Ga naar inhoud

Aanschaf Passat 2.8 4Motion variant 2002


Beaushumba

Aanbevolen berichten

Ik sta op het punt om een keuze te maken uit 2 versies: de ene (Highline) heeft automaat, leer en grootbeeld navigatie en die andere (trendline) heeft een handbak en stoffen bekleding. Ik lees dat de TT er 10 sec over doet om naar de 100 te komen en de handbak maar 8 seconden. Is best een verschil. Is dat verschil echt zo groot en is de TT in de praktijk wel snel?

 

Die Highline wordt verkocht zonder garantie (alle boekjes aanwezig, NAP vertoont geen trendbreuk) maar is uiteindelijk even duur als die Trendline.

 

Het lijkt een makkelijke keuze maar ja...zo heeft die Highline bijvoorbeeld houtinleg in het dashboard en ik zou daar liever grijs of zwart hebben.

 

Iemand een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ach die garantie is ook maar een half jaar en als er echt iets is, moet je toch altijd meebetalen omdat je een nieuw onderdeel krijgt, en dan het arbeidsloon nog.

 

Qua snelheid/luxe heb je wel gelijk ben ik bang...

 

Wat ik wel vervelend vind is dat die chromen dakrails zo lelijk worden, net als de velgen trouwens. Minpuntje voor VW helaas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, zonder garantie kopen is een risico, aan de andere kant is het ook waar dat nog maar moet blijken wat die garantie inhoud mocht je'm nodig hebben. Snelheid is ongetwijfeld een verschil juist van 0 naar 100. De verschillen van 80 naar 120 zullen er denk ik niet meer zijn?? Ik heb zelf een TT en blijf me verbazen over het gemak waarmee er versneld wordt. Maar ach, een beetje TDI raak ik al niet kwijt dus wat is snelheid? De automaat vs de handbak, kijk die beslissing is voor mij makkelijk. Nooit meer een handbak in zo'n soort auto. Maar ik voorspel nogal wat andere meningen van mede passat rijders. Ik zou vooral met beide auto's rijden en het verschil tussen handbak en TT voelen en ervaren. Als de keuze gemaakt is en het wordt een handbak kan je altijd nog verder zoeken naar een highline (eventueel met garantie) Leer en een navi is ook leuk hoor! Wat je ook beslist, veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal erg bedankt voor de reactie! Ik heb inderdaad alle argumenten langs zien komen die ik zelf ook had bedacht; blijkt dus maar weer dat voor beide het eea te zeggen is.

 

Ik heb gekozen voor de highline, mede omdat die een hondennet heeft en die andere niet. Hij heeft ook xenon en dat vind ik wel mooi. Hij heeft gewonnen op punten dus. Mijn vorige auto was een automaat en had leren bekleding en het leek me wel weer eens tijd om te gaan schakelen -en om gewoon een kratje bier op de achterbank te kunnen zetten als de hond achterin zit.

 

Aan Marcel van Es: ik weet dan geloof ik niet wat dub din is (ik dacht dat dat twee units boven elkaar waren) maar als ik zo op jouw foto's kijk is dat hetzelfde als wat ik "krijg". Ruilen is evt best mogelijk denk ik.

 

Als hij door de aankoopkeuring en APK komt natuurlijk...I'll be back. Ik weet niet hoe ik foto's kan invoegen anders had ik dat gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik heb hem hoor! Hij rijdt vlot en soepel, eigenlijk precies zoals je zou verwachten. Ik ben blij dat ik voor de highline heb gekozen; als je door het boekje bladert denk je "heb ik ook, heb ik ook, heb ik ook" :)

Ik hoor wel een woop-woop-woop geluid voor, ik denk dat er een lager niet meer zo fris is. Ook zah ik dat de lak op het dak een beetje begint te bobbelen bij de poten van de dakrails maar ik heb hier gelezen dat dat vaker voorkomt? En is dat garantiewerk? Auto is van sept 2002.

 

En ik krijg die trekhaak er niet af, de knop laat zich onbeperkt doordraaien lijkt wel. En ik hoor dan een geluid dat lijkt op een gepannen veer. Iemand een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik heb hem hoor! Hij rijdt vlot en soepel, eigenlijk precies zoals je zou verwachten. Ik ben blij dat ik voor de highline heb gekozen; als je door het boekje bladert denk je "heb ik ook, heb ik ook, heb ik ook" :)

Ik hoor wel een woop-woop-woop geluid voor, ik denk dat er een lager niet meer zo fris is. Ook zah ik dat de lak op het dak een beetje begint te bobbelen bij de poten van de dakrails maar ik heb hier gelezen dat dat vaker voorkomt? En is dat garantiewerk? Auto is van sept 2002.

 

En ik krijg die trekhaak er niet af, de knop laat zich onbeperkt doordraaien lijkt wel. En ik hoor dan een geluid dat lijkt op een gepannen veer. Iemand een idee?

 

Beaushumba

Gefeliciteert met je aankoop

 

 

Bij de clup

 

Pics Pics

Als het goed is heb ik je een PM gestuurd,daarin staat precies geschreven hoe je een paar hele leuke foto's hier op het forum kan zetten,

Suc-6 ermee. :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet wat een PM is (privé mail gok ik?) maar ik heb niks gezien hoor. Dat geluid klinkt alsof er iets aanloopt, het gaat sneller naarmate ik harder rij. En sja, het klinkt gewoon als "woep"...Straks even langs de dealer, kunnen ze gelijk eens kijken naar die trekhaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou morgenochtend wordt-ie behandeld aan wat het dan ook is. Ik hoor 2 verschillende dingen: dat geluid van die lager (neem ik aan) en een klappergeluid als ik (vooral schuin) een hobbel overga. Zou een draagarm kunnen zijn.

 

Hoe dan ook, afgelopen vrijdag is er een aankoopkeuring op verricht en dan zou je verwachten dat het toen ook gezien zou zijn?

 

De "afneembare" trekhaak heeft een dol mechanisme dus moet geheel worden gedemonteerd, kost 195 euro slik...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou morgenochtend wordt-ie behandeld aan wat het dan ook is. Ik hoor 2 verschillende dingen: dat geluid van die lager (neem ik aan) en een klappergeluid als ik (vooral schuin) een hobbel overga. Zou een draagarm kunnen zijn.

 

De dealer in Rotterdam is er vandaag niet uitgekomen. Ze horen ook de beide geluiden maar kunnen de oorzaak niet vinden. De lagers en draagarmen zijn blijkbaar in orde. Morgenochtend ga ik er weer naartoe maar ik hoop niet dat dit iets is "waar ik dan maar aan moet wennen" ofzo...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden