Ga naar inhoud
  • 0

Melding Wegfahrsperre aktiv


LuyckxWim

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Geel stuurtje

 

Wanneer je met de reservesleutel geen foutmelding hebt dan zou ik het batterijtje in de sleutel eerst vervangen, heb je dan nog storing: uitlezen wat de foutmelding is, mogelijk stuurslotmodule, beginnen meestal met koud en vochtig weer deze symptomen te veroorzaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Lukt het je niet meteen doe dan dit.

Deuren sluiten met AB dan teruh open met AB.

Sleutel traag door het contact duwen tot hij start. (bij elke klik bij induwen even wachten bv 1sec)

Zo heeft het contact de tijd om je sleutel te lezen.

 

Voordeel is dat onbekende niet meteen weggeraken met je sleutel :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jammer om te horen dat ze nog altijd met die module problemen kampen.. Je hebt een common rail dus is +2009 en nog altijd miezerie met da stuurslot hmm wanneer leren ze het bij vw???

 

Laat zeker en vast weten wat de oplossing is.. Wat stellen ze voor: de elv module of wat willen ze nu vervangen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Reken maar dat het het regelapp voor stuurkolomvergrendeling is. Van de week ook eentje bij een 2010 modeljaar 3C vervangen met dezelfde melding (uitlezen gaf ook de melding `stuurkolomvergrendeling defect`), dus bouwjaar zegt helaas niks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mark,

 

Wim was toevallig bij mij toen dat voorkwam. De stekker van het stuurslot eens aandrukken was voldoende om terug te kunnen starten. Volgens mij slecht kontakt in de stekker omdat dezelfde fout zich al eerder af en toe voordeed...

 

Maar zoals Wim zegt, ik zou ook de dealer lastig vallen voor een herstelling die iet goed is uitgevoerd.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden