Ga naar inhoud

Velgen reinigen ?


passat_BE

Aanbevolen berichten

Ik bebruikte de laatste keer: Mister proper keukenreiniger.

Anti-vet, anti-kalk, anti-vuil :lol:

 

inspuiten en zeer goed afspoelen. mooi resultaat !!!

 

Chippie wat kost uw produkt en waar kan ik het kopen in België ???

Ummm deze Meister Proper?

4339z6d.jpg

ja goed spul he?

2ed9q42.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 53
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik bebruikte de laatste keer: Mister proper keukenreiniger.

Anti-vet, anti-kalk, anti-vuil :lol:

 

inspuiten en zeer goed afspoelen. mooi resultaat !!!

 

Chippie wat kost uw produkt en waar kan ik het kopen in België ???

Ummm deze Meister Proper?

4339z6d.jpg

ja goed spul he?

2ed9q42.jpg

Ja inderdaad zeer goed spoel.

Ook bruikbaar voor de keuken trouwens.

hahahahahaha ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongens, zorg dat je wielen goed gepoetst zijn met 1 of andere goedje.

 

Onze passat met BBS velgen kwam bij de poetser vandaan met geweldig glimmende wielen. Na 2 rondjes om natuurlijk weer vies. Vandaag goed schoon gespoten en ze zijn weer ALS NIEUW!

Ja klopt Sjoerd, maar als je de wagen elke dag gebruikt, en je niet om de 3 dagen de kans krijgt om je velgen een goede spoelbeurt kan geven, wordt het een beetje moeilijk.

En dan nog te zwijgen wanneer het winter is, dat je in het donker wegrijd van huis en vervolgens 's avonds weer met donker thuis komt.

Dan heb je wel wat anders aan je hoofd, dan zou je ook graag een hapje willen eten.

En juist voor die mensen, is het best wel handig dat je eens in de maand, 2 maanden je velgjes schoon kan maken met bijv iets van Meguiars of iets van een ander merk.

dusti van de wibra werkt ook goed.

Soort van ontvetter op kleine hoveelheid zoutzuurbasis maar laat het niet op je lak komen of er te lang intrekken.

Vreet er best snel in

Sorry Jeroen, maar dat is het toch niet zo goed.

Als het al niet op je lak mag komen, dan heb je er niets aan.

De meeste velgen zijn gelakt :?

Ok tenzij je ongelakte, gepolijste velgen hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 months later...

Ik ben vandaag uitgebreid bezig geweest met het cleanen van de velgen. Helaas wil het nog niet echt lukken. Heb de volgende stappen gedaan:

 

Inspuiten met diadeem, werkte niet/matig

Inspuiten met remreiniger, idem dito

Inspuiten met ovenreiniger, helpte wat meer, maar nog steeds niet alles

Met een sopje en een zacht schuursponsje, al wat beter, maar blijft in de hoekjes zitten.

Thinner geprobeerd, werkt niet

Hogedrukreiniger erop, werking ook matig

 

Velgen zijn door de vorige eigenaar slecht onderhouden en de teer of remstof zit hééél erg aangekoekt.

 

Wie heeft er (nuttige) tips???

 

Alvast bedankt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

@mennotdi

 

ik heb op dit moment Velgreiniger van turtle wax, hierbij zit een plastic kwast geleverd

 

Tevens gebruik ik dasty voor de banden

 

de gebruikte volgorde (die bij ook heel verontreinigde velgen bij mij succes heeft):

 

 

 

dasty op band spuiten,

velg reiniger op de velg, mn ook in de hoekjes

met de kwast hoekjes doen en de meest verontreinigde stukken

dan emmer met spons en autoshampoo

met de spons de velg schoonmaken

afspoelen

velg later in wax zetten

band insmeren met bandenspul of bandenspray

 

IMG_7354Medium.jpg

 

IMG_7355Medium.jpg

 

IMG_7356Medium.jpg

 

 

ps. dasty bevat geen zoutzuur, velgreiniger wel

 

doe 1 velg inspuiten en bewerken en dan pas de volgende, anders heb je kans dat velgreiniger te lang inwerkt

 

gr Jee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik sinds een paar weken velgenreiniger van cartec. Inspuiten, een aantal minuten laten zitten en met de hogedrukreiniger afspuiten en je hoeft er niets meer aan te doen. Echt geweldig spul.

 

Jammer dat ik een paar dagen achter ben op het forum. Had gisteren net de auto gewassen met een paar hele, hele zwarte velgen.

 

En wat ik ook wel heb gedaan als er van die zwarte, ingevreten punten achterblijven: velg op de werkbank en met een beetje terpentine en een Stanley mes evenwijdig aan het oppervlak de punten 'wegsnijden'. Dat moet je wel heel voorzichtig doen om te voorkomen dat je de lak beschadigd. Als je de slag te pakken hebt gaat het best snel.

 

En de link naar Cartec: www.cartec.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ook een beetje teerverwijderaar gebruiken.. op die zwarte puntjes weg te halen.. maar wel oppassen.. want volgens mij is dat ook niet echt goed voor de lak..

 

Met teerverwijderaar gaat het ook goed. De lak kan er ook tegen. Op mijn opel heb ik teerverwijderaar aan de onderzijde van de portieren gebruikt. Niks aan de hand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ook een beetje teerverwijderaar gebruiken.. op die zwarte puntjes weg te halen.. maar wel oppassen.. want volgens mij is dat ook niet echt goed voor de lak..

 

Met teerverwijderaar gaat het ook goed. De lak kan er ook tegen. Op mijn opel heb ik teerverwijderaar aan de onderzijde van de portieren gebruikt. Niks aan de hand.

 

Ja.. is goed spul.. doe er ook altijd een deel van de onderkant van m'n deur mee.. zitten vaak van die teer spettertjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 months later...

Ja, ik weet het, ik heb niks in deze forumsectie te zoeken :mrgreen:

Toch maar even een oud topic naar boven halen: welke wax kun je nu het beste gebruiken om je velgen mee te bewerken? Ik zal helaas nooit een poetser worden, maar mijn velgen kan ik nu ,voor ik ze onder de auto gooi, mooi even op de tuintafel onder handen nemen. Ze zijn mooi schoon, maar moeten even een soort verzegeling krijgen. Iemand met de perfecte tip?

(Ik wil overigens wat bij Leko gaan bestellen, dus als die iets hebben...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens DASTY (1,65 geloof ik) Bij de Wibra.

 

Super ontvetter !!

 

Elke week wassen blijft de beste remedie tegen het aankoeken.

 

 

Groetjes

Johan

 

Werkt idd erg goed en is goedkoop. 's winters spuit ik mijn wielen in met een dun laagje siliconen als bescherming en tegen het aankoeken bij het wassen Dasty erop en het loopt er zo af. En werkt ook zomers goed tegen vliegen op je voorruit, alleen dan wel naspoelen anders krijg je strepen. Op de lak van de auto is het wat minder omdat je dan je waslaag zo kwijt bent. Als je die toch niet hebt werkt het daar ook perfect. :D Mijn witte bedrijfsbus spuit ik er met een bloemenspuit helemaal mee in voor die de wasstraat in gaat en komt er dan weer spierwit uit, zelf bij 1x per 1,5 maand wassen (gebruik het dan wel iets verdunt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Smartwax > RIMWAX

Dat heeft LEKO. Gebruiken meer mensen hier en werkt heel goed!

 

Sven, het ging om een velgenreiniger :wink:

 

Na het reinigen van je velgen kun je natuurlijk heel goed RimWax aanbrengen

 

Oh ja, voor teerpuntjes kun je ook een in diesel gedoopte doek gebruiken, dan gaat het er ook vrij makkelijk vanaf :idea:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden