Ga naar inhoud
  • 0

[P] moet ik me zorgen maken


SpeedyBE

Vraag

heb vandaag een raar waarschuwing gekregen op dashboard : Parking Brake Failure

 

moet ik mij hier zorgen om maken ?

 

is eerste keer dat ik dit zie was net gaan tanken auto in zen P en de Pbrake opzetten ... you know the drill

 

was regenachtig en heel koud buiten (moest dat er iets mee te maken hebben)

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
heb vandaag een raar waarschuwing gekregen op dashboard : Parking Brake Failure

 

moet ik mij hier zorgen om maken ?

 

is eerste keer dat ik dit zie was net gaan tanken auto in zen P en de Pbrake opzetten ... you know the drill

 

was regenachtig en heel koud buiten (moest dat er iets mee te maken hebben)

 

Je hoeft je geen zorgen te maken, is je Passat van serie 2005 t/m 2007 (2008..) dan is het vrijwel zeker de handremschakelaar, morgen effe langs de dealer, kost € 29,- en is in 5 minuten gewisseld. Probleem is dan over. Probleem van deze schakelaar is dat de fout bijna nooit uit te lezen is, kwaliteit schakelaar is waardeloos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ok bij de dealer langsgegaan, maandag moet men passy binnen en gaan ze het interactief uitlezen (kostprijs 150euro)

 

voor na te gaan of het de KNOP / REGELAPPARAAT HANDREM / Motor van handrem

 

1 motortje met uren inbegrepen 528, euro

 

geen paniek ik heb nog garantie (is wel in andere garage maar dan kan ik op zen minst papieren voorleggen met wat er scheelt)

 

dus even een vraagje wat kost zo'n regelapparaat van de handrem ?

 

knop was iets van een 25 euro

 

EDIT

 

Prijs al gevonden in etka

 

3C8907801A -> vervangend product : 3AA907801G Prijs Inc BTW 337,97 euro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hoe is het afgelopen? Ik zit met een soortgelijk probleem...

 

Passie schijnbaar nog bij de garage, (krijgen hem niet meer van de handrem :D ), jammer dat er soms geen uitkomst van een probleem terug gemeld wordt, komt misschien nog :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Waarschijnlijk schakelaartje niet goed meer.

 

Heb ik ook gehad met mijn vorige passat en heb toen de schakelaar opengemaakt en alles even doorgesoldeerd en alles werkte weer

Mijn Passat 3C is van bouwjaar 2009.

Met het doorlezen van het forum is dit vooral een probleem bij de vorige 3C bouwjaren?

 

Mijn probleem:

Deze morgend had het nog eens gevrozen.

Start mijn 3C, en zie een oranje [P] lampje in de tacho.

(Mijn eerste gedacht, zal een waarschuwing zijn zodat je u handrem niet optrekt als het vriest???)

Rij de 5km naar huis.

Kom thuis aan, pak toch even het boekje boven :) waarin ik enkel waarschuwingen vind om snel naar de garage te gaan...

Aangezien ik toch veilig thuis was, de handrem eens opgetrokken...

3C op slot gedaan, 15 min laten staan (zodat alle elektronica afsluit / standby gaat).

Na 15 min terug van slot gedaan, contact opgezet, handrem uitgeschakeld.

Geen melding / error, niets meer...

 

- Heeft het vriesweer de eenmalige melding / error veroorzaakt?

- Is de parkeer drukknop defect aan het gaan (bouwjaar 2009)?

- Zit er ergens een connector met slecht contact?

 

Vermoed dat afwachten of het meermaals voordoet momenteel de enige oplossing is...

 

 

Hoe is het afgelopen? Ik zit met een soortgelijk probleem...

 

Passie schijnbaar nog bij de garage, (krijgen hem niet meer van de handrem :D ), jammer dat er soms geen uitkomst van een probleem terug gemeld wordt, komt misschien nog :(

Inderdaad, het zou netjes zijn als je een mede VWPassat.nl gebruiker om hulp / meningen vraagt in een topic, je ook even de oplossing dat jou probleem heeft opgelost erin post.

Je zou er van verschieten hoeveel mensen via de zoek functie op het topic terecht komen en volledig doorlezen naar herkenbare punten en een mogelijke oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb in het verleden in amsterdam bij apoint voor 32 euro het schakelaartje gekocht. Elke keer weigeren om van de rem af te willen en dan de foutmelding. Ik was het zat om voorschut te staan met mijn mooie passat midden in amsterdam met de motorkap open om de accu los te halen zodat de boel weer gereset werd. ik had toen der tijd geen vcds. Nieuwe schakelaar er in en nooit meer voor schut gestaan bij de buren :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden