Ga naar inhoud
  • 0

Chippen 2x passat 3c Zaterdag


Berkii

Vraag

EN de volgende MOD is dus zaterdag 2x passat 3c

passat variant 105 pk naar 140 pk , van Hillwalker

 

En passat Sedan 3c van mijn eigen 105 pk naar 140 pk

 

wordt gechipt bij Vagtechniek neunen ik neem aan dat mede leden goede ervaring mee hebben .

 

 

Mods tot nu toe

 

Rns 510 B

Xenon pilot proline dou kit

 

Dagrijverlichting LED

 

INSTRUMENTENPANNEEL PASSAT CC WIT DOTMATRIXX

 

CHIPPEN ZATERDAG

 

DAARNA R LINE GRILL

DAARNA ZIT IK NOG TE DENKEN AAN ADAPTIEF CRUISECONTROL

 

GROETJES ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Berkant, ik haak er maar even op in.

 

Klopt, a.s. zaterdag is het zover..... de mijne wordt om 09:00 uur getuned, die van jou 1 a 1,5 uur later.

 

Mijn vorige 3BG ging van 100PK naar 135PK, nu de 3C van 105PK naar 140PK, ik ben benieuwd naar het eind resultaat. Ik zal het op de Nederlandse wegen het vermogen niet altijd aanspreken, alleen bij inhalen. Ik laat het voornamelijk doen voor de auto vakanties naar Noorwegen, Dolomieten, Oostenrijk waar je met een volbepakte auto die haarspeldbochten moet nemen of andere stijle bergweggetjes.

 

Wat zijn mods tot nu toe:

 

- Chromen dakreling

- RNS 510C

- Navilock

- Volledige LED binnenverlichting incl. kofferruimte

- Gefolied glas

- Windschermen rondom

- Pasvorm rubbermatten met hoge rand, met een vanille geurtje erin (erg gemakkelijk schoon te houden)

- Pasvorm rubberen mat in de kofferruimte

- Philips DLR (8 leds versie)

- Xenon 5000K (binnenkort terug naar 8000K)

- Bumperbeschermer ter hoogte van kofferklep

 

Nog gewenste Mods:

 

- Motor tuning (deze zaterdag al!)

- Highline grille

- B7 stuur

- 30mm verlaging

- OPC weergave op RNS 510

- Voetverlichting

- Sky line Mod

- Skoda LED schijnwerpers

 

 

Nou dan moet ie wel helemaal af zijn :D

 

Groetjes,

Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
DAARNA ZIT IK NOG TE DENKEN AAN ADAPTIEF CRUISECONTROL

 

Is dat niet alleen met automaat mogelijk? Ook hoor je wisselende berichten over de praktische bruikbaarheid van deze optie in het nederlandse verkeer waar iedereen eigenlijk te dicht op elkaar zit, zeker als er sprake is van (enige mate van) filevorming.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja dat klopt ACC is alleen mogelijk met een automaat, volgens Dreke, en je moet een ander ABS pomp hebben, de meeste passats hebben niet de juiste, en volgens mij moet je ook een ander stuurhuis hebben, ik wilde ook graag ACC, maar omdat alleen met automaat kan , heb ik het laten varen.

 

gr ids

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ACC kan wel met handbak maar is dan in de praktijk echt niet handig. Laatst met een Audi A4 gereden die dit had, en als je dan schakelt dan activeert de CC zich zelf weer na het op laten komen van de koppeling. Is het net niet....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik laat het voornamelijk doen voor de auto vakanties naar Noorwegen, Dolomieten, Oostenrijk waar je met een volbepakte auto die haarspeldbochten moet nemen of andere stijle bergweggetjes.

 

 

:angel:

 

 

wat goed van je dat je gaat voor de veilige haarspeldbocht, haha! Ik probeer mijn vrouw te overtuigen met "de auto wordt er zuiniger van."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja voldoende vermogen is echt onmisbaar bij zulke stijle wegen. Alleen in Noorwegen had ik roodgloeiende remschijven bij het afdalen van de Trollstigen. Het beklimmen daarvan met de 3BG en 130PK is geen enkel probleem!

 

Alleen het afdalen daarvan was echt een drama. Dit kwam omdat mijn voorligger bij het afdalen te langzaam reed, waardoor ik niet meer op de motor kon afremmen.

Hierdoor werden mijn remschijven roodgloeiend en begonnen mijn remblokken te verglazen door de hitte; waardoor de remmende werking afnam. Het enige wat ik kon doen was onderweg even stoppen om meer afstand onderling te creeeren om zo het onnodig remmen te reduceren.

post-3382-1423828663,3308_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
DAARNA ZIT IK NOG TE DENKEN AAN ADAPTIEF CRUISECONTROL

 

hier voor passat gehad die standaart met adaptief cc was wel lekker rijden zo

 

Is dat niet alleen met automaat mogelijk? Ook hoor je wisselende berichten over de praktische bruikbaarheid van deze optie in het nederlandse verkeer waar iedereen eigenlijk te dicht op elkaar zit, zeker als er sprake is van (enige mate van) filevorming.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Helaas is het chippen bij mij niet gelukt :cry: omdat Lucas vaststelde dat er iets mis zou zijn met de Turbo. Ook kon hij teruglezen dat ik vorige week zondag een Noodloop had. Dus dat wordt t eerst het turbo probleem oplossen en dan terug naar Vag Techniek.

 

Bij Berkant waren er geen motorproblemen gevonden en die is zeer tevreden met zijn VAG Techniek tuning.

 

Gr. Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Helaas is het chippen bij mij niet gelukt :cry: omdat Lucas vaststelde dat er iets mis zou zijn met de Turbo. Ook kon hij teruglezen dat ik vorige week zondag een Noodloop had. Dus dat wordt t eerst het turbo probleem oplossen en dan terug naar Vag Techniek.

 

Bij Berkant waren er geen motorproblemen gevonden en die is zeer tevreden mijn zijn VAG Techniek tuning.

 

Gr. Edwin

Jammer man, hoop dat de turbo niet veel geld gaat kosten.

 

grt Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hi Dennis,

 

Dat klopt, ze hebben bij VAG Techniek een Autodyn bank staan. Voor €50 extra kun je tijdens tunen bij hen op de bank en een uitdraai van krijgen.

 

Het is inderdaad leuk om te zien wat het uiteindelijke behaalde vermogen is. Misschien ook handig om deze uitdraai mee te geven als je je auto verkoopt.

Maar als mijn tuning vandaag door was gegaan, had ik er zelf geen gebruik van gemaakt. Ik geloof Lucas wel op z'n blauwe ogen :D dat ie voldoende vermogen levert na de tuning. Bij de tuning van mijn vorige 3BG (100>135PK) elders, had ik ook geen uitdraai opgevraagd. Ik was tevreden en momenteel rijd een familielid in mijn 3BG met 476.000km op de teller met nog dezelfde tuning erop.

 

En die 135PK mis ik nu op mijn huidige 3C met 105PK :( En die 3BG rijd ook veel soepeler dan de 3C

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja misschien laat ik het wel doen als mijn Turbo probleem is opgelost, want daarna ga ik terug naar VAG Techniek.

 

Hopelijk kun ze het Turbo probleem nog onder de motorgarantie verhelpen (schoepenrad schoonmaken, of gehele turbo vervangen, of iets anders?) We gaan het zien....

 

Voor ruim €350 heb je weer een originele Garrett Turbo:

 

http://www.ebay.de/itm/170835470171?ssP ... 1436.l2649

 

en voor €200 een nieuwe schoepenrad:

 

http://www.ebay.de/itm/TURBOLADER-RUMPF ... 35bd7f588e

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden