Ga naar inhoud
  • 0

Past ET45 onder 3BG ?


necropolis

Vraag

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Misschien een beetje late reactie, maar goed. Ik zou nooit velgen met een afwijkende ET waarde doen. Het klopt dat de wielen dan meer naar binnen of buiten staan, maar het gevolg is dat de wiellagers eerder versleten raken. Het midden van de velg moet in een lijn staan met het wiellager, hoewel een speling van 5mm getolereerd wordt. Als je dus velgen van een 3B met een ET-waarde van 45 op een 3BG zet die een ET-waarde van 37 moet hebben, zit je er 8mm naast.

Niet dat je morgen versleten wiellagers hebt, maar hou rekening met een zwaardere belasting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die extra slijtage valt reuze mee. Ik heb op mijn 3BG velgen met ET45. voor 10 mm spacers en achter 15mm spacers. Heb na 500.000 km 1 lager moeten vervangen links voor. Rest is nog origineel. Km stand van mijn wagen is nu 553000 km

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Misschien een beetje late reactie, maar goed. Ik zou nooit velgen met een afwijkende ET waarde doen. Het klopt dat de wielen dan meer naar binnen of buiten staan, maar het gevolg is dat de wiellagers eerder versleten raken. Het midden van de velg moet in een lijn staan met het wiellager, hoewel een speling van 5mm getolereerd wordt. Als je dus velgen van een 3B met een ET-waarde van 45 op een 3BG zet die een ET-waarde van 37 moet hebben, zit je er 8mm naast.

Niet dat je morgen versleten wiellagers hebt, maar hou rekening met een zwaardere belasting.

 

Je kan zo de politiek in... daar weten ze theoretisch ook altijd alles.. Mijn Passat heeft in mijn dienst 473dkm gereden met de orginele wiellagers en daar hebben voornamelijk 19inchers onder gezeten en diverse ET-waardes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ok maar gaat de 235 breedte niet aanlopen dan.

Deze `hoge `Et waarde laat de velg al naar binnen komen namelijk.

Ik wilde nog eibach 30mm veren onder de auto plakken namelijk.

Moet een eind rijden voor deze wielen dus wil niet thuis komen en `niet passende` wielen hebben ( krijg ik ruzie met de vrouw haha'

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goedemorgen heren,

 

 

Ik zou graag willen weten of velgen met et waarde 44 ook onder een Passat 4-motion kunnen. Originele et waarde van mijn auto is 37.

Omdat het natuurlijk 4x4 is.... (auto is niet verlaagd).

 

Ik lees in de topic dat wiellagers eerder kunnen gaan slijten e.d. Maar niets over een 4-motion gelezen.

Graag jullie reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Aangezien deze waardes niet in het verzameltopic staan ook maar even vragen.

 

Iemand enig idee of deze velgen:

 

Maat 7 1/2J x 16 H2 ET46 bandenmaat 225/60 R16

Gaat dus om deze: viewtopic.php?f=127&t=51367

 

Onder mijn 3b passen? Ik twijfel vooral mbt de band.

 

En nee, ik vind die niet mooi onder mijn 3b passen maar auto moet voor apk (herkeur voor vrijdag) en heb 1 versleten band en 1 op het randje. Aangezien mijn zomerset ook versleten is en de bestelde banden niet op tijd binnen gaan zijn denk ik erover om op de achteras voor de keuring even die merc velgen te gooien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

3B heeft standaard ET45, dus velgen met ET46 is geen probleem.

Maar klopt je omtrek verhouding nog wel?

Jij geeft aan 225 breed

normaal gesproken is een band voor de passat met 16 inch velg max. 205 breedt. 205/55/16

De wang van de 225/60 is echt veel hoger dan een 205/55

 

verder is de naafmaat van een mercedes anders dan de 57,1 van VW

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Op mijn 16" zomervelgen ligt 215 breed, 215/45/16.

 

Omtrekverhouding van die merc set is een stuk groter vandaar dat ik me afvraag of dat dus wel gaat passen. Denk dat de kans inderdaad groot is dat de banden gewoon niet in de wielkasten passen of net wel passen maar gaan aanlopen.

 

Naafmaat wist ik niet, dan gaat het hem dus al helemaal niet worden. Dank voor de info Alle!

Nieuwe winterbanden zijn onderweg dus dan maar even een paar dagen zonder APK rijden. (Vast afspraak maken voor volgende week zodat ik bij controle de afspraak kan laten zien).

 

edit: mooi, probleem opgelost.

Uit RDW reglement: De banden op één as moeten dezelfde maataanduiding hebben, behalve wanneer een nood- of reservewiel wordt gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden