Ga naar inhoud
  • 0

TSI kettingprobleem (nu met Audio en Video)


Arnout Mobiel

Vraag

Gisteravond op YouTube het filmpje bekeken en gehoord van een TSI motor met het bekende kettingprobleem.

Vanmiddag de motorkap geopend en mijn motor maar eens beluisterd. Ik hoor duidelijk getik/geratel van een lopende ketting. Het geluid lijkt op een oude super-8 filmprojector.

Weliswaar schijnen de meeste problemen met de 1.4TSI te zijn (ik heb de 1.8 160pk), maar ik ben er niet helemaal gerust op.

Kan iemand mij geruststellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

hmm.. dat klinkt wel hard.. kan ook door de GSM komen.. ik zou even luisteren met een schroevendraaier aan je oor en die even op het blok zetten vlakbij de distributieketting bovenop de motor.

 

Wordt het nog beter/slechter als de motor warmer is

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb vorige week mijn garage gebeld en die zeiden dat de kans klein was dat ik problemen zou krijgen. De monteur die ik sprak had nog geen 1.8 TSI met dit euvel langs gehad. Wel 1.4 TSIs. Ook zei hij dat er voor mijn blok tijdens de reguliere beurten niets preventief is vervangen. De ketting zou minstens 140.000 km mee moeten gaan. Ik vraag me dan af als ik een probleem zou krijgen ver onder die kilometerstand of het dan sowieso garantie is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je het hoog opspeelt, dus voor een rechter, zal je gelijk kunnen krijgen. Maar of je die kosten en energie in wil steken is maar de vraag. en daar zal vw wel op gokken gezien het verleden. garantie is niet een onderdeel van hun marketing formule.

 

wat in het voordeel spreekt is dat je een verwachte levensduur heb, de 140.000km, vw zal deze aan de veilige kant hebben.

alle problemen met de 1.4 tsi en dat het probleem bij meer vag auto's gebeurt. PON zal dit moeilijk kunnen ontkennen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het geluid bij mijn collega begon net als bij de 1.4tsi blokken met een koude start maar na een jaar bleef het rammelen ook tijdens het rijden. De dealer geloofde er niet in dat het een ketting probleem was maar na zeuren gingen ze toch maar op onderzoek uit met de conclusie ( sorry meneer we kunnen de auto niet terug geven hij moet eerst gerepareerd worden.)

Wel triest dat je moet eisen dat ze gaan zoeken.

Het probleem is wel onder de gerantie vervangen bij deze man. Nu mijn auto nog 1.4 tsi

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

buiten het feit dat het vervelend is kan VW er niet heel veel aan doen(muv het uitknijpen van de kettingleverancier dan)

 

Overigens worden er geen 1.4TSI's met kettingen meer gemaakt sinds vorige maand geloof ik..

Nu met een riem met een interval van 300dkm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden