Ga naar inhoud
  • 0

Onderhoud offerte 2.0 tdi


Gamma_ed

Vraag

Ik heb een onderhoud offerte opgevraagd bij een bovag garage, en dan de vraag, wat vinden jullie van de prijs?

 

Het gaat om een vw passat BMP 2.0 tdi DSG met 130 000 km

 

 

Werkzaamheden Tijd €/U Bruto Korting Netto

Brandstoffilter vervangen 0.20 u 69.00 € 13.80 15.00 % € 11.73

Distributieriem vervangen 2.00 u 69.00 € 138.00 15.00 % € 117.30

Service na intervalaanwijzing (tot en met 2007 ) 1.30 u 69.00 € 89.70 0.00 % € 89.70

interieurfilter vervangen 0.10 u 69.00 € 6.90 15.00 % € 5.86

Luchtfilter vervangen 0.10 u 69.00 € 6.90 15.00 % € 5.86

Kosten werkzaamheden 3.70 u 255.30 €

Korting - 3.11 €

Totaal 252.19 €

 

Onderdeel Bedrag Prijs Bruto Korting Netto

Motorolie ( Standaard ) 4.00 13.00 € 52.00 € 0.00 % 52.00 €

Brandstoffilter ( Standaard ) 1.00 35.75 € 35.75 € 0.00 % 35.75 €

interieurfilter ( Standaard ) 1.00 13.00 € 13.00 € 0.00 % 13.00 €

Distributieriem ( Standaard ) 1.00 77.00 € 77.00 € 0.00 % 77.00 €

Luchtfilter ( Standaard ) 1.00 19.80 € 19.80 € 0.00 % 19.80 €

Motoroliefilter ( Standaard ) 1.00 10.30 € 10.30 € 0.00 % 10.30 €

Kosten onderdelen 207.85 €

Toeslag + 0.00 €

Korting - 0.00 €

Totaal 207.85 €

 

Totaal

Kosten vervangend vervoer 0 €

Kosten werkzaamheden 252.19 €

Kosten onderdelen 207.85 €

Korting 3.11 €

Netto Totaal € 460.04 €

BTW ( 19.00 %) 87.41 €

BTW vervangende onderdelen ( 19.00 %) 0.00 €

Totaal 547.45 €

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
nogal flink uurtarief of niet? Maar hoe zit het met je distributie... die moet nu toch ook of is die al vervangen?

 

Die staat er al tussen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Totaalprijs lijkt niet verkeerd.

Maar ik mis nogal wat onderdelen die ook vervangen moeten worden.

Spanrol, looprol, waterpomp, multiriem.

Dus ik zou dit nog even weer overleggen met het bedrijf en een nieuwe offerte vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
nogal flink uurtarief of niet? Maar hoe zit het met je distributie... die moet nu toch ook of is die al vervangen?

 

Die staat er al tussen.

 

 

aaah.. sorry niet gezien... ja idd dan mist er nog een hele hoop zoals hierboven aangegeven.

 

Volgens mij moest is 740 ongeveer aftikken voor grote beurt + Distributie + spanrollen + waterpomp enz..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb geen idee wat een normaal uurtarief is, zag wel dat hij 15 procent korting heeft gegeven op het 69 euro uurtarief, dus dan is het nog 58 euro per uur.

 

Distributieriem zou volgens het boekje bij 150 k vervangen pas hoeven te worden, maar ook las ik hier op het forum dat een riem bij 5 jaar ook vervangen moest worden.

 

Spanrol, looprol, waterpomp, multiriem.

 

is hij idd vergeten denk ik .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Totaalprijs lijkt niet verkeerd.

Maar ik mis nogal wat onderdelen die ook vervangen moeten worden.

Spanrol, looprol, waterpomp, multiriem.

Dus ik zou dit nog even weer overleggen met het bedrijf en een nieuwe offerte vragen.

 

En een thermostaat, zou ik wel ff meenemen...........prijs gaat dan nog wel ff omhoog met die delen erbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb geen idee wat een normaal uurtarief is, zag wel dat hij 15 procent korting heeft gegeven op het 69 euro uurtarief, dus dan is het nog 58 euro per uur.

 

Distributieriem zou volgens het boekje bij 150 k vervangen pas hoeven te worden, maar ook las ik hier op het forum dat een riem bij 5 jaar ook vervangen moest worden.

 

Spanrol, looprol, waterpomp, multiriem.

 

is hij idd vergeten denk ik .

 

 

Ja wel 58 per ex BTW :?:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Totaalprijs lijkt niet verkeerd.

Maar ik mis nogal wat onderdelen die ook vervangen moeten worden.

Spanrol, looprol, waterpomp, multiriem.

Dus ik zou dit nog even weer overleggen met het bedrijf en een nieuwe offerte vragen.

 

 

+1 voor Spanrol, looprol, waterpomp, multiriem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb navraag gedaan bij vw dealer, en deze vertelde mij dat bij dit type de looprollen, spanrollen en waterpopm pas bij 240 000 km hoeft te vervangen. Wel controleren ze de speling en mocht het teveel zijn, dan raden ze pas aan om het toch te doen.

 

Ik heb het werk vandaag laten doen bij degene van de eerste offerte: en was 485 euro kwijt all in. Distributie en grote beurt en remolie.

 

Prima prijs :-0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dan is die stuk........ Wat nou als je een klapband krijgt onderweg? of wat dan, jah dan is die stuk.....Of wat als je motorblok stuk gaat?

 

iig het is acceptabel afgewogen door vw dealer en de betreffende garage wist hetzelfde te vertellen. En als beide verhalen hetzelfde zijn, zou het wel eens waar kunnen zijn! ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mischien heb je geluk en blijft het heel, hoewel de ervaring leert dat een waterpomp en omloop en spanrollen meestal geen 240k halen..........kan je toch vroegtijdig weer de hele boel laten vernieuwen.

Met name een lekkende waterpomp maakt van de hele distributie een "zooitje" en je ziet het niet direct.

Dat is dan een stuk duurder dan die waterpomp en rollen kosten, metname de post "arbeid"

De dealer zal dat verder een zorg zijn, die zegt niet voor niets "Tot Ziens!" :mrgreen:

Tussen de theorie en de praktijk zit nogal eens een verschil...........

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb navraag gedaan bij vw dealer, en deze vertelde mij dat bij dit type de looprollen, spanrollen en waterpopm pas bij 240 000 km hoeft te vervangen. Wel controleren ze de speling en mocht het teveel zijn, dan raden ze pas aan om het toch te doen.

 

Ik heb het werk vandaag laten doen bij degene van de eerste offerte: en was 485 euro kwijt all in. Distributie en grote beurt en remolie.

 

Prima prijs :-0

 

ik zou het iig nooit of te nimmer zo (laten) doen. Ik heb al genoeg miserie gehad met distributieriemen en schade daardoor aangericht... moest je waterpomp kapot gaan, of iets van de looprollen, ben je veel meer kwijt, en dat ga je dan niet op garantie kunnen verhalen.

 

Als zo 'n loop of spanrol 't moet begeven ->> dadaaaa distributieriem en hallo revisiebedrijf (ik heb het drie keer aan de hand gehad, en als ik zeg dat ik eigenlijk al "laat" ben met mijn onderhoudsbeurt, dan bedoel ik hooguit 500 km te laat ofzo)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gewoon de hele boel vervangen man.. je doet het maar 1x per 120.000km en als wat stuk is ben je heel veel meer kwijt ;)

 

Ik weet nog dat ze (Vw Dealer) bij onze Bora een distributiewissel had gedaan, hadden ze iets niet goed aangespannen ofzo (distributieriem was iets te los ofzo) en die dag ging me pa, me moeder naar een ziekenhuis in Groningen brengen, omdat ze bijna te laat kwamen, reed die stukken met 160-180, later hoorde hij rare geluiden van de motor komen, bleek distributieriem los te zitten, hebben ze snel gefixt bij de Vw dealer, anders was de hele motor naar de kl*te..

 

Dus wat de Vw dealer zegt, geloof het niet altijd.. ze kunnen af en toe een stel prutsers zijn, je wilt niet weten..

Van te voren zijn ze leuk en aardig en achteraf zeggen ze ja... maar... dat zeiden wij niet hoor..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden