Ga naar inhoud
  • 0

12 volt aansuitingen geen constante voeding


Noxian

Vraag

Ik heb in m'n auto drie 12-volts aansluitingen zitten (dashboard, middenarmsteun en kofferruimte) maar geen van deze aansluitingen levert constante voeding, dus ook al het contact is uitgeschakelt.

Dit heeft ongetwijfeld te maken met het voorkomen dat de accu leegloopt maar ik heb deze zomer tijdens de vakantie gemerkt dat het toch knap lastig is met de koelbox bij hogere temperaturen.

Met risico van diefstal heb ik meerdere malen het contact van de auto aangelaten terwijl ik er zelf niet bij was...

 

Is er een mogelijkheid om (in ieder geval de aansluiting in de kofferruimte) simpel aan te passen naar een constante 12-volts aansluiting?

 

Alvast bedankt voor de tips!

Arnaud.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
3B en 3BG hebben dat idd, 3C en 3AA volgens mij niet meer..

Dan zal dat 't waarschijnlijk wel zijn...:-(

Maar ik zal dan maar gewoon een extra draad naar achteren leggen want die koelbox achterin is toch wel errug handig ;-)

 

heb je geen trekhaak? Daar zit nl ook een continudraad bij geloof ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
bedenk wel dat zo 'n koelbox stroom VREET, je batterij is echt enorm snel leeg met zo 'n ding (been there, done that... en velen met mij :P)

Yep, kweet 't... Maar 'k heb die koelbox ook al veel in m'n vorige auto gebruikt (Mondeo) en die had wel constante voeding achterin de kofferruimte en daar heb ik dankbaar gebruik van gemaakt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
bedenk wel dat zo 'n koelbox stroom VREET, je batterij is echt enorm snel leeg met zo 'n ding (been there, done that... en velen met mij :P)

 

Dat valt zeker als je een diesel met flinke accu hebt best mee... ik heb m'n koelbox meermalen een avondje laten lopen in de auto (ca 3 uurtjes) voor vertrek en zonder een centje pijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vraagje over dit onderwerp; ik ga een 12v aansluiting maken in de achterbak. (3aa variant) Orginele positie rechts boven het rechter afgesloten opbergvakje. Ik heb een stekker met drie kleuren op de kop getikt. Bruin-geel , blauw-rood en lila.

Herkomst stekker vw,of audi merk en auto type onbekend.

Er is een trekhaak "af vw dealer" ingebouwd, dus misschien zit deze niet op de constante plus.

 

 

Eerste vraag: twee dikke en een dunne. Wat zou wat zijn, en de lila is toch geen canbus kabeltje?

 

Tweede vraag.

Op de trekhaak stroom kabel afmonteren, of risico op canbus storingen voorkomen en de stroom (constante ) plus van helemaal linksvooraan uit de zekeringkast halen?

 

Tekenigen en demontage beschikbaar dus dat zal lukken.

 

Foto stekkertje:

 

post-20980-1423829581,7467_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden