ik heb een paar dagen geleden een zwarte Passat Variant gekocht, met de 130pk TDI motor en 6-bak. Heerlijke auto, die zelfs na 308 duizend km nog goed rijdt.
Distributieriem is bij 275dkm gedaan en een grote beurt bij 295dkm. Volgens de sticker in de deur kan ik nog tot 330dkm vooruit.
Omdat ik de auto goed wil houden, in plaats van wil repareren als er iets stuk is, wil ik even het volgende met jullie delen. Als ik moet gaan 'zeiken' dan vallen mij 3 dingen op:
- vibraties in stationair. De auto 'bibbert' voor het stoplicht staat, als de auto stationair draait. Zowel in koud als in warm. Ik heb een paar Passats meer gereden en deze deden dit minder, vandaar dat ik dit even meld.
- koppeling komt nogal laat op. Het is als je eraan gewend bent prima te doen, maar als iemand voor het eerst in de auto rijdt duurt het even voordat hij/zij gewend is. Duidt dit op slijtage? Is dit af te stellen?
En de reden waarom ik een topic heb aangemaakt is mijn volgende en laatste bevinding:
- inhouden rond 2.000 touren per minuut, voor mijn gevoel vlak voordat (of net nadat) de turbo gaat meeblazen. Hij houdt heel erg licht in, maar je voelt het.
Wat kan dit zijn?
Alvast erg bedankt!
&hele goede kerstdagen alle goeds voor het komende jaar aan alle VW-fans!
Vraag
Joost3BG
Beste Passat rijders,
ik heb een paar dagen geleden een zwarte Passat Variant gekocht, met de 130pk TDI motor en 6-bak. Heerlijke auto, die zelfs na 308 duizend km nog goed rijdt.
Distributieriem is bij 275dkm gedaan en een grote beurt bij 295dkm. Volgens de sticker in de deur kan ik nog tot 330dkm vooruit.
Omdat ik de auto goed wil houden, in plaats van wil repareren als er iets stuk is, wil ik even het volgende met jullie delen. Als ik moet gaan 'zeiken' dan vallen mij 3 dingen op:
- vibraties in stationair. De auto 'bibbert' voor het stoplicht staat, als de auto stationair draait. Zowel in koud als in warm. Ik heb een paar Passats meer gereden en deze deden dit minder, vandaar dat ik dit even meld.
- koppeling komt nogal laat op. Het is als je eraan gewend bent prima te doen, maar als iemand voor het eerst in de auto rijdt duurt het even voordat hij/zij gewend is. Duidt dit op slijtage? Is dit af te stellen?
En de reden waarom ik een topic heb aangemaakt is mijn volgende en laatste bevinding:
- inhouden rond 2.000 touren per minuut, voor mijn gevoel vlak voordat (of net nadat) de turbo gaat meeblazen. Hij houdt heel erg licht in, maar je voelt het.
Wat kan dit zijn?
Alvast erg bedankt!
&hele goede kerstdagen alle goeds voor het komende jaar aan alle VW-fans!
Link naar reactie
Delen op andere sites
27 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten