Ga naar inhoud
  • 0

Motorrevisie vr5 begonnen...met foto's


bandenman

Vraag

Zoals ik eerder heb aangekondigd ben ik vandaag begonnen met het demonteren van de motor (en bak) van mijn vr5 die ik onlangs kocht met, volgens de oude eigenaar, alleen een kapotte koppakking....

 

Helaas kwam ik er achter dat er wel meer aan de hand is dan alleen de koppakking.....ik denk dat jullie na het zien van de foto's ook de oorzaak van het koelvloeistof verlies wel zien, met als gevolg een zwaar oververhitte motor.

 

Ik zal de komende dagen de bak van de motor halen en dan beginnen met het compleet demonteren van de motor om te zien of er nog iets aan te redden valt, mocht er iemand van jullie nog een !goede! vr5 weten te liggen dan hoor ik dat ook graag...bij genoeg interesse zal ik meer foto's maken van het demonteren van de motor en natuurlijk hier plaatsen...

 

p1040060l.jpg

p1040063l.jpg

p1040086s.jpg

p1040089u.jpg

p1040092a.jpg

p1040103h.jpg

 

Vooral de laatste 2 foto's laten duidelijk zien waarom ineens alle koelvloeistof verdween in een grote, witte wolk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik ben vandaag flink bezig geweest en heb alles gedemonteerd......alleen het resultaat is niets om blij mee te zijn!!

2 zuigers zijn beschadigd waarvan bij de ene zelfs de zuigerveer open en bloot licht, dus het moet een ander blok worden...weet iemand een goede te liggen??

 

@jee13: ja idd. hobbybob is nog licht uitgedrukt!! ze hebben gewoon het pijpje wat afgebroken was helemaal afgekit...eikels.

 

hier nog wat foto's.....

p1040125e.jpg

p1040128r.jpg

p1040142.JPG

p1040145p.jpg

p1040149y.jpg

p1040157w.jpg

en maar één rotte geleider gevonden:

p1040162e.jpg

p1040165w.jpg

p1040166azg.jpg

p1040168z.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Probeer eens bij okesion automotoren in drunen.

 

Dat was de eerste die ik belde!!

Hij had alleen de 170pk versie liggen van een golf en een seat....

 

Ik ga even uitzoeken wat wijsheid is; een compleet ander blok (mits de km stand laag is) of deze laten opboren tot 2,4 en dan zuigers erin zetten van een 2,9 vr6 met een koprevisie erbij...hangt allemaal van de prijs af...

 

we zullen zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
en jij zoekt de 150 pk versie ??

http://link.marktplaats.nl/606073320 misschien een optie ?

 

Deze heb ik vanmiddag gebeld, hij vraagt er €750 voor met een km stand van ongeveer 240000 km.

Het is zeker een optie, maar ik zoek er eigenlijk een met weinig kilometers...er staan er zat op ebay met 120000-150000km maar die kosten ruim €1500 en dat vind ik eigenlijk té veel..

 

Zoek dus de gulden middenweg..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
automaterialen Ronald Morien

 

Froonackerdijk 8

8637VR, Wieuwerd

Friesland, Nederlandrouteplanner

 

0582501444

 

een AGZ uit 1998

 

Heb vandaag contact met hun gehad, en ze kunnen een blok leveren voor €2750,- uiteraard gereviseerd!!

 

Heb inmiddels wel een blokkie kunnen scoren voor € 500,- met 160.000km op de klok....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gezien wat je nu al bereikt hebt/durft zou ik dat reviseren gewoon zelf doen en idd evt opboren als dat financieel wil.

 

En hier zit nu net het probleem...ik heb de auto via dit forum aangeschaft, de oude eigenaar wist zeker dat het alleen de koppakking was en dat de schade wel mee zou vallen...nou niet dus.

 

Ik wil het blok dat ik voor 500 heb gekocht er nu in hangen en mee gaan rijden, dan wil ik in de tussentijd dit blok opboren en reviseren voor de volgende keer dat er problemen zijn, en aangezien de passat op lpg loopt zal het nog wel een keer nodig zijn.

 

groet Twan en bedankt voor de reacties....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Kun je die 2 zuigers niet vervangen? Die zuiger op de foto ziet er wel apart uit, vraag me af wat er gebeurd is om het zover te laten komen.

 

 

Deze 2 zuigers vervangen is wel een optie maar ik wil liever, als het toch wat gaat kosten, dit blok compleet reviseren..maar wel t.z.t.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gezien wat je nu al bereikt hebt/durft zou ik dat reviseren gewoon zelf doen en idd evt opboren als dat financieel wil.

 

En hier zit nu net het probleem...ik heb de auto via dit forum aangeschaft, de oude eigenaar wist zeker dat het alleen de koppakking was en dat de schade wel mee zou vallen...nou niet dus.

 

Ik wil het blok dat ik voor 500 heb gekocht er nu in hangen en mee gaan rijden, dan wil ik in de tussentijd dit blok opboren en reviseren voor de volgende keer dat er problemen zijn, en aangezien de passat op lpg loopt zal het nog wel een keer nodig zijn.

 

groet Twan en bedankt voor de reacties....

 

Vind dit echt niet normaal dat een iemand dit zo aan je verkoopt :angry: en dan nog zegt het is alleen maar de koppakking, deze persoon moest gewoon geweten hebben dat die coolpijpen zo slecht waren, en ook dat het blok niet goed meer was, Een beetje normaal lid hier zou dat niet zomaar verkopen.Ivm met Naam Enzo . Je bent echt genaaid zeg.. Echt schandalig!! :angry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gezien wat je nu al bereikt hebt/durft zou ik dat reviseren gewoon zelf doen en idd evt opboren als dat financieel wil.

 

En hier zit nu net het probleem...ik heb de auto via dit forum aangeschaft, de oude eigenaar wist zeker dat het alleen de koppakking was en dat de schade wel mee zou vallen...nou niet dus.

 

Ik wil het blok dat ik voor 500 heb gekocht er nu in hangen en mee gaan rijden, dan wil ik in de tussentijd dit blok opboren en reviseren voor de volgende keer dat er problemen zijn, en aangezien de passat op lpg loopt zal het nog wel een keer nodig zijn.

 

groet Twan en bedankt voor de reacties....

 

Vind dit echt niet normaal dat een iemand dit zo aan je verkoopt :angry: en dan nog zegt het is alleen maar de koppakking, deze persoon moest gewoon geweten hebben dat die coolpijpen zo slecht waren, en ook dat het blok niet goed meer was, Een beetje normaal lid hier zou dat niet zomaar verkopen.Ivm met Naam Enzo . Je bent echt genaaid zeg.. Echt schandalig!! :angry:

+1 :angry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Daar ben ik het helemaal mee eens!!

Normaal zou ik deze persoon een bezoekje brengen maar omdat deze in Frankrijk woont word dat een beetje moeilijk!!

Er kloppen nog wel meer dingen niet hoor, zo heeft hij meer gelopen dan deze persoon mij vertelde, hij zou een volle tank benzine hebben...NIET DUS, hij zou onlangs nog een grote beurt hebben gehad...ook niet, en zo kan ik nog wel ff doorgaan.

 

Nu had ik de keuze om óf de auto weer door te verkopen óf hem op te lappen...en omdat ik er wel verliefd op geworden ben heb ik de knoop doorgehakt en besloten om er een ander blok in te leggen, nieuwe verdamper en verdeler te monteren en de automaatbak preventief te laten controleren/reviseren (dit omdat de oude eigenaar zei dat deze perfect was, en dat geloof ik ook niet meer...de olie was zo zwart als de nacht!!) in de hoop dat ik er de komende jaren tegen kan met de Passat...

 

Ik ga er een beetje mijn hobby auto van maken, dit heb ik al gedaan met mijn golf 4 tdi, maar deze is klaar...dus ik wil de passat zoveel mogelijk aanpakken net als FAI van het forum..respect voor wat hij allemaal gedaan heeft!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Je hoeft van mij niet te vertellen wie het is, maar zeg het i.i.g wel tegen een modenator zodat ze hem kunnen bannen.

 

Dit soort van mensen horen niet thuis op dit forum. :angry:

 

Succes met je nieuwe (hobby) project :(

 

 

Hier ben ik het 1000 procent mee eens, ze hebben niet door Wat een leed ze een ander aandoen.

 

Wat mij betrefd mogen deze mensen met naam en toe naam genoemd worden.

Valt me op dat Dr mee van dit soort profiteurs rond neust hier.

 

Dus bannen die hap!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gezien wat je nu al bereikt hebt/durft zou ik dat reviseren gewoon zelf doen en idd evt opboren als dat financieel wil.

 

En hier zit nu net het probleem...ik heb de auto via dit forum aangeschaft, de oude eigenaar wist zeker dat het alleen de koppakking was en dat de schade wel mee zou vallen...nou niet dus.

 

Ik wil het blok dat ik voor 500 heb gekocht er nu in hangen en mee gaan rijden, dan wil ik in de tussentijd dit blok opboren en reviseren voor de volgende keer dat er problemen zijn, en aangezien de passat op lpg loopt zal het nog wel een keer nodig zijn.

 

groet Twan en bedankt voor de reacties....

 

Ik wil niet advocaat van de duivel spelen en ben ook niet bij de verkoop aanwezig geweest maar volgens mij kun je nooit een motorblok verkopen met een lekke koppakking of bijv een geknapte distributieriem met een schade assesment zonder dat je het blok hebt open gemaakt, ik zou zo'n blok i.i.g. Nooit kopen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik wil niet advocaat van de duivel spelen en ben ook niet bij de verkoop aanwezig geweest maar volgens mij kun je nooit een motorblok verkopen met een lekke koppakking of bijv een geknapte distributieriem met een schade assesment zonder dat je het blok hebt open gemaakt, ik zou zo'n blok i.i.g. Nooit kopen!

 

Als iemand je een auto aanbied en erbij verteld dat er tijdens het rijden witte rook achter de auto uitkwam, waarna de auto direct aan de kant gezet is en vervolgens afgesleept is, dan ga ik er (als automonteur) vanuit dat hooguit de koppakking defect is en wellicht de kop...maar niet dat er twee zuigers afgebrokkeld zijn en dat er een compleet nieuw blok in zou moeten!!

 

dat is dus iets meer schade dan aanvankelijk verwacht kon worden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden