Ga naar inhoud

R36 verbruik


geani

Aanbevolen berichten

deze vraag zal misschien rapper te beantwoorden zijn door de r36 gebruikers op dit forum.

 

ik vroeg me af wat het echte verbruik is van deze wagen. gemengd rijden, wat sportief en normaal.

misschien hoeveel km per tank je kan rijden

 

 

want op internet spreken de websites elkander wat tegen en weet je tenslotte nog geen bal :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar verbruik heb ik eigenlijk nog nooit gekeken eerlijk gezegd :)

Ik veronderstel dat 1 op 12 dus wil zeggen als ge 60 liter tankt je dus in feiten 60 x 12 moet doen = 720km met die tank?

 

Is dit correct?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier nog nooit van dat spreekwoord gehoord :)

 

Het is gewoon dat je vaak niet alles kan geloven wat op internet staat. Van mijn huidige passat klopte daar ook niets van.

 

Het was eigenlijk meer uit interesse.

Tanken moet je sowieso. Of het nu diesel is of benzine.

Ik wou gewoon niet dat het extreem duurder ging worden dan wat ik nu verbruik

 

Maar naar wat ik hoor valt dit uiteindelijk nog wel mee

 

hoe zeggen ze dat weer? "if you have to ask... you probably can't afford it" ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de 3.2 reed ik 1:12...Zal niet zoveel schelen denk ik.

 

dan reed je heel rustig denk ik.. ik haal dat echt niet met mijn 2.0 TFSI.. en ik scheur echt niet zo veel.. meestal schakelen bij 3000 en over het algemeen 70-80 wegen.. 1 op 10 is toch wel de max..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de 3.2 reed ik 1:12...Zal niet zoveel schelen denk ik.

 

dan reed je heel rustig denk ik.. ik haal dat echt niet met mijn 2.0 TFSI.. en ik scheur echt niet zo veel.. meestal schakelen bij 3000 en over het algemeen 70-80 wegen.. 1 op 10 is toch wel de max..

Wij met onze 2.0 TFSI tussen 1:10 en 1:12, en als je pittig rijdt en korte stukjes zal 1:9 ook geen kunst zijn.

1:12 in de zomer bij rustig rijden.

Gemiddeld zitten wij eerder rond de 1:10 dan 1:12, maar ligt maar net aan het gebruik.

 

Maar wat TinusTG zegt, 1:10 bij 70-80 wegen dat herken ik niet, want daar zouden wij wel 1:12 halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de 3.2 reed ik 1:12...Zal niet zoveel schelen denk ik.

 

dan reed je heel rustig denk ik.. ik haal dat echt niet met mijn 2.0 TFSI.. en ik scheur echt niet zo veel.. meestal schakelen bij 3000 en over het algemeen 70-80 wegen.. 1 op 10 is toch wel de max..

Wij met onze 2.0 TFSI tussen 1:10 en 1:12, en als je pittig rijdt en korte stukjes zal 1:9 ook geen kunst zijn.

1:12 in de zomer bij rustig rijden.

Gemiddeld zitten wij eerder rond de 1:10 dan 1:12, maar ligt maar net aan het gebruik.

 

Maar wat TinusTG zegt, 1:10 bij 70-80 wegen dat herken ik niet, want daar zouden wij wel 1:12 halen.

 

Ik heb het over een gemiddelde he.. 80-120 rijden in z'n 6 op de cruise dan haalt ie ook 1 op 12/13. Gemiddeld de stad incl 70/80 stukken ongeveer 1 op 10.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de 3.2 reed ik 1:12...Zal niet zoveel schelen denk ik.

 

dan reed je heel rustig denk ik.. ik haal dat echt niet met mijn 2.0 TFSI.. en ik scheur echt niet zo veel.. meestal schakelen bij 3000 en over het algemeen 70-80 wegen.. 1 op 10 is toch wel de max..

Wij met onze 2.0 TFSI tussen 1:10 en 1:12, en als je pittig rijdt en korte stukjes zal 1:9 ook geen kunst zijn.

1:12 in de zomer bij rustig rijden.

Gemiddeld zitten wij eerder rond de 1:10 dan 1:12, maar ligt maar net aan het gebruik.

 

Maar wat TinusTG zegt, 1:10 bij 70-80 wegen dat herken ik niet, want daar zouden wij wel 1:12 halen.

 

Ik met mijn 2.0 fsi kom ook niet in de buurt van 1:12 was het maar zo'n feest :lol: gelukkig woon ik in de buurt van belgie en kan lekker voordelig euro 98 tanken :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik met mijn 2.0 fsi kom ook niet in de buurt van 1:12 was het maar zo'n feest :lol: gelukkig woon ik in de buurt van belgie en kan lekker voordelig euro 98 tanken :D

 

hahaha dat doen wij ook.. neem altijd twee jerrycans mee van 40 liter.. scheelt weer een keer rijden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle geblazen turboblokjes moeten veel harden werken dan een atmosferisch zwaarder blok wat staat te zuchten...Dat drukt het verbruik aanzienlijk. Gaf ik met de 3.2 ns leuk gas, ging 'ie gerust naar 1 op 5. De huidige GTI haalt max 1 op 11, en dan moet ik rustig rijden. Bij normaal gebruik is 1 op 10 echt de max...

Link naar reactie
Delen op andere sites

alsof je een R36 koopt om zuinig te rijden... je kunt altijd nog een gastank plaatsen dan :D

 

Gaat 'ie nog onzuiniger rijden ....

 

Heb 7 jaar met een 2.8 V6 op LPG gereden. Vakanties met de caravan erachter reed hij 1 op 4, in dagelijks gebruik tussen 1 op 5,5 en 1 op 6.

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt, mijn vorige wagen had af fabriek lpg en daar was het verschil tussen de 1 en 5%

maar denk dat Ronald het goed verwordt een fsi en tfsi zijn in verbruik en koppel niet te vergelijken. vandaar ook het down size van de motoren met turbo.

Zelf geloof ik dat een 3.2 liter blok toch veel meer aan kan en veel ouder zal worden. alles loopt wat rustiger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Let eigenlijk nooit op het verbruik weet alleen dat ik altijd minstens RON 98 moet tanken om de motor soepel te laten lopen. Er gaat ruim 60l per keer in. Gezien dit topic heb ik zojuist eens gekeken in de boordcomputer, gemiddeld over 6000km verbruik ik 1l RON98 per 9,5km. Dit komt aardig overeen met de waarde aan de pomp: ruim 60 liter voor 600km.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de huidige gastanks maakt dat niks meer uit heb ik mij laten vertellen...

 

de verbrandingswaarde van een liter gas is lager dan van benzine, dus het verbruik zal altijd hoger zijn....

Je merkt het verschil tussen gas en benzine niet meer bij het rijden, met een moderne installatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden