Ga naar inhoud
  • 0

automatische hoogteafstelling xenon


redmiller

Vraag

Dag mensen,

 

ik heb in mijn 'zwijmel modus aan' supermooie passat 'zwijmel modus uit' een set originele xenon units zitten. Nu vraag ik me af of de automatische hoogteafstelling het doet. Hij opstarten van de lampen zie ik het beeld niet omhoog en omlaag gaan. Hoe kan ik erachter komen of de hoogteafstelling het doet?

 

Morgenavond ga ik de auto namelijk onder handen nemen en zou ook dit even willen bekijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Nee

als de check niet gedaan wordt, werkt de automatische hoogteverstelling niet

 

is ook niet uit te zetten.

 

voorbeeld:

mijn passat is keer bij schadehersteller geweest ivm spuiten voorzijde, daar hebben ze koplampen gedemonteerd en auto in werkplaats verplaatst, later weer ingebouwd en auto meegekregen.

 

In donker merkte ik dat hoogte verstelling het niet meer deed bij over hobbels rijden, laptop eraan, fout in auto, fout gewist, xenon ingeleerd en hoogteverstelling deed het weer

 

soms met output test in VCDS kan je hoogtestelling weer werkend krijgen, gewoon even de laptop eraan dus

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

tsjonge zeg... het zal eens een keertje meezitten bij mij :(

 

Gisteravond een aantal punten afgewerkt. Nieuwe remblokken voor besteld. Lenzen schoongemaakt van de xenon; wat een verschil! Door allerlei omstandigheden even geen tijd meer voor het polijsten van de units, maar dat volgt binnenkort. Tot zover niet veel aan de hand zou je zeggen maar...

 

 

Het inleren van de xenon lukt niet omdat VAGCOM geen communicatie kan krijgen met het stuurapparaat van de xenon. In VAGCOM is het nr. 55. Helaas dus geen verbinding. Mijn vraag aan jullie:

 

Heeft iemand dat wel eens eerder gehad, waar zit dat stuurapparaat en wat zou de oorzaak kunnen zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Helaas is de auto nu met vrouwlief mee, dus kan het nog niet controleren, maar het zou wel een beetje zuur zijn... Soms zit bij mijn autos echt van alles tegen. (en ouwehoeren Leendert en ik een beetje veel waardoor ik om 02.00 zeg: "he Leen, de pont vaart niet meer, ik moet omrijden!! :lol: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zojuist heb ik het stuurapparaat gevonden en gedemonteerd.

 

Foto650-AFIAYARR.jpg

 

Maarja... hoe kom ik er nu achter of het apparaat werkt of defect is? Weet iemand toevallig waar die kabel eindigt? Ik kan bijvoorbeeld geen zekeringnummer vinden van de automatische hoogteafstelling.

 

 

 

*update: waarschijnlijk heb ik het probleem gevonden. Alle kappen, regelapparaat en andere dingen voor niets gedemonteerd. Zekering 8 zit er niet in. :embarassed:

 

Morgen maar eens aan VAGCOM hangen, kijken of het stuurapparaat nu wel contact maakt. :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo allemaal,

 

Ik ben nieuw op dit forum, zocht naar een voorstel topic maar die is er niet volgens mij. Ben jaren lang veel actief geweest op het vw forum maar dat is ook alweer heel lang geleden.

 

Sinds vorige week ben ik de 2de eigenaar van een Passat station 1.8T bj 2004 met 93.000 km (met NAP) op de teller :lol:. Volledig dealer onderhouden geweest volgens het boekje.

 

Ik kwam er van de week achter dat de automatische hoogteafstelling het niet doet. Bij het opstarten van de lampen zie ik het beeld niet omhoog en omlaag gaan. Nu ben ik niet zo heel erg technisch maar probeer het wel :D .

 

Op dit forum heb ik diverse topics gelezen maar uit eindelijk kom ik uit bij VAG COM wat ik zelf niet heb.

Zekeringen 8 20 en 21 heb ik nagekeken die zijn in orde, lampen werken voor de rest prima.

 

Hebben jullie een idee wat ik nog kan doen om het probleem op te lossen of is er iemand die mijn passat wil aansluiten op VAG COM??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dag Stephan, bij mij was het probleem dat de sensoren maximaal 'ingeveerd' stonden door de verlaging van de passat. Dus... is jouw passat verlaagd?

 

Omdat ik mijn verlaging toch onder de auto uit wilde heb ik de armen van de sensoren niet meer aangepast, maar dit kun je wel doen. zie passatplus.de

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hmm, als ik dit zo lees twijfel ik aan mijn hoogteverstelling. Bij het starten gaan de lampen niet op en neer. Vagcom krijgt wel contact met de regelaar en inleren gaat ook, maar ik zie bij het rijden over hobbels ook niet de lampen echt bewegen. Ik ga dadelijk eens kijken of ik de lampen zie bewegen met vagcom. Ook geen foutmeldingen trouwens.

 

Iemand een idee waar ik naar zou moeten kijken? Binnenkort komen mijn nieuwe led stadslichten, dus dan heb ik toch de bumper eraf.

 

--Update--

Zojuist een output test gedaan; lampen gaan omlaag en omhoog, dus de regelaar (en motoren) lijken me dan in orde. Als er iets met de sensoren op de assen mis zou zijn, zal er toch wel een foutmelding zijn in Vagcom lijkt me? Is er een manier om dit te testen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dacht dat een 3B statische hoogte regeling heeft. Deze werkt dus niet tijdens rijden.

 

Als je met statisch bedoelt dat er een draaiwieltje op het dashboard voor de hoogte zit, dan nee, dat is dus niet zo. Ik heb alleen een draaiwieltje voor de binnenverlichting en op de voor- en achteras zit links een sensor de als het goed is de hoogte regelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@diesel986

 

Ah, na vanavond gelezen te hebben op internet snap ik het nu. Dynamische hoogteregeling is pas vanaf de 3bg. Ik dacht dat dat hetzelfde was als wat ik op de 3b heb.

 

Is het dan zo dat de hoogte van de 3b lampen eenmalig ingesteld worden bij het starten? Anders vraag ik me af wat het hele nut van die automatische regeling is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden