511C7185E4089 2 Faults Found: 01410 - Heater Over-Temp 000 - - - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00100000 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 1 Reset counter: 103 Mileage: 222897 km Time Indication: 0 Date: 2013.11.05 Time: 06:51:44 Freeze Frame: Ctrl. Pause Temperature: 148.0°C Temperature: 6.0°C 02251 - Heater Unit Locked 000 - - - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00100000 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 1 Reset counter: 103 Mileage: 222897 km Time Indication: 0 Date: 2013.11.05 Time: 06:51:44 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 kokop Geplaatst 13 november, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 13 november, 2013 Ik heb de verwarming ontgrendeld en foutcodes gewist. V158 moet ik vervangen kijken of ik het zelf kan doen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 13 november, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 13 november, 2013 De verwarming is niet hetzelfde waar Willen het over heeft. Jij hebt een bijverwarming van Webasto. Je kunt die trouwens redelijk eenvoudig ombouwen tot een volwaardige standkachel. De klep is met een beetje geduld wel te doen, is wel een duur klepje. 100 euro zo uit mijn hoofd. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 kokop Geplaatst 13 november, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 13 november, 2013 Ombouwen naar een standkachel zou me nou moeilijk lukken. Heb pas nog oliepomp laten vervangen. Financieel zal het niet haalbaar zijn. Ik informeer bij autohaas wat een klep kost. Is dit trouwens een onderdeel die je alleen kan bestellen bij de dealer? of kan het ook gewoon bij een willekeurige auto materialenzaak besteld worden Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 kokop Geplaatst 5 december, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 5 december, 2013 Gisteren stelmotor v158 vervangen. Alles werkt weer naar behoren. Echter wel andere problemen maar daarvoor open ik een nieuwe topic Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 kokop Geplaatst 7 januari, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 7 januari, 2014 Ik heb nog een vraagje. Ik wou hiervoor geen nieuwe topic openen. Ik wil mijn bijverwarming ombouwen naar een standkachel. Heb ik hiervoor enkel een andere clima paneel voor nodig of ook een andere printplaat voor webasto? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 7 januari, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 7 januari, 2014 Volgens mij een waterpomp (een bijverwarmer zit in het watercircuit en draait op de motor, een standkachel heeft er daarom zelf een nodig) Als deze er nog niet opzit een brandstofpomp (hangt onder de auto bij de achterwielen) Een regelunit (die stuurt de ventilator aan) Een klokje of afstandsbediening Een ander bedieningspaneel (is dat nodig als je een klokje hebt??) Een kabelboom (zelf maken?) En natuurlijk VCDS om het aan te zetten Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 kokop Geplaatst 9 januari, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 9 januari, 2014 Het is toch niet zo eenvoudig zoals ik dacht:) Bedankt voor de info Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bm-er Geplaatst 9 januari, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 9 januari, 2014 Tenzij je een Passat uit 2005 hebt. Toen werden de diesels in het begin met een uitgeklede stand kachel geleverd als bijverwarming. Later is de elektrische bijverwarming als standaard geleverd. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ArieV Geplaatst 10 januari, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 10 januari, 2014 Volgens mij is het makelijker om de bij verwarmer weg te halen en een goeie originele vw standkachel terug te kopen. Alle leidingen zoals water en brandstof en elektra zitten er al. Kwestie van omwisselen. Dan nog een clilma paneeltje met standkachel knop en vcds. Dan heb je de bediening via je fis. Er staan op ebay zat kachels te koop van rond de 250 euro. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 kokop Geplaatst 11 januari, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 11 januari, 2014 Ik heb een passat van 2005. Dus dan moet ik alleen kachel vervangen? Maar is dat nodig aangezien er al een halve stand kachel inzit? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bm-er Geplaatst 11 januari, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 11 januari, 2014 Wel even checken met vag-com wat je er nu exact in hebt zitten om het zeker te weten. Dan kan je 'het printje' vervangen of de gehele standkachel. Hoe dat precies moet kan ik je helaas niet vertellen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bm-er Geplaatst 11 januari, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 11 januari, 2014 Kijk anders hier even, hier is er veel over te vinden. (wel een langtopic) viewtopic.php?f=185&t=41765 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 kokop Geplaatst 11 januari, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 11 januari, 2014 Paar posten verder had ik een foutcode. Daarin had martijn gemerkt dat ik een standkachel had. Zie hieronder. Address 08: Auto HVAC Labels: 3C0-907-044.lbl Part No SW: 3C0 907 044 G HW: 3C0 907 044 G Component: ClimatronicPQ46 041 0101 Revision: 00041003 Serial number: 00000000000000 Shop #: WSC 00000 000 00000 VCID: 254BEF4DECFA271 1 Fault Found: 01809 - Actuating Motor for Temperature Flap; Left (V158) 000 - - Freeze Frame: Fault Status: 01100000 Fault Priority: 3 Fault Frequency: 254 Reset counter: 89 Mileage: 218681 km Time Indication: 0 Date: 2013.09.02 Time: 01:53:33 Address 18: Aux. Heat Labels: None Part No: 1K0 815 071 H Component: Zuheizer 031 1312 Revision: A Serial number: 09010046 Coding: 0000011 Shop #: WSC 05311 000 00000 VCID: 2A511C7185E4089 2 Faults Found: 01410 - Heater Over-Temp 000 - - - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00100000 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 1 Reset counter: 103 Mileage: 222897 km Time Indication: 0 Date: 2013.11.05 Time: 06:51:44 Freeze Frame: Ctrl. Pause Temperature: 148.0°C Temperature: 6.0°C 02251 - Heater Unit Locked 000 - - - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00100000 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 1 Reset counter: 103 Mileage: 222897 km Time Indication: 0 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 11 januari, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 11 januari, 2014 Nee juist geen standkachel maar een bijverwarming. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jaap Geplaatst 13 januari, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 13 januari, 2014 Hier staat nog een standkachel met bediening te koop. http://www.tdiclub.nl/viewtopic.php?t=62399&highlight= Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
kokop
Nu dat het weer kouder wordt merk ik dat mijn kachel niet echt warm wordt. Motor temp staat wel netjes op 90 graden.
Rechter kant is iets beter dan de linker kant. Ligt dit aan de climatronic? Of aan iets anders?
Link naar reactie
Delen op andere sites
26 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten