Ga naar inhoud
  • 0

slijtageplekken op bestuurdersstoel, hoe herstellen?


Gemineye

Vraag

Mijn passat heeft aan de linkerkant van de bestuurderstoel 2 slijtageplekken, die ik eigenlijk wel graag wil herstellen omdat je het schuim er onder al bijna kunt zien. Ik wil graag nog een tijdje met de auto doen, dus vroeg of laat moet ik er iets aan doen.

 

Nou kan ik me voorstellen dat er pietlutten zijn op dit forum die dan meteen maar het hele interieur vervangen door leer ofzo, maar dat is dus niet de bedoeling! Is er een manier om die stoel op een eenvoudige manier te (laten) herstellen, zodanig dat dit geen vermogen hoeft te kosten? Bijvoorbeeld door er gewoon stof overheen te zetten in dezelfde kleur oid?

 

Ik vind op internet info genoeg over mensen die hele stoelen kunnen bekleden, maar dat is nou juist niet de bedoenling want de rest van de stoel is prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
Je zou het kunnen laten herstofferen, grotemkans dat ze de stof niet hebben bv de comfortline heeft van die kleine blokjes in de stoelen. Ik denk dat het makkelijkste en goedkoopste mischien een stoel van de sloop halen en die erin zetten, ben je een paar tientjes kwijt. :D

 

Het gaat om de stof helemaal aan de zijkant van de stoel, bij mij auto is dat een gladde grijze stof. Lijkt me redelijk standaard. Ik had de optie van een gebruikte stoel nog niet overwogen, misschien is dat ook nog wel een optie. Moet ik wel even zoeken naar een stoel die dus niet de gebruikelijke slijtageplakken vertoont, dat zal nog wel spannend worden op de sloop verwacht ik.

 

In de stoel zit toch geen airbag of iets dergelijks? Dat zit in de B stijl namelijk wel als ik de inscriptie aldaar mag geloven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Van de laatste generatie stoelen is dat een bekende kwaal. De Comfort stoelen hebben andere bekleding gekregen ipv velour. Lijkt op de sportline bekleding maar net even dunner.

Je zou evt op ebay kunnen kijken of daar nog een nette stoel te koop is of bij een sloop zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Van de laatste generatie stoelen is dat een bekende kwaal. De Comfort stoelen hebben andere bekleding gekregen ipv velour. Lijkt op de sportline bekleding maar net even dunner.

Je zou evt op ebay kunnen kijken of daar nog een nette stoel te koop is of bij een sloop zoeken.

 

Ik zag dus een mooie op MP, maar heel handig verzenden lijkt het me niet met zo'n stoel?? Dan hoef ik op ebay natuurlijk ook niet te kijken verwacht ik...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er zijn ook reparateurs die een gedeelde van de bekleding herstellen met stofjes zodat je het nauwelijks meer ziet. Die jongens hebben natuurlijk ook een uurtarief en dat tikt bij grote plekken wel erg aan.

 

Wat wil je nu echt... een mooie stoel? Dan zul je misschien eventjes moeten rijden. Of je neemt de gaten voor lief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Er zijn ook reparateurs die een gedeelde van de bekleding herstellen met stofjes zodat je het nauwelijks meer ziet. Die jongens hebben natuurlijk ook een uurtarief en dat tikt bij grote plekken wel erg aan.

.

 

Naar zoiets zoek ik dus. iemand een idee? Ik zal morgens ook eens wat heen en weer bellen. Ben benieuwd naar de mogelijkheden en de kosten daarvan. Ik ben zelfs niet zo heel handig met naald en draad, anders naaide ik dr zelf een lappie op :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Met alle respect... Dit is geen gaatje maar een gat. Als je hier een lap overheen wilt zetten: misschien dat een kleermaker dat wil doen? :roll:

 

+1

Maar kijk ook eeens in de richting van caravan/boot bedrijven. Er zijn ook mensen die specifiek kussens van caravans en boten repareren/maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Even ter info voor andere geinteresseerden; ik heb contact gehad met een stoffeerder hier in de buurt. Prijsopgaaf voor het in zetten van 2 nieuwe stukken in de stoel is 225 euro exclusief btw.

 

Dat was niet helemaal de bedoeling eigenlijk. Ik zoek nog even verder.

 

Prijs vind ik niet gek.

Materiaal ca € 50,=

Je bent zeker een 1/2 dag bezig met zo'n klus als profesional als het tegenzit gewoon een dag kwijt.

uurloon ligt denk ik rond de 40~45 per uur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Even ter info voor andere geinteresseerden; ik heb contact gehad met een stoffeerder hier in de buurt. Prijsopgaaf voor het in zetten van 2 nieuwe stukken in de stoel is 225 euro exclusief btw.

 

Dat was niet helemaal de bedoeling eigenlijk. Ik zoek nog even verder.

 

Prijs vind ik niet gek.

Materiaal ca € 50,=

Je bent zeker een 1/2 dag bezig met zo'n klus als profesional als het tegenzit gewoon een dag kwijt.

uurloon ligt denk ik rond de 40~45 per uur.

 

nee, ik kan het ook wel verklaren, maar ik heb het er gewoon niet voor over. Schijnt een dag werk te zijn, ik vind dat moeilijk in te schatten, maar het zal wel.

 

Desalniettemin ga ik iets anders proberen te zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Idd gewoon een andere stoel halen ;)

 

Iemand nog ideeen waar ik precies net zo'n stoel weer ga vinden? De stoelen die ik tot nog toe gezien heb, zijn allemaal net iets anders. Op MP stond een gloednieuwe, leek me geweldig. Alleen ook net even anders (stipjes ipv streepjes in de middelste stof).

 

Ondertussen bel ik met sloperijen, zoek ik op sites als ebay, speurders en marktplaats.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jij hebt de pech dat je een laatste model hebt. Die hebben net even andere stof voor de comfortline. De modellen van voor 2004 zijn allemaal met velour stof.

 

vwb werk aan de stoel. Ik heb ooit een keer een interieur gedemonteerd en het leer laten maken.

Ik ben al met al 1 1/2 dag bezig geweest met afhalen en weer erop zetten. Is echt een K klus.

Heb je evt ook gevraagd aan de stoffeerder wat het kost als jij de stof van de stoel haalt en hij alleen de gaten repareert?

je kunt je wagen even niet gebruiken, maar scheelt veel in de kosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden