Ga naar inhoud
  • 0

pompverstuiver passat 3c


Gast Maikie

Vraag

Ook ik ben aan de beurt met een kapotte verstuiver. Gaat om een passat uit 2006 met BKP motor.

 

Moet om de verstuiver te vervangen de nokkenas gedemonteerd worden? Het is inmiddels al bekend welke het is, want na het loskoppelen loopt de motor gewoon weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Er is sinds half januari een werkplaatsactie (soort van terugroepactie, maar hiervoor word je niet opgeroepen, alleen bij een beurt of apk oid bij de dealer word je erover ingelicht) , waarbij wordt gecontroleerd of je nog de 'slechte' serie verstuivers hebt. Zoja, dan worden de verstuivers van de 'slechte' serie vervangen door verstuivers van de 'goeie' serie.

 

Dus gewoon langs de dealer gaan en vragen naar de ''terugroepactie'' '23H9'. :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mijn weten is deze actie alleen voor auto's tot 7 jaar oud of 200 000km, toch? Mijn passat is van 2006 met inmiddels al meer als 300k op de teller.

 

Ik was onderweg om de auto in te ruilen toen het gebeurde..beetje balen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het gaat uiteindelijk om de injector, toch??

 

Voer je chassisnummer maar is hier in (http://www.volkswagen.de/de/servicezube ... ionen.html) of ga morgen maar is langs de dealer...

 

Je kan eventueel nog dit effe doorlezen:

viewtopic.php?f=185&t=47843&start=45

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gewoon naar de dealer, en op voorhand kenbaar maken dat je verwacht dat dit coulance is.

En met betrekking tot je vraag: Ja de nokkenas moet eruit, maar dat is alleen de nokkenas van de pompverstuiver en niet de nokkenas van de kleppen.

Vraag gelijk of ze even willen kijken naar de cupjes die op de pompverstuiver zitten daar zitten soms ook versleten exemplaren bij (en als dat zo is raakt je nokkenas op den duur ook). De nieuwe cupjes zijn zwart genitreerd.

 

Dit type is een pompverstuiver en dat wil zeggen dat de brandstofdruk in de verstuiver wordt gemaakt. De nieuwere common rail motoren hebben een aparte brandstof (hoge druk) pomp en dan is er alleen sprake van een verstuiver.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Sehr geehrter Volkswagen Kunde,

das Fahrzeug mit der von Ihnen eingetragenen Fahrgestellnummer is von keiner Aktion betroffen oder die Fahrgestellnummer ist uns nicht bekannt

 

Zegt niets dit is een antwoord op de vraag of er een terugroepaktie is en dat is de 23H9 niet. Dit is een werkplaatsaktie waarbij de modificatie wordt uitgevoerd als de auto toevallig voor iets anders naar de garage wordt gebracht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik bel morgen even de dealer.

 

Zou het wel heel knap vinden als ze het nog onder coulance vervangen als de auto al 7 jaar oud is en al meer als 300k heeft gelopen.

 

Ik zal jullie op de hoogte houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Sehr geehrter Volkswagen Kunde,

das Fahrzeug mit der von Ihnen eingetragenen Fahrgestellnummer is von keiner Aktion betroffen oder die Fahrgestellnummer ist uns nicht bekannt

 

Zegt niets dit is een antwoord op de vraag of er een terugroepaktie is en dat is de 23H9 niet. Dit is een werkplaatsaktie waarbij de modificatie wordt uitgevoerd als de auto toevallig voor iets anders naar de garage wordt gebracht.

 

Dat klopt Martijn, maar echter kregen wij er wel een melding (op de site bedoel ik dan) van in januari. :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik kreeg ook dezelfde melding op de Duitse site, ben daarna naar de dealer gereden en na het intypen van mijn kenteken kon ik meteen een afspraak maken. Je hoeft verder ook geen onderhoud te plegen als je dat niet wilt. De mijne had toen ongeveer 260.000 op de teller staan. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hoe ga ik het eigenlijk verwoorden dat ii weet dat die kapot is, want er staat geen foutmelding in. Als je vertelt dat je het kleppendeksel hebt verwijderd doen ze dan niet moeilijk?

 

Gewoon vertellen dat je daar zo bent aangekomen, anders rijd de auto niet en natuurlijk vragen naar die werkplaatsactie, of je ervoor in aanmerking komt. Je hebt er namelijk van gehoord he ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden