erwin1986 Geplaatst 11 mei, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 11 mei, 2012 hallo ik en me vrouw hebben ff een discussie de vrouw beweert toen wij de auto kochten +- 1 jaar geleden dat ze op een volle tank +- 900km kon rijden en tegenwoordig komt ze niet hoger dan +- 650 km ik zeg dat is normaal omdat het een zware auto is en ik geloof niet dat jij toen der tijd 900km kon rijden en zij beweert van wel je weet hoe vrouwen zijn er is tussen deze tijd wel de ditrubutie riem vervangen en verder niks wie kan mijn helpen met deze discussi wie heeft er gelijk of is 650 km echt te weinig voor deze auto het gaat om een vw passat variant 1.9 tdi 130 pk 240.000 km Titel aangepast WickedS Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 sander1.9TDI Geplaatst 11 mei, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 11 mei, 2012 650 km lijkt mij wel erg weinig.. Ik rijd gemiddeld 900 tot 950 km op een tank en ik rijd meestal stevig door.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Bassie Geplaatst 11 mei, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 11 mei, 2012 Dat ligt er maar net aan hoe je m gebruikt natuurlijk he.. Maar naar mijn idee is dat wel iets te weinig, 800 is toch wel minimaal voor de meesten denk ik.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 erwin1986 Geplaatst 11 mei, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 11 mei, 2012 ok moed wel zeggen dat ze weing snelweg rijd maar wel veel 80km zones oja het is ook nog een 6 bak maar nu de vraag hoe kan dit en wat kan ik eraan doen en zal het komen door het vervangen van de riem na mijn weten zat er geen diesel pomp bij de snaar is het verstandig om dit uit te laten lezen misschien pomptiming niet goed ofzo bedankt voor de snelle reactie moed ik dus wel de vrouw gelijk geven oeps haha Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 gerdtdi Geplaatst 11 mei, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 11 mei, 2012 Mijn ex 3 bg sportline 130 pk gechipt naar ongeveer 175 pk 18 inch wielen, en een 6 handbak. Gaf bij een volle tank op de bc aan dat ik 990 km kon rijden. Dat draaide uit op 850 tot 1100 km. En ik had een zwaare rechter poot. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 erwin1986 Geplaatst 11 mei, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 11 mei, 2012 hoe kan dit de vrouw rijd wel door maar trap nooit echt door hoe kan dit begin er nu wel van te balen wat kan ik hier aan doen help Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 sander1.9TDI Geplaatst 11 mei, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 11 mei, 2012 Zou eens beginnen met uitlezen, er zijn hier best mensen die dat voor je kunnen/willen doen.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 erwin1986 Geplaatst 11 mei, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 11 mei, 2012 heb net gelijk iemand gebeld hij werk wel bij de suzuki dealer maar daar kan ik morgen ff heen dan zal hij is ff kijken weet niet of die jong er veel verstand van heb maar het koste niks dus dan is het proberen waard anders ja wie woont er nog meer bij mijn in de buurt waar ik langs kan mag komen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 sander1.9TDI Geplaatst 11 mei, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 11 mei, 2012 viewtopic.php?f=126&t=23943 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Bezoeker123 Geplaatst 11 mei, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 11 mei, 2012 Je moet ook nooit in discussie gaan met je vrouw. Zij wint altijd, ook als je wel gelijk hebt... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 erwin1986 Geplaatst 11 mei, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 11 mei, 2012 hahah ook onder de plak hahah Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ozzy Geplaatst 11 mei, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 11 mei, 2012 Ik zeg altijd, zeg altijd dat je vriendin/vrouw gelijk heeft, want uiteindelijk wint ze toch Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 11 mei, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 11 mei, 2012 temperatuursensor is de eerste verdachte. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 BARRY_TDI Geplaatst 11 mei, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 11 mei, 2012 Mijn ex 3 bg sportline 130 pk gechipt naar ongeveer 175 pk18 inch wielen, en een 6 handbak. Gaf bij een volle tank op de bc aan dat ik 990 km kon rijden. Dat draaide uit op 850 tot 1100 km. En ik had een zwaare rechter poot. Hetzelfde bij mij ook van toepassing. 3BG 130 gechipt 6 handbak. Ik zal vast een bossie bloemen halen voor je vrouw Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 erwin1986 Geplaatst 11 mei, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 11 mei, 2012 ooow dat vind ik wel vreemd wat heeft een temperatuur sensor te maken met je diesel verbruik dat ding registreet toch alleen je temperatuur en die geeft mooi 90 graden aan ??? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 erwin1986 Geplaatst 11 mei, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 11 mei, 2012 hahah ik heb nog niks gezegt dat ze gelijk heeft durf niet anders krijg ik 2 blauwe ogen haha Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 BARRY_TDI Geplaatst 11 mei, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 11 mei, 2012 ooow dat vind ik wel vreemd wat heeft een temperatuur sensor te maken met je diesel verbruik dat ding registreet toch alleen je temperatuur en die geeft mooi 90 graden aan ??? Als de sensor defect is en hij meet lage temperatuur, dan spuit ie meer brandstof omdat ie denkt dat de motor koud is. Vergelijkbaar met hangende choke, zuipt ook. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 erwin1986 Geplaatst 11 mei, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 11 mei, 2012 oow ok maar zou je dat kunnen zien met uitlezen?? ben ook maar een beunhaas al die electronica tegenwoordig pfffff geef mijn maar een oude barrel met zo min mogelijk kopere draadjes hahah Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 11 mei, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 11 mei, 2012 De sensor bestaat uit twee gedeelten. De eerste geeft de temperatuur op het dashboard aan. De tweede naar het motor management. Indien de tweede niet goed is denkt ie dat de motor koud is en spuit extra diesel in. Dat geeft een hoger verbruik. edit: Barry was me voor. Je kunt het uitlezen, je moet dan met warme motor kijken in meetwaarde blok 8 (in engine 01). Als ie daar aangeeft dat de waarde te laag is -> vervangen die handel. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 erwin1986 Geplaatst 11 mei, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 11 mei, 2012 Ok ff afwachten morgen jullie worden vriendelijk bedankt zal de resultaten door geven Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Alex0405 Geplaatst 12 mei, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 12 mei, 2012 Als de temperatuursensor defect is 'denkt' je motor dat hij nog koud is met als gevolg dat hij meer diesel gaat inspuiten om hem warm te rijden. Had ik ook last van. Heb hem gisteren samen met de thermostaat vervangen. Hij wordt nu veel sneller warmer en metertje blijft netjes op de 90graden staan. Heb echter nog niet naar de verbruiksverschil gekeken. Zie je toevallig ook iets 'vreemds' aan je temperatuurmeter? Dat hij heen en weer beweegd of dat hij niet op 90 komt? Heb je een onregelmatige toerental? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 erwin1986 Geplaatst 12 mei, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 mei, 2012 hallo kom net van het uitlezen alles is ok geeft de laptop aan maar hij kon niet overal in komen hij kon ook niet kijken of de pomptiming goed is heb wel ff een nieuwe temperatuur sensor gekocht zo ff inbouwen kijken of dat verschil geeft en nee zie niks vreemds toerental netjes onder de 1 en beweeg bijna niet temperatuur meter blijft netjes op 90 graden ook niks mis mee Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 erwin1986 Geplaatst 12 mei, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 mei, 2012 de monteur zij wel dat het water op minimaal stond toen zij ik tegen hem als ik hem vult tot maximium en een dag rij staat i weer op minium en blijft daar ook word niet meer en niet minder vond i vreemd Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Alex0405 Geplaatst 12 mei, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 12 mei, 2012 Vaak krijg je wel een foutmelding als de kvstempsensor defect is. Ik weet niet of je een keer in eindhoven moet zijn maar dan kan ik hem wel uitlezen met vagcom. Of misschien iemand in de buurt bij jou die dat wilt doen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 erwin1986 Geplaatst 12 mei, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 mei, 2012 ok ik heb wel de sensor vervangen maar geen verschil ik kom bijna nooit in eindhoven maar ik wil wel de moeite nemen om langs te komen weet niet of je morgen tijd heb inverband met moederdag(zondag) en weet ook niet wat het kost Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Alex0405 Geplaatst 12 mei, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 12 mei, 2012 Ik zou als ik jou was even bij jou in de buurt kijken naar iemand met vagcom. Dit bespaart je een totale rit van 2uur namelijk. Als je niets kan vinden in je buurt wil ik het wel voor je doen. Dit kost geen geld hoor Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
erwin1986
hallo
ik en me vrouw hebben ff een discussie
de vrouw beweert toen wij de auto kochten +- 1 jaar geleden dat ze op een volle tank +- 900km kon rijden
en tegenwoordig komt ze niet hoger dan +- 650 km
ik zeg dat is normaal omdat het een zware auto is en ik geloof niet dat jij toen der tijd 900km kon rijden
en zij beweert van wel je weet hoe vrouwen zijn
er is tussen deze tijd wel de ditrubutie riem vervangen en verder niks
wie kan mijn helpen met deze discussi wie heeft er gelijk
of is 650 km echt te weinig voor deze auto
het gaat om een
vw passat variant
1.9 tdi 130 pk
240.000 km
Titel aangepast WickedS
Link naar reactie
Delen op andere sites
27 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten