Ga naar inhoud
  • 0

Verbruik per uur


ReneR

Vraag

ik was afgelopen weekend met VAG-com aan het speuren naar een foutmelding die ik kreeg over mijn N80 klep (is al opgelost stekker zat los en vol troep) en toen kwam ik in de motor module (01) dit tegen:

 

2q0lv1g.jpg

 

Als ik gas gaf dan verandere de de waarde ook meteen....

Ik zal eens opzoekgaan of er ook ergens een gemiddelde wordt bij gehouden...

 

Maar voor de mensen zonder MFA is dit misschien toch al een leuk weetje :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je verbruik wordt in liters per uur weergegeven omdat je stilstaat. In liters per kilometer kom je op een oneindig getal uit omdat je wel verbruik hebt maar geen meter rijdt.

 

Ik denk dat dit getal overspringt naar l/km of km/l zodra er beweging in je auto zit.

 

Weer een mysterie ontrafelt ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Opzich verbaast het me niet dat die waarde in liters per uur is. Technisch gezien kun je er wat mee. (het is gewoon de fuel flow/consumption die gemeten wordt) Een waarde in liters per km kun je technisch namelijk helemaal niets mee (omdat het afhankelijk is van de snelheid).

 

Bij liters per kilometer heb je invloeden van talloze factoren, windrichting, windsnelheid, belading, bandenspanning, gewicht van je voet enz. enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Opzich verbaast het me niet dat die waarde in liters per uur is. Technisch gezien kun je er wat mee. (het is gewoon de fuel flow/consumption die gemeten wordt) Een waarde in liters per km kun je technisch namelijk helemaal niets mee (omdat het afhankelijk is van de snelheid).

 

Bij liters per kilometer heb je invloeden van talloze factoren, windrichting, windsnelheid, belading, bandenspanning, gewicht van je voet enz. enz.

 

Die factoren zijn ook aanwezig bij het verbruik per uur :wink:

Het enige verschil tussen liters/h en liters/kmh is dus de km (de afstand die je aflegt in dat uur)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden