geani Geplaatst 3 maart, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 3 maart, 2013 deze vraag zal misschien rapper te beantwoorden zijn door de r36 gebruikers op dit forum. ik vroeg me af wat het echte verbruik is van deze wagen. gemengd rijden, wat sportief en normaal. misschien hoeveel km per tank je kan rijden want op internet spreken de websites elkander wat tegen en weet je tenslotte nog geen bal Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fai Geplaatst 3 maart, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 3 maart, 2013 1 L op 9km a 11km met DSG bak Gr Fai Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bootje_Ronald Geplaatst 3 maart, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 3 maart, 2013 Met de 3.2 reed ik 1:12...Zal niet zoveel schelen denk ik. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ozzy Geplaatst 3 maart, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 3 maart, 2013 http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
PassatMotion Geplaatst 3 maart, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 3 maart, 2013 1 L op 9km a 11km met DSG bak Gr Fai Ik 0.5 a 0.6L op 10km R36 Diesel . . . 'k hoor er weer niet bij zeker Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
geani Geplaatst 3 maart, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 3 maart, 2013 Naar verbruik heb ik eigenlijk nog nooit gekeken eerlijk gezegd Ik veronderstel dat 1 op 12 dus wil zeggen als ge 60 liter tankt je dus in feiten 60 x 12 moet doen = 720km met die tank? Is dit correct? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Upseel Geplaatst 3 maart, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 3 maart, 2013 Jep, ofwel 1 op 12 is 1 liter per 12km, dus 100/12=8,33333333 l/100km Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
®win Geplaatst 3 maart, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 3 maart, 2013 http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswagen/456-Passat.html?fueltype=2&exactmodel=R36&powerunit=2 Daar is het zuinigste 1 liter op 9,58 km. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bootje_Ronald Geplaatst 3 maart, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 3 maart, 2013 Zit 70L tank in, dus gooi die laatste 10 liter er ook bij... Met kou is het verbruik wat hoger, en wat accelereren drukt het gemiddelde snel... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
-=mYst=- Geplaatst 4 maart, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 4 maart, 2013 hoe zeggen ze dat weer? "if you have to ask... you probably can't afford it" ? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
-=mYst=- Geplaatst 4 maart, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 4 maart, 2013 1 L op 9km a 11km met DSG bak Gr Fai Ik 0.5 a 0.6L op 10km R36 Diesel . . . 'k hoor er weer niet bij zeker en hoe is de verhouding qua acceleratie? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
geani Geplaatst 4 maart, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 4 maart, 2013 Hier nog nooit van dat spreekwoord gehoord Het is gewoon dat je vaak niet alles kan geloven wat op internet staat. Van mijn huidige passat klopte daar ook niets van. Het was eigenlijk meer uit interesse. Tanken moet je sowieso. Of het nu diesel is of benzine. Ik wou gewoon niet dat het extreem duurder ging worden dan wat ik nu verbruik Maar naar wat ik hoor valt dit uiteindelijk nog wel mee hoe zeggen ze dat weer? "if you have to ask... you probably can't afford it" ? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
TinusTG Geplaatst 4 maart, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 4 maart, 2013 Met de 3.2 reed ik 1:12...Zal niet zoveel schelen denk ik. dan reed je heel rustig denk ik.. ik haal dat echt niet met mijn 2.0 TFSI.. en ik scheur echt niet zo veel.. meestal schakelen bij 3000 en over het algemeen 70-80 wegen.. 1 op 10 is toch wel de max.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
San_TFSI Geplaatst 4 maart, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 4 maart, 2013 Met de 3.2 reed ik 1:12...Zal niet zoveel schelen denk ik. dan reed je heel rustig denk ik.. ik haal dat echt niet met mijn 2.0 TFSI.. en ik scheur echt niet zo veel.. meestal schakelen bij 3000 en over het algemeen 70-80 wegen.. 1 op 10 is toch wel de max.. Wij met onze 2.0 TFSI tussen 1:10 en 1:12, en als je pittig rijdt en korte stukjes zal 1:9 ook geen kunst zijn. 1:12 in de zomer bij rustig rijden. Gemiddeld zitten wij eerder rond de 1:10 dan 1:12, maar ligt maar net aan het gebruik. Maar wat TinusTG zegt, 1:10 bij 70-80 wegen dat herken ik niet, want daar zouden wij wel 1:12 halen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
TinusTG Geplaatst 4 maart, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 4 maart, 2013 Met de 3.2 reed ik 1:12...Zal niet zoveel schelen denk ik. dan reed je heel rustig denk ik.. ik haal dat echt niet met mijn 2.0 TFSI.. en ik scheur echt niet zo veel.. meestal schakelen bij 3000 en over het algemeen 70-80 wegen.. 1 op 10 is toch wel de max.. Wij met onze 2.0 TFSI tussen 1:10 en 1:12, en als je pittig rijdt en korte stukjes zal 1:9 ook geen kunst zijn. 1:12 in de zomer bij rustig rijden. Gemiddeld zitten wij eerder rond de 1:10 dan 1:12, maar ligt maar net aan het gebruik. Maar wat TinusTG zegt, 1:10 bij 70-80 wegen dat herken ik niet, want daar zouden wij wel 1:12 halen. Ik heb het over een gemiddelde he.. 80-120 rijden in z'n 6 op de cruise dan haalt ie ook 1 op 12/13. Gemiddeld de stad incl 70/80 stukken ongeveer 1 op 10. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
passat b6 marko Geplaatst 4 maart, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 4 maart, 2013 Met de 3.2 reed ik 1:12...Zal niet zoveel schelen denk ik. dan reed je heel rustig denk ik.. ik haal dat echt niet met mijn 2.0 TFSI.. en ik scheur echt niet zo veel.. meestal schakelen bij 3000 en over het algemeen 70-80 wegen.. 1 op 10 is toch wel de max.. Wij met onze 2.0 TFSI tussen 1:10 en 1:12, en als je pittig rijdt en korte stukjes zal 1:9 ook geen kunst zijn. 1:12 in de zomer bij rustig rijden. Gemiddeld zitten wij eerder rond de 1:10 dan 1:12, maar ligt maar net aan het gebruik. Maar wat TinusTG zegt, 1:10 bij 70-80 wegen dat herken ik niet, want daar zouden wij wel 1:12 halen. Ik met mijn 2.0 fsi kom ook niet in de buurt van 1:12 was het maar zo'n feest gelukkig woon ik in de buurt van belgie en kan lekker voordelig euro 98 tanken Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
TinusTG Geplaatst 4 maart, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 4 maart, 2013 Ik met mijn 2.0 fsi kom ook niet in de buurt van 1:12 was het maar zo'n feest gelukkig woon ik in de buurt van belgie en kan lekker voordelig euro 98 tanken hahaha dat doen wij ook.. neem altijd twee jerrycans mee van 40 liter.. scheelt weer een keer rijden.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
passat b6 marko Geplaatst 4 maart, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 4 maart, 2013 Ik woon maar 2 km voor de grens, dus ik ben der zo en nu Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bootje_Ronald Geplaatst 4 maart, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 4 maart, 2013 Alle geblazen turboblokjes moeten veel harden werken dan een atmosferisch zwaarder blok wat staat te zuchten...Dat drukt het verbruik aanzienlijk. Gaf ik met de 3.2 ns leuk gas, ging 'ie gerust naar 1 op 5. De huidige GTI haalt max 1 op 11, en dan moet ik rustig rijden. Bij normaal gebruik is 1 op 10 echt de max... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 4 maart, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 4 maart, 2013 alsof je een R36 koopt om zuinig te rijden... je kunt altijd nog een gastank plaatsen dan Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
®win Geplaatst 4 maart, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 4 maart, 2013 alsof je een R36 koopt om zuinig te rijden... je kunt altijd nog een gastank plaatsen dan Gaat 'ie nog onzuiniger rijden .... Heb 7 jaar met een 2.8 V6 op LPG gereden. Vakanties met de caravan erachter reed hij 1 op 4, in dagelijks gebruik tussen 1 op 5,5 en 1 op 6. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 4 maart, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 4 maart, 2013 Bij de huidige gastanks maakt dat niks meer uit heb ik mij laten vertellen... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
ATS Geplaatst 5 maart, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 5 maart, 2013 klopt, mijn vorige wagen had af fabriek lpg en daar was het verschil tussen de 1 en 5% maar denk dat Ronald het goed verwordt een fsi en tfsi zijn in verbruik en koppel niet te vergelijken. vandaar ook het down size van de motoren met turbo. Zelf geloof ik dat een 3.2 liter blok toch veel meer aan kan en veel ouder zal worden. alles loopt wat rustiger. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
R36 Geplaatst 9 maart, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 9 maart, 2013 Let eigenlijk nooit op het verbruik weet alleen dat ik altijd minstens RON 98 moet tanken om de motor soepel te laten lopen. Er gaat ruim 60l per keer in. Gezien dit topic heb ik zojuist eens gekeken in de boordcomputer, gemiddeld over 6000km verbruik ik 1l RON98 per 9,5km. Dit komt aardig overeen met de waarde aan de pomp: ruim 60 liter voor 600km. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
San_TFSI Geplaatst 10 maart, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 10 maart, 2013 Bij de huidige gastanks maakt dat niks meer uit heb ik mij laten vertellen... de verbrandingswaarde van een liter gas is lager dan van benzine, dus het verbruik zal altijd hoger zijn.... Je merkt het verschil tussen gas en benzine niet meer bij het rijden, met een moderne installatie. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten