mariovdark Geplaatst 29 mei, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 29 mei, 2013 sinds ik de passat terug heb na m'n longlife beurt, start de auto soms raar. vanochtend , reed ik door hilversum, thuis gewoon goed starten, moest even naar een onderdelen zaak om wat te gereedschap te kopen. zet daar de auto neer.... kom 5 minuten buiten, sleutel erin, starten, homaar... na langer doorstarten geeft hij dan stop, oliedruk blabla... sleutel erin, weer starten.. niet lopen na een keer of 6 , ging hij met wat bonken dan toch eindelijk ineens wel lopen, en gewoon gelijk weer zoals altijd.. en weer gewoon ook goed rijden... iemand enig idee?, schrok hier een beetje van namelijk. had dit een week geleden ook eens, maar niet zo zoals nu gr Mario Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 mariovdark Geplaatst 29 mei, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 29 mei, 2013 overigens starte hij zonet op de zaak weer gewoon normaal... :S Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ATS Geplaatst 29 mei, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 29 mei, 2013 zou hem uitlezen. kan brandstof pomp, verschillende sensoren, los contact of zelfs ecu zijn. (weet ik uit ervaring ) hoor je de brandstof pomp in de tank bij contact aan? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 mariovdark Geplaatst 29 mei, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 29 mei, 2013 zal er vanavond even opletten. of ik de brandstofpomp hoor tevens even uitlezen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ozzy Geplaatst 29 mei, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 29 mei, 2013 Hoe vol is de tank eigenlijk? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 mariovdark Geplaatst 29 mei, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 29 mei, 2013 3/4e mag er nog 700 mee rijden volgens de boordcomp Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wakes Geplaatst 29 mei, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 29 mei, 2013 Kan natuurlijk ook gewoon een slechte accu zijn... Zal wel flink op zijn donder hebben gehad afgelopen winter, dus wat mindere werking. Weet niet of het een diesel is of benzine, maar heb het zelf ook gehad met mijn diesel als ik een stuk(je) had gereden. De accu was al wat minder en door de opgelopen compressie kreeg ie 'm niet goed meer rond. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 mariovdark Geplaatst 29 mei, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 29 mei, 2013 zou fijn zijn als het alleen de accu is natuurlijk bij de beurt stond afgetekend op het lijstje dat de accu okay was.. maar of ze dat ook daadwerkelijk ook echt meten ? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 29 mei, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 29 mei, 2013 Is je brandstofpomp in de tank. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 mariovdark Geplaatst 29 mei, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 29 mei, 2013 is die uit te lezen op storingen? hoe kwam je zo bij dit antwoord? en tevens, waar zit deze? onder de achterbank? of onder de auto? Is je brandstofpomp in de tank. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 29 mei, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 29 mei, 2013 Is niet uit te lezen. Weet ik gewoon, zit onder de achterbank. Nieuwe halen bij de dealer 300 euro. erinzitten is zelf te doen maar effe een klootklusje wegens het schuifgedeelte. Ja kan hem effe testen of ie het doet, contact aan met radio en ventilatie uit moet je hem horen zoemen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 mariovdark Geplaatst 29 mei, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 29 mei, 2013 gekke is dan natuurlijk, waarom is die sporadisch, en niet elke keer... geen fijn gevoel dit! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ozzy Geplaatst 29 mei, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 29 mei, 2013 gekke is dan natuurlijk, waarom is die sporadisch, en niet elke keer... geen fijn gevoel dit! Misschien begint die het wel langzamerhand te begeven... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 mariovdark Geplaatst 29 mei, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 29 mei, 2013 hoop niet zeg pff voel alweer dat het geld gaat kosten straks even goed luisteren, uitlezen etc.. kijken wat eruit komt Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wakes Geplaatst 29 mei, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 29 mei, 2013 Precies, zou k als eerste doen in plaats van t ergsye te denken... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 29 mei, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 29 mei, 2013 Waarom sporadisch. Hangt af van de stand van de auto en daarmee de terugloop van diesel naar de tank. Ook het gebruik van de auto, een snelle rit of een rit met aanhanger zorgt voor meer verbruik en is het brandstoffilter leger. De hoeveelheid in de tank, hoe leger de tank hoe meer moeite. De tandempomp is verantwoordelijk voor het aanbieden van de brandstof uit het filter naar de pompverstuivers. Als de brandstofpomp in de tank het niet meer doet moet de tandempomp het uit de brandstoftank halen. Daar gaat ie uiteindelijk ook van kapot en krijg je diesel in je olie en daar gaat je blok van kapot. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 mariovdark Geplaatst 30 mei, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 30 mei, 2013 Hey Martijn, had even proef op de som genomen, vanmorgen andersom geparkeerd, neus naar beneden zegmaar veel beter starten.. nu zien ik, dat je in etka dus de hele opvoerpomp unit met flotter kan bestellen, of alleen het opvoerpompje wat daarin zit.. (kan je schijnbaar los vervangen) wat is jou tip? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 30 mei, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 30 mei, 2013 nadeel van alleen het pompje is dat je een KANS hebt dat je de harde aanvoerslangetjes breekt, voordeel is dat je met een 100 euro klaar bent. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Robl Geplaatst 30 mei, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 30 mei, 2013 Heb exact hetzelfde gehad. Brandstofpomp kaduuk. Op de pomp kreeg ik bij de dealer trouwens nog coulance. Jij hebt nog geluk. Straks sta je langs de weg en moet je net als ik de wegenwacht bellen, uurtje wachten en door de wegenwacht thuis gebracht worden Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 mariovdark Geplaatst 31 mei, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 31 mei, 2013 zal van't weekend es kijken dan welk art nr ik heb en er een nieuwe unit voor bestellen... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 mariovdark Geplaatst 28 juni, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 28 juni, 2013 gekke in dit verhaal, heb het nu een hele tijd niet gehad .. raar ofnie? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ozzy Geplaatst 28 juni, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 28 juni, 2013 Tank je nu ergens anders? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 mariovdark Geplaatst 28 juni, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 28 juni, 2013 nu een paar keer bij shell express getankt, ipv bij de Tango Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Robl Geplaatst 28 juni, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 28 juni, 2013 ja, die van Shell is een beetje dunner waardoor het makkelijker naar voren loopt......... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ozzy Geplaatst 28 juni, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 28 juni, 2013 Sinds een maandje tankt me pa bij de Gulf, hij loopt er wel iets langer mee door, maar met een koude start komt er van achter een pluimpje. Met Shell FS Diesel ging het starten toch beter en zonder rook pluimpjes. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 28 juni, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 28 juni, 2013 Heb je de brandstofpomp al gecontroleerd? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
mariovdark
sinds ik de passat terug heb na m'n longlife beurt, start de auto soms raar.
vanochtend , reed ik door hilversum, thuis gewoon goed starten, moest even naar een onderdelen zaak om wat te gereedschap te kopen.
zet daar de auto neer.... kom 5 minuten buiten, sleutel erin, starten, homaar...
na langer doorstarten geeft hij dan stop, oliedruk blabla... sleutel erin, weer starten.. niet lopen
na een keer of 6 , ging hij met wat bonken dan toch eindelijk ineens wel lopen, en gewoon gelijk weer zoals altijd.. en weer gewoon ook goed rijden...
iemand enig idee?, schrok hier een beetje van namelijk. had dit een week geleden ook eens, maar niet zo zoals nu
gr
Mario
Link naar reactie
Delen op andere sites
32 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten