Ga naar inhoud
  • 0

Emden rit/planken en effect op long-life beurt


oele

Vraag

Het verbruik van de terug rit uit Emden was nogal aan de hoge kant, dat neem ik voor lief.

Maar wat me pas echt tegen valt, na een ritje planken, is het effect van de invloed op long-life service afstand.

De mijne heeft een week voor Emden een beurt gehad.

Maar nu geeft bc aan dat ik nog maar 19k kan rijden tot de volgende beurt! :shock:

Dus na ca 2000Km rijden, is er 11k van de 'beurt afstand' af!!!

Want 30k is uiterlijke norm.

Normaal haal ik ca 24k met een long life beurt, ik rij meestal aardig door, maar nu gaat het hard!!

Of is het een variabel getal, wat bij stelt bij minder extreem rijden rijden?

Is dit prognose van afgelopen gebruik, gaat het dan minder hard aftellen bij normaal rijden of zo?!?

Kan me niet voorstellen dat 30-45 min planken 11k van de afstand er af haalt, want zo zou ik 12x per jaar beurt moeten geven.

Hoe variabel is dat getal nou eigenlijk????

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik plank de mijne regelmatig om het grote land van onze buren te doorkruisen en bij mij is het servicelampje nog nooit voor 20k gaan branden. Misschien gaat het in het begin hard en wordt het daarna gecorrigeerd? Hoe kun je de nog af te leggen afstand eigenlijk zien? Ik zie alleen wat als de servicemelding al actief is en je die melding krijgt bij het starten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens Eric kan 'ie dus onder de 20k uitkomen. Heb dat zelf nog nooit gezien maar ik rij ook genoeg door NL en België en dan staat de auto met 130 op de cc. Dat zorgt er bij mij voor dat ik ook meestal ergens tussen 20-23k een melding krijg. Daarvan heb ik dan zo'n 5k in Duitsland gereden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden