Ga naar inhoud
  • 0

Ratelen met sturen (helemaal icm aandrijving)


femmefatale1

Vraag

Ik zit met een klein probleempje met onze 3B, en zou graag van jullie willen weten of dit bekend voorkomt.

 

In de bochten naar rechts hebben we een bepaald 'punt' waarop we aan de rechterkant iets horen ratelen, helemaal als we wat druk op de aandrijflijn zetten.

Dit is zowel met insturen als met terugsturen, en het klinkt op dat moment alsof er speling op de aandrijfas zit.

 

Kan het zo zijn dat toch de aandrijfas krom is door bv een flinke klap door een kuil in een berm?

Men ontkracht dat omdat er nog een stabilisatiestang voor zit..

Of zouden we het toch moeten zoeken in de homokineet?

 

Ook trilt de auto aan de rechterkant, wat komt door vuil wat vast is gaan zitten, bleek bij het vervangen van de remschijven. Na het verwijderen van dat vuil, was ook het trillen nagenoeg nihil..

 

Er zit dus een probleem en hij gaat binnenkort ook de brug op.

Maar alle tips en ervaringen zijn dus welkom, zodat we wellicht het probleem snel hebben verholpen.. :embarassed:

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb hetzelfde gehad vorige week. Mijn rechter homokineet klapte uit elkaar net op een rotonde. Bij mij is het ook omdat de wagen erg laag ligt.

Zoals jij het beschrijft is het idd de buitenste homokineet die aan het kapotgaan is ;-)

 

Kosten: ik heb het zelf gemonteerd en was €118,- incl kwijt. Als je de boel er zelf niet onder kan zetten zou ik rekenen op tussen de 300 en 400 ekkies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb hier 2 liggen complete assen, van een v5, gezien remmerij een 288 schijf is verwacht ik homokineet ook normaal allerdaags maatje, en je hebt geen tiptronic. Dus denk dat ze passen. Weet niet waar je vandaan komt omdat ik niet met kengetallen in mijn hoofd loop maar 150 euro de beide assen zijn ze voor jouw.

Auto op de krik wiel eraf, en torxen, moet de voorste onderste draag arm niet los om erbij te komen?

Maargoed, ik begin er eerst niet aan, maar dat kan ik je bieden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

volgens mij heb ik 't zelfde probleem ook. toevallig was dat bij mijn vorige passat en nu met deze weer.

 

ik hoor het ook in de bocht naar rechts ratelen, heb het gevoel dat geratel van rechtsachter komt. Als je een tijdje gereden hebt hoor je 't niet zo erg meer, vaak is het bij korte afstanden dat het goed hoorbaar is. Komt dat geluid nou van voor of achter. Niet zo lang geleden is beide voor kanten een hoes vervangen omdat die olie lekte (aandrijfhoes ? iets wat bekend probleem was bij passat's) Ligt die homokineet in de buurt daarvan? Zo ja konden ze aan de hand van homokineet niet zien dat die slecht of niet meer goed was?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er zit idd ook een soort homokineet achter bij een 4motion. Echter slijt die niet zo snel als voor, want achter stuur je niet he...

 

Maar ik heb bij mijn 3bg links een kineetje kapot. Ratelt ook steeds harder bij insturen en gas geven. Als er geen kracht op staat merk je er niks van...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je zelf de naaf er af kan halen en over een hydraulische pers beschikt wel en anders met de losse naaf en nieuwe lager bij de garage langs gaan en vragen of zij het oude lager er uit willen persen en het nieuwe er in.

Zal vast niet de hoofdprijs kosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden