Ga naar inhoud

YES de site draait weer


Diver

Aanbevolen berichten

site offline , hebben we niks van gemerkt hier :mrgreen:

dan maar overbodige posts gewist en wat opgeruimd , en wat gespamd onder elkaar , het is toch een deel van je leven geworden hoor , ik heb jullie natuurlijk allemaal gemist :cry::cry::cry:

 

 

Wel met zo vikan zachte ovalen autowasborstel :?: ( overbodige posts gewist en wat opgeruimd ) guy

 

49-93-large.jpg

 

:mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig alles doet het weer. ik was al bang dat ik vanavond alweer naar de kroeg moest voor de sociale contacten maar we zijn er weer.

Wel op de andere computert want de eerste heeft een voedingsprobleem of moederbord probleem welke meneer Dell (hopenlijk) gaat oplossen.

@Matthijs: Heeft het toevallig te maken met het feit dat ik de full-member donatie nog niet heb overgemaakt??

Link naar reactie
Delen op andere sites

gelukkig weer online,maar kan het zijn dat ik wat mis.

Als ik normaal op deze site kom dan kan ik altijd via portaal navigeren maar dat mis ik nu.

 

 

portaal is al langer weggehaald.

 

Voorlopig zal deze ook niet terug komen heb ik vernomen. Alle scripts die nodig waren om de portal steeds aktueel te houden statistieken ed. zijn waarschijnlijk mede de oorzaak dat de servers overbelast werden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

gelukkig weer online,maar kan het zijn dat ik wat mis.

Als ik normaal op deze site kom dan kan ik altijd via portaal navigeren maar dat mis ik nu.

 

 

 

portaal is al langer weggehaald.

 

Voorlopig zal deze ook niet terug komen heb ik vernomen. Alle scripts die nodig waren om de portal steeds aktueel te houden statistieken ed. zijn waarschijnlijk mede de oorzaak dat de servers overbelast werden.

 

Oke voordat de site offline was altijd vanuit portaal begonnen,maar je antwoord is duidelijk.

Nu heb ik als favorieten ingesteld dat hij opent met de nieuwe berichten.

We kunnen gelukkig weer alles volgen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat van de donatie(mod) komt nog.. even kijken of ie een beetje stabiel blijft.

 

@johans

De portaal was niet compatible met de server-upgrade die we hebben doorgevoerd vanwege prestatieverhogingen en is die eraf inmiddels. Komt zsm een Wordpress portal voor in de plaats.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoor die van me al terug klagen dat ik laat kom slapen. :roll:

In die 3 dagen dat het offline was heb ik me toch verloren gevoeld.

Fijn om te zien dat iedereen er nog is. :wink:

Even aankondige zou wel fijner geweest zijn, toen ik op de forum was reageerde ik als Loekie de leeuw 'asjemenou' :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal een klein beetje uitleggen wat er is gebeurd.

We kampten al een tijdje met CGI errors en dat de queue op de server was volgelopen.

Daardoor gebruikten we veel CPU van de server en zodoende hadden andere klanten die gebruik maken van dezelfde server er ook last van.

Op verzoek van de hosting provider is de server tijdelijk offline gegaan.

 

Ik was al een tijdje bezig om te achterhalen wat en waar het probleem vandaan kon komen. Dat bleek lastig te zijn. Ik kon het niet vinden, phpBB kon het niet duiden op basis van de door mij geleverde gegeven en de hosting provider kon ook niet duiden waar de fout lag.

Tijdens de offline dagen heb ik een 5-tal aanpassingen welke veel database queries doen verwijderd en een aantal forum en database optimalisaties gedaan.

 

Matthijs was intussen bezig om een eigen server (VPS) te regelen, maar dat bleek op korte termijn nog niet mogelijk. Vandaar dat in overleg met de hosting provider we het forum weer online hebben gezet met vooralsnog, klop klop, goede performance.

 

Aanpassingen en toevoegingen zullen voorlopig niet gedaan worden, dwz dat bijvoorbeeld de poral voorlopig niet terug zal komen. Het enige wat ik zal doen zijn wat kleine template aanpassingen. Op de achtergrond werk ik verder aan een nieuwe template (ik moet ook bezig gehouden worden...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat van de donatie(mod) komt nog.. even kijken of ie een beetje stabiel blijft.

 

@johans

De portaal was niet compatible met de server-upgrade die we hebben doorgevoerd vanwege prestatieverhogingen en is die eraf inmiddels. Komt zsm een Wordpress portal voor in de plaats.

 

Bedankt voor de duidelijke uitleg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden