Ga naar inhoud
  • 0

Raar starten van mijn passat :(


mariovdark

Vraag

sinds ik de passat terug heb na m'n longlife beurt, start de auto soms raar.

 

vanochtend , reed ik door hilversum, thuis gewoon goed starten, moest even naar een onderdelen zaak om wat te gereedschap te kopen.

zet daar de auto neer.... kom 5 minuten buiten, sleutel erin, starten, homaar...

na langer doorstarten geeft hij dan stop, oliedruk blabla... sleutel erin, weer starten.. niet lopen

 

na een keer of 6 , ging hij met wat bonken dan toch eindelijk ineens wel lopen, en gewoon gelijk weer zoals altijd.. en weer gewoon ook goed rijden...

 

 

iemand enig idee?, schrok hier een beetje van namelijk. had dit een week geleden ook eens, maar niet zo zoals nu :(

 

gr

Mario

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Kan natuurlijk ook gewoon een slechte accu zijn... Zal wel flink op zijn donder hebben gehad afgelopen winter, dus wat mindere werking.

 

Weet niet of het een diesel is of benzine, maar heb het zelf ook gehad met mijn diesel als ik een stuk(je) had gereden. De accu was al wat minder en door de opgelopen compressie kreeg ie 'm niet goed meer rond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

zou fijn zijn als het alleen de accu is natuurlijk :)

 

bij de beurt stond afgetekend op het lijstje dat de accu okay was.. maar of ze dat ook daadwerkelijk ook echt meten ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

is die uit te lezen op storingen?

hoe kwam je zo bij dit antwoord? en tevens, waar zit deze? onder de achterbank? of onder de auto?

Is je brandstofpomp in de tank.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is niet uit te lezen.

Weet ik gewoon, zit onder de achterbank.

Nieuwe halen bij de dealer 300 euro. erinzitten is zelf te doen maar effe een klootklusje wegens het schuifgedeelte.

 

Ja kan hem effe testen of ie het doet, contact aan met radio en ventilatie uit moet je hem horen zoemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
gekke is dan natuurlijk, waarom is die sporadisch, en niet elke keer... geen fijn gevoel dit!

 

Misschien begint die het wel langzamerhand te begeven... :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Waarom sporadisch.

Hangt af van de stand van de auto en daarmee de terugloop van diesel naar de tank.

Ook het gebruik van de auto, een snelle rit of een rit met aanhanger zorgt voor meer verbruik en is het brandstoffilter leger.

De hoeveelheid in de tank, hoe leger de tank hoe meer moeite.

 

De tandempomp is verantwoordelijk voor het aanbieden van de brandstof uit het filter naar de pompverstuivers. Als de brandstofpomp in de tank het niet meer doet moet de tandempomp het uit de brandstoftank halen. Daar gaat ie uiteindelijk ook van kapot en krijg je diesel in je olie en daar gaat je blok van kapot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hey Martijn,

 

had even proef op de som genomen, vanmorgen andersom geparkeerd, neus naar beneden zegmaar

 

veel beter starten..

 

nu zien ik, dat je in etka dus de hele opvoerpomp unit met flotter kan bestellen, of alleen het opvoerpompje wat daarin zit.. (kan je schijnbaar los vervangen)

wat is jou tip?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb exact hetzelfde gehad.

 

Brandstofpomp kaduuk. Op de pomp kreeg ik bij de dealer trouwens nog coulance.

 

Jij hebt nog geluk.

Straks sta je langs de weg en moet je net als ik de wegenwacht bellen, uurtje wachten en door de wegenwacht thuis gebracht worden :-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Sinds een maandje tankt me pa bij de Gulf, hij loopt er wel iets langer mee door, maar met een koude start komt er van achter een pluimpje.

 

Met Shell FS Diesel ging het starten toch beter en zonder rook pluimpjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden