Ga naar inhoud

R36 verbruik


geani

Aanbevolen berichten

De mijne heeft twee bussen en 400cc meer, maar is zeer gevoelig voor de stemming van de gebruiker.

Relaxed, op de snelweg, cruise aan op 120Km/u. is 1op 12 haalbaar. Gehaast, op locale wegen boenderen lukt 1op 6 ook

Zal bij een R36 niet veel anders zijn. Het ligt dus geheel aan je rechtervoet.

Maar vind je het heel belangrijk wat de auto verbruikt, koop dan liever een BlueMotion.

Iedere 5-of meer cilinder zal nooit en tennimmer een zuinigheidswonder worden. Maar, in mijn bescheiden optiek, krijg je dit in volle teugen terug aan rijbeleving en motorgeluid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Belangrijk vind ik het niet wat hij verbruikt, dit was gewoon wat interesse.

Plezier zal ik er alleszins wel mee beleven :) geluid is super alleszins

 

De mijne heeft twee bussen en 400cc meer, maar is zeer gevoelig voor de stemming van de gebruiker.

Relaxed, op de snelweg, cruise aan op 120Km/u. is 1op 12 haalbaar. Gehaast, op locale wegen boenderen lukt 1op 6 ook

Zal bij een R36 niet veel anders zijn. Het ligt dus geheel aan je rechtervoet.

Maar vind je het heel belangrijk wat de auto verbruikt, koop dan liever een BlueMotion.

Iedere 5-of meer cilinder zal nooit en tennimmer een zuinigheidswonder worden. Maar, in mijn bescheiden optiek, krijg je dit in volle teugen terug aan rijbeleving en motorgeluid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

gemiddeld over 6000km verbruik ik 1l RON98 per 9,5km.

Eigenlijk valt me dat nog mee.

Eos van de vrouw met 2.0FSI met slechts 150pk doet het amper beter gemiddeld.

Maar ze rijdt niet veel grote weg, maar jij ook niet volgens mij.

 

Uit Top gear test met een prius op volle snelheid over een baan en een 911 die daar achteraan reed, is bewezen dat alles in 'de voet' zit. 911 was zuiniger namelijk. :wink:

En Top gear is pure, zuivere wetenschap, dus geen discussie mogelijk hier over. :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat was geen 911, maar 'n M3 ;) (ja, dat weet ik zeker lol... ik ken zowat elke aflevering van topgear sinds 2002 uit mijn hoofd en heb nog maar drie keer 'n aflevering niet live op zondagavond gezien)

 

 

van die drie onfortuinlijke gebeurtenissen waren er twee dat ik in 't ziekenhuis lag en één keer (afgelopen zondag) omdat ik toen onderweg trug naar huis was, komende van londen (lijkt me dat ik een aanvaardbaar excuus heb voor deze wantoestanden :mrgreen: )

 

Je moet die "test" overigens wel ff relativeren he... Die prius moest alles trekken wat het ding trekken kon en die m3 moest 'm maar gewoon volgen dus dat M3 blok zat gewoon 'n rondje lang uit zijn neus te vreten terwijl die prius afgebeuld werd van 't kan niet meer en dan kan je dus inderdaad wel aan dergelijke vergelijkingscijfers komen.

 

Persoonlijk was ik bij die aflevering aan 't hopen dat na de test er ineens "per ongeluk" zo 'n vleugelpiano of caravan op die prius zou vallen, maar helaas (wss hadden ze die nog nodig voor menig te komen morris Marina's :P )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet die "test" overigens wel ff relativeren he... Die prius moest alles trekken wat het ding trekken kon en die m3 moest 'm maar gewoon volgen dus dat M3 blok zat gewoon 'n rondje lang uit zijn neus te vreten terwijl die prius afgebeuld werd van 't kan niet meer en dan kan je dus inderdaad wel aan dergelijke vergelijkingscijfers komen.

 

)

Maar dat is wat er ook gebeurt door de Priusridders op de snelweg.. die auto's worden voor 95% alleen geleased omdat er geen bijtelling op zit..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet die "test" overigens wel ff relativeren he... Die prius moest alles trekken wat het ding trekken kon en die m3 moest 'm maar gewoon volgen dus dat M3 blok zat gewoon 'n rondje lang uit zijn neus te vreten terwijl die prius afgebeuld werd van 't kan niet meer en dan kan je dus inderdaad wel aan dergelijke vergelijkingscijfers komen.

 

)

Maar dat is wat er ook gebeurt door de Priusridders op de snelweg.. die auto's worden voor 95% alleen geleased omdat er geen bijtelling op zit..

En dan denken ze dat ze met de grote jongens mee kunnen komen, terwijl ze alleen maar in de weg rijden.... :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan denken ze dat ze met de grote jongens mee kunnen komen, terwijl ze alleen maar in de weg rijden.... :D

Ja precies, op weg naar Emden had ik ook zo'n kippehok voor me. Het enige wat ik dacht was: move over!

 

Ik heb het al eerder gemeld, maar ook wel eens zo'n hok als vervangende auto gehad, ding rijdt 1 op 10. Nou, daar is weinig milieuvriendelijks aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan denken ze dat ze met de grote jongens mee kunnen komen, terwijl ze alleen maar in de weg rijden.... :D

 

Dat word ook door de marketing in de hand gewerkt... Termen als "200 Pk in de DS5 Hybride" (Wél een mooie auto, trouwens) in de reklame. Natuurlijk, als je de waardes van beide motoren (electro & benzine) bij elkaar optelt, kom je op 200Pk. Ben alleen benieuw als je zo'n SRV auto op de rollerbank zet welke waardes werkelijk op de weg komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden