Berkii Geplaatst 27 mei, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 27 mei, 2013 EN de volgende MOD is dus zaterdag 2x passat 3c passat variant 105 pk naar 140 pk , van Hillwalker En passat Sedan 3c van mijn eigen 105 pk naar 140 pk wordt gechipt bij Vagtechniek neunen ik neem aan dat mede leden goede ervaring mee hebben . Mods tot nu toe Rns 510 B Xenon pilot proline dou kit Dagrijverlichting LED INSTRUMENTENPANNEEL PASSAT CC WIT DOTMATRIXX CHIPPEN ZATERDAG DAARNA R LINE GRILL DAARNA ZIT IK NOG TE DENKEN AAN ADAPTIEF CRUISECONTROL GROETJES .. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Hillwalker Geplaatst 27 mei, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 27 mei, 2013 Berkant, ik haak er maar even op in. Klopt, a.s. zaterdag is het zover..... de mijne wordt om 09:00 uur getuned, die van jou 1 a 1,5 uur later. Mijn vorige 3BG ging van 100PK naar 135PK, nu de 3C van 105PK naar 140PK, ik ben benieuwd naar het eind resultaat. Ik zal het op de Nederlandse wegen het vermogen niet altijd aanspreken, alleen bij inhalen. Ik laat het voornamelijk doen voor de auto vakanties naar Noorwegen, Dolomieten, Oostenrijk waar je met een volbepakte auto die haarspeldbochten moet nemen of andere stijle bergweggetjes. Wat zijn mods tot nu toe: - Chromen dakreling - RNS 510C - Navilock - Volledige LED binnenverlichting incl. kofferruimte - Gefolied glas - Windschermen rondom - Pasvorm rubbermatten met hoge rand, met een vanille geurtje erin (erg gemakkelijk schoon te houden) - Pasvorm rubberen mat in de kofferruimte - Philips DLR (8 leds versie) - Xenon 5000K (binnenkort terug naar 8000K) - Bumperbeschermer ter hoogte van kofferklep Nog gewenste Mods: - Motor tuning (deze zaterdag al!) - Highline grille - B7 stuur - 30mm verlaging - OPC weergave op RNS 510 - Voetverlichting - Sky line Mod - Skoda LED schijnwerpers Nou dan moet ie wel helemaal af zijn Groetjes, Edwin Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Berkii Geplaatst 27 mei, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 27 mei, 2013 O ja ik had ook LED voor binnen hahaha, ja zo heb ik nog veel wensen maar word te duur LIne assist bijv is ook cool in combi met auto,parkeren:D Trouwens je moet 6000k nemen is veel beter licht dan 8000k:D Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Schippersss Geplaatst 27 mei, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 27 mei, 2013 VAGtechniek is gewoon super, ben er met een maatje geweest voor zijn seat leon top sport TDI ARL beest van wagen geworden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bm-er Geplaatst 27 mei, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 27 mei, 2013 DAARNA ZIT IK NOG TE DENKEN AAN ADAPTIEF CRUISECONTROL Is dat niet alleen met automaat mogelijk? Ook hoor je wisselende berichten over de praktische bruikbaarheid van deze optie in het nederlandse verkeer waar iedereen eigenlijk te dicht op elkaar zit, zeker als er sprake is van (enige mate van) filevorming. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Hillwalker Geplaatst 27 mei, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 27 mei, 2013 Ja dan heeft naar mijn inziens geen zin, tenzij je buiten de spits rijdt, dan kan het ideaal zijn. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ids30postma Geplaatst 27 mei, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 27 mei, 2013 Ja dat klopt ACC is alleen mogelijk met een automaat, volgens Dreke, en je moet een ander ABS pomp hebben, de meeste passats hebben niet de juiste, en volgens mij moet je ook een ander stuurhuis hebben, ik wilde ook graag ACC, maar omdat alleen met automaat kan , heb ik het laten varen. gr ids Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Lucas Geplaatst 27 mei, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 27 mei, 2013 ACC kan wel met handbak maar is dan in de praktijk echt niet handig. Laatst met een Audi A4 gereden die dit had, en als je dan schakelt dan activeert de CC zich zelf weer na het op laten komen van de koppeling. Is het net niet.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Hillwalker Geplaatst 27 mei, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 27 mei, 2013 Inderdaad, en ik denk niet dat we alles moeten gaan automatiseren. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Lucas Geplaatst 27 mei, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 27 mei, 2013 Inderdaad, en ik denk niet dat we alles moeten gaan automatiseren. Ik vind automatisch schakelen toch wel prettig Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 redmiller Geplaatst 27 mei, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 27 mei, 2013 Ik laat het voornamelijk doen voor de auto vakanties naar Noorwegen, Dolomieten, Oostenrijk waar je met een volbepakte auto die haarspeldbochten moet nemen of andere stijle bergweggetjes. wat goed van je dat je gaat voor de veilige haarspeldbocht, haha! Ik probeer mijn vrouw te overtuigen met "de auto wordt er zuiniger van." Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Hillwalker Geplaatst 27 mei, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 27 mei, 2013 Ja voldoende vermogen is echt onmisbaar bij zulke stijle wegen. Alleen in Noorwegen had ik roodgloeiende remschijven bij het afdalen van de Trollstigen. Het beklimmen daarvan met de 3BG en 130PK is geen enkel probleem! Alleen het afdalen daarvan was echt een drama. Dit kwam omdat mijn voorligger bij het afdalen te langzaam reed, waardoor ik niet meer op de motor kon afremmen. Hierdoor werden mijn remschijven roodgloeiend en begonnen mijn remblokken te verglazen door de hitte; waardoor de remmende werking afnam. Het enige wat ik kon doen was onderweg even stoppen om meer afstand onderling te creeeren om zo het onnodig remmen te reduceren. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Berkii Geplaatst 28 mei, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 28 mei, 2013 DAARNA ZIT IK NOG TE DENKEN AAN ADAPTIEF CRUISECONTROL hier voor passat gehad die standaart met adaptief cc was wel lekker rijden zo Is dat niet alleen met automaat mogelijk? Ook hoor je wisselende berichten over de praktische bruikbaarheid van deze optie in het nederlandse verkeer waar iedereen eigenlijk te dicht op elkaar zit, zeker als er sprake is van (enige mate van) filevorming. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Berkii Geplaatst 30 mei, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 30 mei, 2013 Inderdaad, en ik denk niet dat we alles moeten gaan automatiseren. Ik vind automatisch schakelen toch wel prettig Trouwens lucas krijgen wij korting op het chippen van de 2 passats??? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Hillwalker Geplaatst 1 juni, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 1 juni, 2013 Helaas is het chippen bij mij niet gelukt omdat Lucas vaststelde dat er iets mis zou zijn met de Turbo. Ook kon hij teruglezen dat ik vorige week zondag een Noodloop had. Dus dat wordt t eerst het turbo probleem oplossen en dan terug naar Vag Techniek. Bij Berkant waren er geen motorproblemen gevonden en die is zeer tevreden met zijn VAG Techniek tuning. Gr. Edwin Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Diver Geplaatst 1 juni, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 1 juni, 2013 Helaas is het chippen bij mij niet gelukt omdat Lucas vaststelde dat er iets mis zou zijn met de Turbo. Ook kon hij teruglezen dat ik vorige week zondag een Noodloop had. Dus dat wordt t eerst het turbo probleem oplossen en dan terug naar Vag Techniek. Bij Berkant waren er geen motorproblemen gevonden en die is zeer tevreden mijn zijn VAG Techniek tuning. Gr. Edwin Jammer man, hoop dat de turbo niet veel geld gaat kosten. grt Jan Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Hillwalker Geplaatst 1 juni, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 1 juni, 2013 Hi Jan! Ja erg jammer, maar mijn auto valt nog onder de 3 maanden motorgarantie. Dus maandag neem ik contact op met de VAG dealer waar ie vandaan komt. In ieder geval heb ik een compleet nieuwe achterklep gekregen, nu jij nog! Gr. Edwin Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Berkii Geplaatst 1 juni, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 1 juni, 2013 Hoi hoi mijn auto is gechipt hij is lekker vlot in het begin dacht ik is die wel gechipt maar later merkte ik het verschil wel goed hij zit zo op 200 kmh hahha Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ozzy Geplaatst 1 juni, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 1 juni, 2013 En wat is de topsnelheid dan? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Berkii Geplaatst 1 juni, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 1 juni, 2013 Nee top niet gereden doe dat wel een keer in Duitsland Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Schippersss Geplaatst 1 juni, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 1 juni, 2013 Top! Geen uitdraai? Tegenwoordig bij vag techniek hebben ook een bank toch? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Hillwalker Geplaatst 1 juni, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 1 juni, 2013 Hi Dennis, Dat klopt, ze hebben bij VAG Techniek een Autodyn bank staan. Voor €50 extra kun je tijdens tunen bij hen op de bank en een uitdraai van krijgen. Het is inderdaad leuk om te zien wat het uiteindelijke behaalde vermogen is. Misschien ook handig om deze uitdraai mee te geven als je je auto verkoopt. Maar als mijn tuning vandaag door was gegaan, had ik er zelf geen gebruik van gemaakt. Ik geloof Lucas wel op z'n blauwe ogen dat ie voldoende vermogen levert na de tuning. Bij de tuning van mijn vorige 3BG (100>135PK) elders, had ik ook geen uitdraai opgevraagd. Ik was tevreden en momenteel rijd een familielid in mijn 3BG met 476.000km op de teller met nog dezelfde tuning erop. En die 135PK mis ik nu op mijn huidige 3C met 105PK En die 3BG rijd ook veel soepeler dan de 3C Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Berkii Geplaatst 1 juni, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 1 juni, 2013 Als ik een keet inde buurt ben dan laat ik een uitdraai maken Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Hillwalker Geplaatst 1 juni, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 1 juni, 2013 Hahahaha, toch maar wel Berkant? Gisteren vond je dat het niet nodig was hahaha Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Schippersss Geplaatst 1 juni, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 1 juni, 2013 Voor die 50 euro extra had ik het wel gedaan, toch leuk om te weten wat die nou precies doet, vind ik dan. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Hillwalker Geplaatst 1 juni, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 1 juni, 2013 Ja misschien laat ik het wel doen als mijn Turbo probleem is opgelost, want daarna ga ik terug naar VAG Techniek. Hopelijk kun ze het Turbo probleem nog onder de motorgarantie verhelpen (schoepenrad schoonmaken, of gehele turbo vervangen, of iets anders?) We gaan het zien.... Voor ruim €350 heb je weer een originele Garrett Turbo: http://www.ebay.de/itm/170835470171?ssP ... 1436.l2649 en voor €200 een nieuwe schoepenrad: http://www.ebay.de/itm/TURBOLADER-RUMPF ... 35bd7f588e Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Berkii
EN de volgende MOD is dus zaterdag 2x passat 3c
passat variant 105 pk naar 140 pk , van Hillwalker
En passat Sedan 3c van mijn eigen 105 pk naar 140 pk
wordt gechipt bij Vagtechniek neunen ik neem aan dat mede leden goede ervaring mee hebben .
Mods tot nu toe
Rns 510 B
Xenon pilot proline dou kit
Dagrijverlichting LED
INSTRUMENTENPANNEEL PASSAT CC WIT DOTMATRIXX
CHIPPEN ZATERDAG
DAARNA R LINE GRILL
DAARNA ZIT IK NOG TE DENKEN AAN ADAPTIEF CRUISECONTROL
GROETJES ..
Link naar reactie
Delen op andere sites
40 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten