Ga naar inhoud
  • 0

Originele Xenonlampen


hh1174

Vraag

Beste Forumleden,

 

Ik ben aan het zoeken naar nieuwe xenonlampen, en kan op het forum niet vinden met wat ik zoek :(

 

Op dit moment heb ik Philips 85122+ D2S xenon lampen van ongeveer 1.5 jaar in mijn Passie. De lichtopbrengst vindt ik in het donker niet helemaal perfect, en lijkt mij zelfs minder te worden. Vorige week heb ik de lampen uitbebouwd, en de lenzen gepoetst. Omdat ik nog oudere Osram lampen had die erin gedaan. Dit heeft iets geholpen qua lichtopbrengst, maar mis toch wel wat.

 

Is het mogelijk dat het na 1,5 jaar al ophoud met de felheid van de Philipslampen. De koplampen zijn verder in prima staat, en vertonen geen slijtageplekken, en de afstelling staat goed.

 

Omdat het lichtbeeld bij de Osram lampen wel iets verbeterd is overweeg ik nieuwe xenonlampen D2S te kopen en heb in Duitsland een site gevonden die er 2 stuks levert inclusief verzending;

Philips 85122UB (€183,00)

Philips 85122CM (€93,00)

Osram 66240CBI (153,00)

Osram 66240SVS (149,00)

 

Zijn deze lampen het prijsverschil tov andere 'standaard' Philips / Osram xenonlampen en het lichtopbrengst waard?

 

Alvast bedankt,

Jerom

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo

 

Ik heb een passat 3bg met origineel xenon koplampen, Er zat in D2S 4300K met 35w

 

mijn vraag, ik wil nieuw lampen er in

ik Wil D2S 6000k met ===> 50w voor meer uitstraling

 

kan dat ? of moet een andere ballast ? wat is meer uitstraling 6000k of 8000k

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zoals Jeroen al zei niet doen. Ik heb paar keer auto's gezien die rood xenon licht hadden, dat kan eventueel komen doordat je een lamp erin zet met meer Watt.

 

P.s. 5000K is het mooiste, mooi helder wit :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Let aub op het volgende aangezien ik het ook heb meegemaak (02 Passat 3BG):

 

Ik heb via Xenonlamp.nl 2x lamp 6000K besteld omdat ik de orginele te gelig vond, dit waren 'goedkope' lampen zie onderstaande link:

http://www.xenonlamp.nl/webshop/xenon/v ... ngingslamp

 

Na montage werkten ze niet naar behoren, je moest de schakelaar soms wel 6x overhalen om beide lampen gestart te krijgen terwijl ik hier voorheen nooit problemen mee heb gehad, dus ik heb ze geretourneerd en heb de Osram 5000K lampen besteld.

http://www.xenonlamp.nl/webshop/xenon/v ... ngingslamp

 

De Osrams zijn echt wit, geen gele of blauwe gloed erin. De man van Xenonlamp.nl wist mij te vertellen dat de 'goedekopere' lampen bij sommige auto's/modellen de opstartproblemen geven. Mijn advies is dan ook om niet voor de aller goedkoopste lampen te gaan maar toch voor Osram of Philips lampen.

Ik ben overigens zeer goed geholpen door Xenonlamp.nl, ook bij aanschaf LEDS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

Als de Xenonlamp rood verkleurd is duidt dit in de meeste gevallen op een defecte lamp.

 

Ik ken iemand (van het forum) die er een (nieuwe) xenon lamp in deed, die meer dan 35W was. Die begon gewoon rood licht te geven... :shock:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

Als de Xenonlamp rood verkleurd is duidt dit in de meeste gevallen op een defecte lamp.

 

Ik ken iemand (van het forum) die er een (nieuwe) xenon lamp in deed, die meer dan 35W was. Die begon gewoon rood licht te geven... :shock:

 

Dat is ook goed mogelijk. Dan praat je of over 12000+ kelvin of goedkoop chinees spul dat eigenlijk helemaal niet xenon is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Let aub op het volgende aangezien ik het ook heb meegemaak (02 Passat 3BG):

 

Ik heb via Xenonlamp.nl 2x lamp 6000K besteld omdat ik de orginele te gelig vond, dit waren 'goedkope' lampen zie onderstaande link:

http://www.xenonlamp.nl/webshop/xenon/v ... ngingslamp

 

Na montage werkten ze niet naar behoren, je moest de schakelaar soms wel 6x overhalen om beide lampen gestart te krijgen terwijl ik hier voorheen nooit problemen mee heb gehad, dus ik heb ze geretourneerd en heb de Osram 5000K lampen besteld.

http://www.xenonlamp.nl/webshop/xenon/v ... ngingslamp

 

De Osrams zijn echt wit, geen gele of blauwe gloed erin. De man van Xenonlamp.nl wist mij te vertellen dat de 'goedekopere' lampen bij sommige auto's/modellen de opstartproblemen geven. Mijn advies is dan ook om niet voor de aller goedkoopste lampen te gaan maar toch voor Osram of Philips lampen.

Ik ben overigens zeer goed geholpen door Xenonlamp.nl, ook bij aanschaf LEDS.

 

Ik heb ook Osram Cool Blue Intense 5000K in mijn auto zitten en dat zijn absoluut top lampen! Veel feller als origineel en niet sjonnieachtig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heren Alvast bedankt voor de tips

 

Alleen nu zit ik te twijfel 5000k of 6000k

 

ik heb geen ervaring met bieden

 

Ik wil een witte licht met tentje blauw en niet te blauw dan vind ik niet mooie

 

ik heb veel gelezen dat 6000k is met een tentje blauw en 5000k is gewoon witte, maar nu lees ik its anders

 

heeft iemand echt evraring mij

 

Mvg

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Had hiervoor ook idd het probleem met die imi lampen dat steeds de rechterkant niet opstarte, nu nieuwe erin en het werkt goed. Loop alleen al weer een tijd te tobben, nu met de afstelling van mn lampen, hoogte en lichtopbrengst nu goed ze schijnen alleen teveel naar buiten. Heb in de berm en links een flinke lichtopbrengst maar voor de auto dramatisch weinig. Krijg ze ook met geen mogelijkheid naar binnen gesteld.... het zijn orginele Hella xenon koplampen met D2S lampen erin alleen naderhand ingebouwd, wie tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo allemaal,

 

vandaag heb de origineel xenon lampen geplaatst op mijn 3bg eindelijk, wat een beauty en wat een verschil helemaal blij mij

 

tot mijn verbazing de stel motoren werken niet, Het gaat mij om de stel-motor (potmeter in dashboard, links-onder met 3 niveau' s)

 

in mijn vorige koplampen deed gewoon en met de orig xenon biede lampen geen bewinging

 

heef iemand mij gemaakt? hebben jullie tips of ervaring ?

 

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden