Ga naar inhoud
  • 0

DSG 7 schakelt slecht, wat te doen?


Hauptman1

Vraag

Heren ik ben nieuw hier en heb geen verstand van motoren en schakelbakken vandaar mijn vraag.

 

Mijn Passat met DSG 7 bak schakelt niet echt lekker, als je bij het stoplicht optrekt slipt de koppeing vaak en kom je regelmatig met met ruk vanuit stilstand op gang. Ook hapert hij in D4 naar D5, je denkt hij schakelt maar de toerenteller vliegt op en neer en dan uit eindelijk veel te laat komt hij in zijn 5. Over de gehele range van versnellingen schakelt hij best vaak met schokken wat volgens mij niet de bedoeling is van een DSG bak. Elke keer als ik het gas intrap twijfelt de auto, zal ik wel zal ik niet.

 

Wat kan ik hier aan laten doen? Motor chippen of DSg software aan laten passen?

 

Zag dat TVS hier niet echt geliefd is en dat JD een zeer betrouwbare performer is. Doet JD wat TVS beloofd voor de DSG 7???

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

idd, eerst naar de dealer. problemen met de bak kunnen uit verschillende oorzaken komen. dus begin bij de dealer want er zijn onder tussen meerdere updates voor de bak.

En heel belangrijk ga rijden met een monteur. ken zelf een geval waar de garage de dsg bak de schuld gaf en de vw dealer na een test rit wat heeft veranderd met de bougies ivm met misfires.

Klacht was veel schokken en bijna in ieder versnelling. na de reparatie c.q. aanpassing was dit weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ben bij de dealer geweest, auto moet nieuwe koppelingsplaten en drukgroep kosten a 1150,- incl. korting.

 

Mag een Passat 1.4 TSI DSG7 met nog geen 90.000 km op de teller nou al een kapotte bak hebben?

Ik heb hem gekocht bij Van Mossel in Tilburg in oktober 2012 en heb er nog geen 5000 km mee gereden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

zou niet mogen, maar kan gebeuren.. je weet niet wat de vorige bestuurder heeft gedaan.

Vooral rijden in te hoge versnelling is funest. (bv als je 50 rijdt in zijn 6 en dan versnellen naar 55-60. Want dat gaat de dsg doen door het zelflerende systeem en een zuinige rijder!!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee geen bovag garantie. Gekocht bij 1 van de grootste volkswagen dealers van Nederland, dan mag je er toch van uit gaan dat alles perfect in orde is en dat ik zeker een jaar kostenvrij kan rondrijden.

 

Denk dat als hij gemaakt is ik maar altijd in de S stand ga rijden, rijdt minder zuinig maar de boel blijft denk ik wel langer heel.

 

Zou dit euvel niet al bekend zijn geweest bij de dealer, kan toch niet zomaar binnen 5 maanden gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Viel de auto toen niet in de voorkeurselectie? Ik neem aan dat je toch ook een behoorlijk bedrag voor de auto betaald hebt. Garantie lijkt me dan toch wel handig wanneer je veel geld uitgeeft (of een garantie-verzekering als NSA of zo?). Misschien kun je toch eens een gesprek plannen met de verkopende dealer. Wellicht wil men je toch tegemoet komen. Een goed en constructief gesprek, en zeker met de weinige km's die je ermee gereden hebt na aanschaf, moet toch wel iets mogelijk maken. Althans, zo is mijn ervaring. Dus niet meteen op verdacht gaan en beschuldigend wijzen, maar eerst eens een gesprek aanvragen en vrijblijvend zien wat er mogelijk is. Topdown hoog van de toren blazen lost zeker niets op...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

BOVAG is 6maanden garantie op de aandrijflijn, laat je dus niet zomaar afschepen.

 

Ik vind het sowiezo vreemd dat ze meteen roepen koppelingsplaten 2M vliegwiel..

 

Er zijn wel problemen bekend, 'Er is een gemodificeerde koppeling beschikbaar voor uw auto'

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ben bij de dealer geweest, auto moet nieuwe koppelingsplaten en drukgroep kosten a 1150,- incl. korting.

 

Mag een Passat 1.4 TSI DSG7 met nog geen 90.000 km op de teller nou al een kapotte bak hebben?

Ik heb hem gekocht bij Van Mossel in Tilburg in oktober 2012 en heb er nog geen 5000 km mee gereden.

 

 

Dat zijn in mijn ogen de grootste clown's, vandaag nog langsgeweest ivm mijn stuurkolom module begon weer kuren te geven. In juli was die vervangen bij van mossel in waalwijk, maar ik had geen tijd om naar waalwijk te rijden dacht dat ik in tilburg ook terecht kon. En hun beweerde dat ze alleen 3 zekeringen moesten vervangen en bam rekening van €600.... Dus dat ik alweer opnieuw een stuurkolom module kon gaan monteren.

 

Succes met je herstel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat weet ik niet, ik lees alleen wat voor wat via het WWW opgesnort is door mij, er waren er een aantal met gelijkwaardige problemen waarvoor er een 'gemodificeerde koppeling' beschikbaar was.

Het kan dus zijn dat er met bepaalde chassisnummers iets te verbeteren valt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden