-=mYst=- Geplaatst 19 januari, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 19 januari, 2013 http://www.autoblog.nl/ford-en-volkswag ... ekettingen blijkbaar toch niet zo 'n goeie ervaringen mee 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
antonio Geplaatst 19 januari, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 19 januari, 2013 En het vervangen kost een kapitaal. 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
niels@passat3c Geplaatst 19 januari, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 19 januari, 2013 Er gaan er ier veel zich zorgen beginnen maken die nu met ketting rijden...... Ben ik blij dat ik een riempje heb 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ozzy Geplaatst 19 januari, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 19 januari, 2013 Achja... ze hebben tegenwoordig d-riems die 210k (CR TDI 2010+) of 300k (de laatste gebouwde TSI) meegaan dus dan is zo'n ketting eigenlijk overbodig. 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fai Geplaatst 19 januari, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 19 januari, 2013 Vroeger’ waren kettingen beter omdat je die (bijna) nooit hoeft te vervangen. kijk ik heb nog de 1e ketting van VR6 blok uit 1997 erop zitten in mijn Sharan en die staat nu op 210456 km en hij loopt als een klokje nog. en nu zijn auto's met kettingen die haalden niet mee zo veel Km er mee en de kost ervan heel veel euro's beetje jammer van vw dat het zo gaat messen op de kosten op jagen Gr Fai 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
AutoKennerNL Geplaatst 20 januari, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 20 januari, 2013 Beetje onzin verhaal. Een riem kan evengoed knappen als die te lang wordt gebruikt. Maar een riem is gewoon goedkoper en dat is waarom VW zich daarop gaat richten. 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
rossi Geplaatst 21 januari, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 21 januari, 2013 En het vervangen kost een kapitaal. kost inderdaad eengodsvermogen,maar ik wilde de passat nog lang niet kwijt 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
PassatMotion Geplaatst 21 januari, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 21 januari, 2013 Beetje onzin verhaal. Een riem kan evengoed knappen als die te lang wordt gebruikt. Maar een riem is gewoon goedkoper en dat is waarom VW zich daarop gaat richten. + VW en andere merken proberen terug meer geld in het laatje te krijgen door de klanten distributieriemen te laten vervangen. Een riem ca 150dkm en een ketting na 300d nog niet dan maakt de autoindustrie verlies t.g.o een riem. Riem is dan al 2x vervangen soms al 3x en tel daar de rest van onderdelen dan hebben de klanten met riem al +- 2100euro uitgeven voor 3x riem vervangen. En vaak zegt de garage vervangen op 120d i.p.v 150dkm voor de zekerheid, dus kassa ,kassa. 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bootje_Ronald Geplaatst 22 januari, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 22 januari, 2013 Ketting probleem is toch wel aanzienlijk, zeker bij de 1.2's en 1.4's. Ook ik was de Sjaak met de 3.2V6. Stond toen op 56k! Te idioot voor woorden. Vandaar dat ik voor de zekerheid bij de Wolf een lange garantieperiode heb afgesloten. Geen zin in gezeur... 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vdub Geplaatst 26 januari, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 26 januari, 2013 Ik denk dat het niks met geld in een laatje te maken heeft.. een ketting ZOU levenslang moeten zijn.. helaas bleek dat niet.. Daarom nu gewoon terug naar de riem. 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
PeterB69 Geplaatst 22 juni, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 22 juni, 2014 mijn ouders rijden een Golf Plus 1,2 TSI uit 2011, ook hier is de ketting preventief vervangen onder garantie met slechts 13.000 km op de klok 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Robokees Geplaatst 23 juni, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 23 juni, 2014 Kettingen of riemen blijft altijd een probleem! voorheen geen van beide maar tandwielen maar daar zit het nadeel aan dat die teveel wrijving dus vermogensverlies veroorzaken. Plus een bijkomend punt maakt de motor zwaarder! 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Lucas Geplaatst 23 juni, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 23 juni, 2014 Ik denk dat het niks met geld in een laatje te maken heeft.. een ketting ZOU levenslang moeten zijn.. helaas bleek dat niet..Daarom nu gewoon terug naar de riem. Idd, de intervallen zijn nu zo lang dat ze straks bij de dealer niet meer weten hoe het moet 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.