Ga naar inhoud
  • 0

VAG werkt niet met Norton op de pc


Ro202

Vraag

Van de week een setje binnen gekregen een VAG kabel en bijhorende software VCDS 10.6

 

Eerst maar een driver gezocht voor Windows 7 64 bits, en software geinstaleed. Met me domme kop wifi en Norton security niet uitgezet. Verwijderen en opnieuw erop zonder wifi en Norton. Usb kabel van de laptop naar de connector in de auto, en draaien maar. Hoppa alles werkt naar behoren, me service interval gereset en autolog/motor log gemaakt. Staat op de site.

 

Maar nu komt het: Ik zet Norton aan en, ziet VCDS 10.6 als een Trojaanhorse. Hoe zou ik het kunnen verhelpen dat Norton hier overheen leest, en het toch normaal kan gebruiken? Want me programma is nu geblokt en doet niks meer! En Via Norton zelf krijg ik het ook niet voor elkaar.

 

Als dit verholpen is kan ik ook op de lijst gezet worden :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Verwijderen die troep Norton zou ik zeggen.. Sinds ik win7 heb, gebruik ik niet eens een anti-virus.. behalve die kleine anti virus van windows zelf gebruik ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ben geen norton expert eerlijk gezegt ook zwaar tegen norton gezien je pc er enormmmm traag van word!

maar normaal kun je via je anti virus programma, andere programmas toestemming geven! dus zou even bij je instellingen van norton kijken naar "toestemming geven" / " programmas toestaan " / " uitzonderingen "

 

weet niet of je betaald voor norton? anders zou ik het er gewoon afgooien en vervangen voor iets van Avast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zolang je bijna nooit download en geen rare sites bezoekt, heb je in principe met windows 7, geen anti-virus nodig.

Hoewel ik dat dus wel af en toe doe, :mrgreen: heb ik alsnog geen virus gehad, tot nu toe..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Beste gratis oplossing is nog altijd deze:

 

http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows/products/security-essentials

 

Maakt je pc niet trager.

 

Ja, die gebruik ik dus.. ik wist toen niet wat de naam van dat ding was :mrgreen:

Het werkt prima en maakt je pc niet trager :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Eerst en vooral... je hebt ALTIJD 'n antivirus nodig, zonder antivirus wéét je namelijk niet eens of je er wel één zou kunnen hebben.

 

Ten tweede... norton is de ALLERSLECHTSTE antivirussoftware die ik ken, en die reputatie hebben ze al jaaaaaaaaaren.

 

Gewoon eraf flikkeren die rotzooi, en vervangen door AVG, Avast, of microschoft security essentials en klaar.

 

Windows 7 is niet veiliger tegen virussen dan voorgaande versies, gezien die nog steeds NT based is. Pas vanaf windows 8 (die dit jaar uit gaat komen) wordt het enigszins anders, omdat men daarbij meer met "sandbox" omgevingen gaat werken, wat applicaties aangaat.

Enerzijds werd dit stilaan tijd, anderzijds gaat dit imho 'n hoop ellende met zich meebrengen voor 'n aantal applicaties die gebruik maken van hardware layered shells zoals idd VCDS

 

Of en hoe men gebruik gaat maken van compatibility modes om dit te omzeilen, weet ik op dit moment nog niet. 't wordt hoog tijd dat ik me daar 'ns in ga verdiepen (spreek uit: bètatesting gaan doen). Probleem is echter dat elke bèta die er momenteel uitkomt, weer komt met aangepaste interfaces. Zo is pas sinds deze week bekend dat men TOCH weer ondersteuning gaat geven voor flash in IE10 vanuit de metro interface, wat ik de meest idiote beslissing van 't jaar vind!

 

Op die manier geraken we nooit van flash af! Voor één keer had ik nu gehoopt dat microschoft het voorbeeld van apple zou gaan volgen en flash gewoon NIET meer zou gaan ondersteunen, zodat HTML5 EINDELIJK de kans zou krijgen om de norm te worden.

 

Ik ben iig benieuwd wat ervan gaat komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kristof, ik weet zeker dat de meeste hier, zo ongeveer de helft van wat je net zei, helemaal niks van begrepen hebben :lol:

 

Maar ik denk dat gewoon micro''schoft'' security essentials, het beste is.. :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Norton maakt je systeem idd zeeeeeeeeeeeeeeeer traag. Ziet alles als virus, en verwijderd bestanden ook al zeg je dat ze te vertrouwen zijn.

De AVG compleet is een klein beetje vertragend, minimaal. Zelf gebruik ik al jaren Avast Free. Supersnel en werkt prima. Daarnaast draaid Spybot search en destroy.

 

Maar om op je vraag terug te komen, je kan bepaalde handelingen als veilig markeren of toevoegen als vertrouwd.

Dit zou je in de opties kunnen vinden en veranderen.

Mijn advies is echter wel om er over na te nenken en een van de bovenstaande anti virus programma's te gekruiken. ( Avast,AVG, Windows) Dan werk je een stuk sneller en prettiger.

 

Suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Probeer voor de grap eens security essentials, ben benieuwd wat je ervaring zal zijn.

 

Ik heb die, en ben er redelijk tevreden over, omdat ik geen gekke dingen uithaal, krijg ik geen meldingen en de pc blijft snel :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

In mijn ondervinding is essentials idd ook echt wel 'n aanrader. in principe vind ik avast ook beter dan avg, maar... er is een MAAR!!!

 

in praktijk heb ik altijd avg geinstalleerd ipv avast (in het pré security essentials tijdperk :P) bij mensen, omdat je avast jaarlijks moet registreren. Daar zit namelijk voor 90% van de mensen 't probleem... Die doen dat gewoonweg niet, en dan ook geen virusbescherming natuurlijk... bij avg heb je dat probleem dus niet

 

bij essentials gelukkig ook niet, en in feite is die beter geïntegreerd met de andere software (windows zelf) en heeft die tegenwoordig mijn voorkeur. Hier en daar eens nascannen met andere progs is echter geen overbodige luxe (spybot, superantispyware, ...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Avast maakte mijn pc trager. AVG is ook troep, ik kreeg daardoor ook een virus (die ook op een anti-virus leek, maar gewoon 1 grote virus was en die installeerd zichzelf op je pc.. dit was wel paar jaar geleden..)

 

Security Essentials is gewoon het beste. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ga Norton er maar is afgooien en Windows Security Essentials is gebruiken, VCDS er opnieuw installeren. laat het zo snel mogelijk is weten.

 

P.S. voor de computer techneuten, is er ook een programma die je Windows ook laat opruimen en beter, sneller laat werken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou Norton verwijderd, pc opnieuw opgestart. VCDS 10.6 opnieuw geïnstalleerd en daarna Security Essentials. Snelle scan uitgevoerd en deze ziet het programma als een virus. Maar bij Essentials wel de keus: Verwijderen of toestaan, bij Norton niet kunnen vinden. En VCDS 10.6 is gewoon werkend. Kan nu ook op de lijst!

 

P.S. voor de computer techneuten, is er ook een programma die je Windows ook laat opruimen en beter, sneller laat werken?

 

Wie zou me log bestand nog willen beoordelen? Staat hier ook op de site!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

P.S. voor de computer techneuten, is er ook een programma die je Windows ook laat opruimen en beter, sneller laat werken?

 

CCleaner (google het, het is gratis), verwijderd al je geschiedenis, cookies, je prullenbak en nog veel meer..

En je kan nog schijf defragmentatie uitvoeren (deze staat al op je computer), waardoor misschien iets soepeler gaat lopen..

 

Maar een pc wordt gewoon na een tijdje altijd trager, dat is normaal.. (Dit heb je dus met een Mac minder/niet.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

tools om pc te versnellen zijn legio

 

*ccleaner

*defraggler

*easycleaner

*msconfig (opstartconfiguratie van windoze zelf)

 

verder helpt het enorm als je je pagefile uitschakelt (indien je genoeg RAM geheugen hebt). Je C drive UITSLUITEND gebruiken voor installaties, en dus NIET voor opslag. Je documenten mappen naar andere partities of fysieke schijven laten opslaan.

 

Verder scheelt 't ook al 'n pak als je 'n hoop overbodige windoze services uitschakelt.

 

Wees kritisch in je keuze van software, ga dus niet voor 'n stomme cd/dvd te fikken meteen naar nero burning rom met z'n hele vrachtlading bloatware grijpen, maar gebruik compacte (gratis software) zoals bvb cd burner xp en dergelijke.

 

Op www.gratissoftwaresite.nl kan je al 'n heleboel vinden daaromtrent. En indien je het jezelf makkelijker wil maken qua installatie: www.ninite.com : allemaal gratis software die met 'n muisklik of drie volledig automatisch voor je worden gedownload én geinstalleerd.

 

Andere manieren om de boel vlotter te doen draaien zijn uitschakelen van visuele foefjes zoals transparantie in je user interface van windoze.

 

Installeer NOOIT ofte NOOIT meer dan één virusscanner (je wilt niet weten hoe vaak ik het tegenkom :!: )

 

Doe regelmatig een uitgebreide schijfopruiming, dus ook oude cookies, systeemherstelpunten van acht jaar geleden enzo, nergens nog voor nodig. Ook loont het de moeite om resterende installatiebestanden van bvb windoze update er nu en dan eens uit te knikkeren (te herkennen aan mapnamen als: $servicepackfiles)

 

Enzovoort, enzoverder

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Andere manieren om de boel vlotter te doen draaien zijn uitschakelen van visuele foefjes zoals transparantie in je user interface van windoze.

 

Op zich een goed verhaal, maar dit zal je pc niet echt sneller maken. Hoogstens wat energie besparen omdat je videochip minder werk hoeft te doen. Functie zit volledig in hardware. Door windows automatisch de features te laten bepalen staat het op elke nieuwe of recente pc standaard aan.

Het juist een van de zaken die W7 visueel onderscheiden van eerdere OS-en, dus mijn advies zou juist zijn om het aan te laten, verbeterde user-experience. Doe maar eens Windows + TAB, dat ziet er zonder Aero niet uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die functie IS inderdaad hardwarematig gestuurd, en laat RAM geheugen nu nét ook hardware zijn. Alles wat je meer gebruikt moet ergens in geheugen worden geladen. Bij computersystemen met een dedicated videokaart zal het verschil inderdaad zeer verwaarloosbaar zijn, maar er zijn nog altijd genoeg systemen in omloop met shared videogeheugen.

 

Hoe minder RAM je video gedeelte moet aanspreken, hoe meer je kan toewijzen aan het besturingssysteem zelf. 't is namelijk niet zo moeilijk om ff in je BIOS instellingen te gaan en je cache aperture size in verhouding aan te passen naar je gebruik. Bij windows 7 is het verschil inderdaad belange niet meer zo merkbaar als in voorgaande versies, maar dat heeft dan ook deels te maken met het feit dat computers tegenwoordig standaard al vrij veel RAM geheugen hebben.

 

Bij de release van vista werden er genoeg systemen verkocht met 1 gigabyte geheugen erin (wat de minimum systeemvereiste was) en daarvan werd er dan standaard 128 Mb gereserveerd voor video. Ik heb zelfs ooit 'n laptop in mijn handen gehad die 256 Mb kreeg toegewezen van de 1024. Dat ding was ronduit onwerkbaar onder die configuratie.

 

Daarbij moet je ook nog ff in 't achterhoofd houden: "vele kleintjes maken één groot". Eén enkele software/hardwaretweak gaat de hele user-experience niet veranderen. Maar ik zou je gerust 3 identieke pc's willen voorzien van windows 7, waarvan 1 rechtstreeks van de originele, af-fabriek software. Eén gewoon met 'n retail windows dvd geïnstalleerd, en één met een custom, slipstreamed installatie die gepretweaked is.

 

Zet dan die drie maar eens naast elkaar en laat de benchmarks er maar 'ns op los. De resultaten zijn in sommige gevallen ronduit shockerend als je ziet hoeveel vertraging dat zo 'n OEM installatie zoal oplevert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden