Ga naar inhoud
  • 0

Zuinig of onzuinig??


erwin1986

Vraag

hallo

 

ik en me vrouw hebben ff een discussie

de vrouw beweert toen wij de auto kochten +- 1 jaar geleden dat ze op een volle tank +- 900km kon rijden

en tegenwoordig komt ze niet hoger dan +- 650 km

ik zeg dat is normaal omdat het een zware auto is en ik geloof niet dat jij toen der tijd 900km kon rijden

en zij beweert van wel je weet hoe vrouwen zijn :P

er is tussen deze tijd wel de ditrubutie riem vervangen en verder niks

 

wie kan mijn helpen met deze discussi wie heeft er gelijk

of is 650 km echt te weinig voor deze auto

 

het gaat om een

vw passat variant

1.9 tdi 130 pk

240.000 km

Titel aangepast WickedS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

ok moed wel zeggen dat ze weing snelweg rijd maar wel veel 80km zones

oja het is ook nog een 6 bak

 

maar nu de vraag

hoe kan dit en wat kan ik eraan doen en zal het komen door het vervangen van de riem na mijn weten zat er geen diesel pomp bij de snaar

is het verstandig om dit uit te laten lezen misschien pomptiming niet goed ofzo

 

bedankt voor de snelle reactie moed ik dus wel de vrouw gelijk geven oeps haha :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heb net gelijk iemand gebeld

hij werk wel bij de suzuki dealer

maar daar kan ik morgen ff heen dan zal hij is ff kijken weet niet of die jong er veel verstand van heb

maar het koste niks dus dan is het proberen waard

anders ja wie woont er nog meer bij mijn in de buurt waar ik langs kan mag komen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Mijn ex 3 bg sportline 130 pk gechipt naar ongeveer 175 pk

18 inch wielen, en een 6 handbak.

Gaf bij een volle tank op de bc aan dat ik 990 km kon rijden.

Dat draaide uit op 850 tot 1100 km.

En ik had een zwaare rechter poot.

 

Hetzelfde bij mij ook van toepassing. 3BG 130 gechipt 6 handbak.

 

Ik zal vast een bossie bloemen halen voor je vrouw :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ooow dat vind ik wel vreemd wat heeft een temperatuur sensor te maken met je diesel verbruik dat ding registreet toch alleen je temperatuur en die geeft mooi 90 graden aan ???

 

Als de sensor defect is en hij meet lage temperatuur, dan spuit ie meer brandstof omdat ie denkt dat de motor koud is.

Vergelijkbaar met hangende choke, zuipt ook. :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De sensor bestaat uit twee gedeelten. De eerste geeft de temperatuur op het dashboard aan. De tweede naar het motor management. Indien de tweede niet goed is denkt ie dat de motor koud is en spuit extra diesel in. Dat geeft een hoger verbruik. edit: Barry was me voor.

 

Je kunt het uitlezen, je moet dan met warme motor kijken in meetwaarde blok 8 (in engine 01). Als ie daar aangeeft dat de waarde te laag is -> vervangen die handel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als de temperatuursensor defect is 'denkt' je motor dat hij nog koud is met als gevolg dat hij meer diesel gaat inspuiten om hem warm te rijden.

 

Had ik ook last van. Heb hem gisteren samen met de thermostaat vervangen. Hij wordt nu veel sneller warmer en metertje blijft netjes op de 90graden staan. Heb echter nog niet naar de verbruiksverschil gekeken.

 

Zie je toevallig ook iets 'vreemds' aan je temperatuurmeter? Dat hij heen en weer beweegd of dat hij niet op 90 komt? Heb je een onregelmatige toerental?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hallo

kom net van het uitlezen alles is ok geeft de laptop aan

maar hij kon niet overal in komen hij kon ook niet kijken of de pomptiming goed is

heb wel ff een nieuwe temperatuur sensor gekocht zo ff inbouwen kijken of dat verschil geeft

 

en nee zie niks vreemds toerental netjes onder de 1 en beweeg bijna niet temperatuur meter blijft netjes op 90 graden ook niks mis mee

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden