Ga naar inhoud

v4-lover

Members
  • Aantal items

    48
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over v4-lover

  • Verjaardag 22-04-1968

Profile Information

  • Plaats
    Meldert (B)

v4-lover's Achievements

0

Community reputatie

  1. v4-lover

    Waarde passat 1999

    Hallo, Weet niet goed wat doen en stel hier even de vraag. De passat break 1999 gaat weg MAAR weet niet goed wat doen en zeker niet wat deze op de Belgische markt nog waard gaat zijn. De wagen is technisch (mechanisch ) in perfecte staat. - Nieuwe schijfremmen + blokken vooraan - Nieuwe remblokken achteraan - Verlaagd koni (Geel ) - 18 inch velgen met 2 nieuwe banden vooraan. - Distruibutieriem vervangen oner < 10000 Km. - Kleur bordeau. - 160000 km (echte ) - Met onderhoudsboek - Lederen alcantara zetels. - Zeer propere wagen, nooit in gerookt. - Open schuif en kantel dak - Trekhaak - Barst in de voorruit kant passagier - Geblutste deur links achter - Blanke lak lost op de motorkap. - 2 de eigenaar - Geen airco Zo u je er meer van kunnen krijgen als je deze in onderdelen moest verkopen denken jullie? https://imageshack.com/i/iqEUDeoBj
  2. 20j geleden eens in mijn Golf I GTI gedaan. Geen negatief woord hierover. Als je daarna het kleppendeksel demonteerde dan was de nokkenas mooi vol Slick 50. Stationair toerental verhoogde ook met 50Tr/min door de minder interne wrijving. Met de hedendaagse high tech motoren en roetfiltes zou ik er wel mee opletten.
  3. Opgelet. Mijn antwoord 10W40 was op de TS gericht. In geval van pompverstuivers is dit niet geldig. Idem met de huidige voertuigen met roetfilter... opletten met de soort olie is de boodschap.
  4. Oja en wat heeft de lichtfilter hiermee te maken? Groeten Een turbo bevat geen rubberen dichtingen wegens temperatuur rond de 900 graden. Er komt druk te staan achter beiden schoepen wielen en zo blijft de olie in de turbo. Er is dus een druk evenwicht. Als filter verstopt is dan is dit evenwicht verstoord ( te veel onderdruk ) en kan er olie aangezogen worden wat bij een normaal filter niet het geval is.
  5. Waar zat er olie? Turbine kant of uitlaat kant? Wat is de staat v uw luchtfilter?
  6. Inderdaad goede vraag. Een turbo gaat nooit zomaar stuk, gaat normaal gezien de levensduur van de wagen mee. Zeg wel... Normaal gezien!
  7. v4-lover

    egr klep

    Gewoon een metalen plaatje zelf maken en tussen zetten. Meer is dit niet.
  8. v4-lover

    egr klep

    Gewoon een metalen plaatje zelf maken en tussen zetten. Meer is dit niet.
  9. Bedankt voor de hulp, helaas geen verzekering hiervoor.
  10. Hallo, Op mijn passat van 1999 komt er op verschillende plaatsen de blanke laklaag los (dak, motorkap). Ik heb reeds veel info gevonden op internet bij andere merken van auto's maar heb nog geen antwoord gevonden op mijn vraag: Hoe komt dat die los komt????? Eerst dacht ik dat het mijn fout was door bvb met de hoge druk reiniger op een steenslag plekje te veel gespoten had maar de wagen krijgt het overal, zelfs op het dak. Zou het misschien kunnen zijn dat watergedragen lak soorten (als dat in 1999 al bestond uiteraard) niet zo een goed hechting hebben op termijn? Iemand een antwoord op mijn vraag? https://www.google.be/search?q=blanke+l ... s&tbm=isch
  11. Toeme hé..... ik heb een passat van 1999 en zoals jullie weten komt daar graag water in via: - afwaterbak (onder accu ) de plug. - linker kant in de afwaterbak waar de elektrische kabels naar interieur doorgevoerd worden. - rechter kant onder de interieurfilteter. Nu heb ik vorige week de rechter kant onder handen genomen en om hieraan te kunnen moeten de ruitenwissers en die plastiek sierplaat losgemaakt worden. Zoals je nu al zelf kan denken .... bij een passat van die leeftijd is die plastiek zeer hard geworden + was het die dag ferm koud en met die plastiek terug in die groef van de voorruit te duwen heb ik nu een bast +/- 10 cm in de rechter benedenhoek van mijn voorruit. Als het zo blijft is het geen probleem voor de keuring. Wat ik nu graag eens wil weten is: - Wat deed ik fout? Ik weet dat ik te hard geduwd zal hebben maar had geen andere oplossing.
  12. Heb vorige week vernomen dat men bezig is met een toestel voor te gebruiken in de autokeuring om de wagens waar de Roetfilter van verwijderd is te onderscheppen Anders is dit idd een goede oplossing. Denk dat we zo een 12000 km's rijden waarvan 2000 met de caravan. (grof geschat). Wegenbelasting is voor de 1.4 benzine = aan de 2.0 diesel. http://koba.minfin.fgov.be/commande/pdf ... B-2012.pdf Onderhoud deed ik aan de passat alles zelf incl. distributieriem. De 1.4 TSI zal wel een veel hoger verbruik hebben met caravan eraan.
  13. Korte schets van de situatie. Mijn passat van 1999 (zonder airco nog ) vraagt stilletjesaan vervangen te worden. Van deze wagen ben ik zeer zeer tevreden geweest. Heeft trouwens enkel onderhoud gekregen, nooit iets stuk aan geweest, nu 155000 km's) De nieuwe die ik zoek +/- 2010 2.0L gaat weinig km's doen omdat mijn vrouw naar haar werk ermee gaat rijden 20 km/ dag op en af. Niet veel, besef het al te goed. Langs de andere kant heb ik liefst een 2.0L diesel omdat deze een sleurhut moet trekken op verlof. Hiervoor is een diesel beter (koppel - motorrem). Nu zou ik eens graag jullie idee horen wegens twijfel. Toch maar voor een benzine gaan en er het zeer hoge verbruik bijnemen als de caravan er aan hangt of is de dieselversie toch te riskeren als je bvb regelmatig de roetfilter ter plaatse regenereert met VAGCOM op de oprit thuis? Thx
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden